بلینکن: درباره کنترل همه سلاح‌های هسته‌ای روسیه با مسکو مذاکره می‌کنیم!

جهان،   3991115125

وزیر خارجه آمریکا با اعلام تمدید ۵ ساله پیمان «استارت نو» ادعا کرد: واشنگتن طی ۵ سال آینده درباره کنترل همه سلاح‌های هسته‌ای روسیه مذاکره خواهد کرد!

بلینکن: درباره کنترل همه سلاح‌های هسته‌ای روسیه با مسکو مذاکره می‌کنیم!

به گزارش مهر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا امروز چهارشنبه و هم زمان با اعلام وزارت خارجه روسیه مبنی بر تمدید پیمان «استارت نو» به مدت ۵ سال ادعا کرد: واشنگتن قصد دارد در مدت این ۵ سال گفتگوهایی پیرامون کنترل تمام سلاح های هسته ای روسیه را به انجام برساند!

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزیر خارجه آمریکا با صدور بیانیه ای در این خصوص اعلام کرد: تمدید این پیمان تضمین می کند که ما محدودیت های قابل راستی آزمایی در خصوص موشک های بالستیک قاره پیما (ICBMs)، موشک های بالستیک قابل پرتاب از زیردریایی (SLBMs) و بمب افکن های سنگین را تا ۵ فوریه سال ۲۰۲۶ داریم.

گفتنی است که دولت روسیه از مدت‌ها پیش بر تمدید این پیمان بدون هیچ قید و شرط و تغییر تاکید کرده بود ولی دولت دونالد ترامپ مذاکره در این مورد را تا سال گذشته به تأخیر انداخت و در نهایت نیز چند دور گفتگو بین مسکو و واشنگتن به نتیجه نرسید.

طبق این پیمان که در سال ۲۰۱۰ توسط باراک اوباما و دیمیتری مدودف، رؤسای جمهور وقت آمریکا و روسیه امضا شد، تعداد سلاح‌های هسته‌ای استراتژیک دو کشور به هزار و ۵۵۰ مورد محدود می‌شود.