تلاش اسرائیل برای خرید املاک عربی با تابعیت اماراتی

گروه جهان الف،   3991114143 ۴۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۲ تکراری یا غیرقابل انتشار
تلاش اسرائیل برای خرید املاک عربی با تابعیت اماراتی

اقدام امارات مبنی بر اعطای تابعیت به صهیونیست‌ها واکنش‌های زیادی را به دنبال داشته و بسیاری از فعالان این اقدام دولت امارات را در راستای تلاش اسرائیل برای خرید املاک عربی با تابعیت اماراتی می‌دانند.

به گزارش الف به نقل از روزنامه القدس العربی، تصمیم مقامات اماراتی برای کاهش شرایط اعطای تابعیت بحث‌های گسترده ای را در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کرده است؛ چراکه پیش از این فعالان  نسبت به  اعطای تابعیت به صهیونیست‌ها هشدار دادند و تاکید کردند که با این قانون صهیونیست‌ ها با بدست آوردن تابعیت اماراتی و دارا بودن املاک در این کشور می توانند صاحب ملک شوند. برخی دیگر از فعالان در شبکه های اجتماعی سفر « بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی را به امارات در نهم ماه جاری محکوم کردند.

به نوشته روزنامه القدس العربی: دولت امارات متحده عربی روز شنبه  اعلام کرد که به اقشار خارجی از جمله سرمایه گذاران، افراد دارای ملک، نخبگان علمی، متخصصان، پژوهشگران، فارغ التحصیلان مقطع دکترا، مهندسان، هنرمندان، افراد فرهیخته و خانواده های آنها در صورت احراز صلاحیت، تابعیت و گذرنامه اماراتی ارائه می دهد. این اقدام در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، بی سابقه است و در دهه های اخیر این کشورها به صورت بسیار محدود به خارجی ها تابعیت داده اند.

بر اساس گزارش روزنامه القدس العربی:  در همین راستا «حمد الشامسی» فعال حقوق بشر اعلام کرد: دولت امارات  قصد دارد ملت جدیدی را جایگزین ملت امارات کند، با این قانون، صهیونیست‌ها با بدست آوردن تابعیت اماراتی و دارا بودن املاک در این کشور می توانند در دیگر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نیز صاحب ملک شده و مانند یک شهروند عرب با آنها رفتار شود.

القدس العربی نوشت: الشامسی در ادامه تأکید کرد: این قانون به نفع اسرائیلی‌ها خواهد بود.بر اساس این قانون صهیونیست‌ها حق مالکیت در کلیه کشورهای حوزه خلیج فارس را خواهند داشت و به عنوان شهروند خلیج فارس می‌توانند سرمایه‌گذاری کنند.

بر اساس گزارش روزنامه مذکور:« عبدالله اطویل» نوشت: «تحت پوشش قانون جدید تابعیت اماراتی ، اسرائیلی‌ها به کشورهای خلیج فارس سفر می کنند اما ملت ما هوشیارند و هنوز برخی از دولت‌ها هرگونه‌ عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی را رد می‌کنند.

در این گزارش آمده است: بر اساس گزارش رسانه های عبری ، این تصمیم  دولت امارات همزمان با سفر بنیامین نتانیاهو به امارات در تاریخ 9 فوریه تصویب خواهد شد.

القدس العربی تاکید کرد:  در همین راستا «صالح النعمی» ، محقق متخصص در امور اسرائیل  اعلام کرد:  نتانیاهو قرار است در 9 فوریه از امارات بازدید کند. سفر نتانیاهو به امارات ، یک روز پس از آغاز محاکمه  نتانیاهو در پرونده‌های فساد  صورت می‌گیرد و همچنین  نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از آنکه موفق شد آمریکایی‌ها را به توقیف فروش هواپیمای F-35 به امارات  ترغیب کند و پس از اظهارات توهین آمیز مقام بهداشت وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی به امارات سفر می‌کند.

بر اساس گزارش روزنامه القدس العربی: «ادهم ابوسلمیه» ، فعال فلسطینی  نوشت: نتانیاهو جنایتکار  و تروریسم  در حال هتک حرمت سرزمین امارات است و وی قرار است هفته آینده به مدت 3 ساعت از امارات دیدن کند.

القدس العربی تاکید کرد: بر اساس گزارش  منابع عبری ماه گذشته ، بنیامین نتانیاهو قرار بود نوامبر 2020 به  بحرین و امارات سفر کند؛ اما ویروس  کرونا و بحران‌های سیاسی داخلی او را مجبور کرد بارها سفرش را به تاخیر اندازد. هدف از این سفر جشن گرفتن توافق عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با بحرین و امارات،  تقویت جایگاه نتانیاهو پیش از انتخابات پارلمانی در اراضی اشغالی که قرار است ماه مارس برگزار شود و نیز متقاعد کردن رهبران عرب برای دور کردن واشنگتن از بازگشت به توافق برجام است.

رژیم صهیونیستی سپتامبر 2020 روابط دیپلماتیک خود را با امارات و بحرین با میانجیگری آمریکا رسمی کرد.