چین: آمریکا بدون قید پیش شرط به برجام بازگردد

جهان،   3991114092

سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد آمریکا باید بدون قید پیش شرط به توافق هسته‌ای ایران بازگردد.

چین: آمریکا بدون قید پیش شرط به برجام بازگردد

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ، وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین، بازگشت فوری و بدون قید و شرط آمریکا به توافق هسته‌ای ایران را خواستار شد.

وانگ ونبین روز سه شنبه در جریان کنفرانس خبری وزارت خارجه چین اعلام کرد دولت جدید آمریکا باید بدون تعیین پیش شرط به توافق هسته‌ای ایران بازگردد.

دیپلمات ارشد چین با حساس توصیف کردن وضعیت کنونی برجام تاکید کرد وظیفه فوری این است که هر یک از طرفین را به پیروی از شرایط اجماع شده در مذاکرات وزرای خارجه کشور‌های شرکت کننده در برجام، که در دسامبر سال گذشته به دست آمد کنیم و فشار بر آمریکا را برای بازگشت هر چه فوری به برجام بدون داشتن پیش شرط و نیز اطمینان از لغو کلیه تحریم‌ها افزایش دهیم.

ونبین در ادامه افزود چین اهمیت زیادی به وضعیت فعلی می‌دهد و تماس با تمام طرف‌ها را حفظ می‌کند. وی در پایان گفت: ما از حل مشکلات موجود به صورت مرحله‌ای پشتیبانی می‌کنیم و به کار با طرف‌های مربوطه و جامعه بین المللی برای بازگشت زودهنگام برجام در مسیر درست و حل و فصل سیاسی مسئله ادامه خواهیم داد.

دولت بایدن از مدتها پیش از روی کار آمدن داعیه بازگشت به برجام را سر داده است. ولی در تمامی موارد با نادیده انگاشتن بدعهدی دولت پیشین خود، بازگشت ایران به تعهدات برجامی و نیز لحاظ شدن برنامه موشک های بالستیک و اقدامات منطقه ای جمهوری اسلامی را شرط پیوستن دوباره واشنگتن به این توافق عنوان کرده است.