احتمال ارائه لایحه چند دوازدهم بودجه به مجلس

اقتصادی،   3991115051 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ اظهار کرد که احتمالا لایحه چند دوازدهم بودجه به مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود.

احتمال ارائه لایحه چند دوازدهم بودجه به مجلس

رحیم زارع در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به رد کلیات لایحه بودجه توسط مجلس شورای اسلامی، دولت می‌تواند این لایحه را اصلاح کند و آن را ظرف دو هفته به مجلس بدهد یا لایحه چند دوازدهم بودجه را به مجلس ارائه کند که هنوز مشخص نیست کدام یک مبنا قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: اگر دولت طی این دو هفته اصلاحات لازم را در لایحه بودجه انجام دهد و آن را به مجلس شورای اسلامی بفرستد این لایحه باید مجددا در کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار گیرد، پیشنهادات نمایندگان دریافت شود و همان پروسه قبل تکرار شود، اما این بار باید کار سریع‌تر و در سه چهار شیفت کاری انجام شود که تصویب بودجه تا پایان سال امکان پذیر شود.

زارع در پایان تاکید کرد که احتمالا با شرایط فعلی لایحه چند دوازدهم بودجه به مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد شد.

** طبق آیین‌ نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در صورتی که لایحه بودجه سالانه تا تاریخ تعیین شده در آیین نامه به مجلس تسلیم نشود دولت موظف است لایحه چند دوازدهم بودجه را نیز به مجلس شورای اسلامی ارائه کند که مجلس چند دوازدهم بودجه را بر مبنای آخرین بودجه سالانه مجلس رسیدگی می‌کند و حداکثر مدت آن سه دوازدهم است که به معنای تمدید سه ماهه بودجه مصوب سال ۱۳۹۹ برای سال ۱۴۰۰ است.