عوارض تزریق بوتاکس را بشناسیم

گزارش بازرگانی،   3991113096

تزریق بوتاکس جزء روش های درمانی پرطرفدار در ایران و جهان به شمار می رود. نکته قابل توجه عوارض تزریق بوتاکس است. برخی افراد به علت بی اطلاعی و مراجعه به مراکز غیر معتبر به جای بهره مندی از مزیت های آن با عوارض آن روبرو می شوند. به همین جهت بسیار توصیه می شود برای انجام تزریق بوتاکس به مراکز معتبر مراجعه شود و با مشورت متخصص صورت گیرد.

در ابتدا بهتر است در مورد این تکنیک پرطرفدار اطلاعاتی داشته باشیم تا در ادامه بهتر بتوانیم در مورد عوارض تزریق بوتاکس صحبت کنیم. در حقیقت بوتاکس یک داروی تزریقی است که از طریق فلج کردن عضلات سبب از بین رفتن چین و چروک های پوستی می شود. طبق آمارهای اخیر تزریق بوتاکس جزء پرطرفدارترین روش زیبایی به شما می رود که سابقه ی استفاده از آن به 50 سال قبل برمیگردد. احتمالا زیاد این جمله به گوشتان خورده باشد که این دارو از یک سمی به نام بوتولونیوم استخراج شده است که مقدار بسیار اندک آن سبب مرگ یک انسان بزرگسال می شود. در همین ابتدا باید بگویم هیچ ترسی نداشته باشید. زیرا داروی بوتاکس استفاده شده به هیچ وجه اثرات سم اصلی باکتریایی را ندارد و همچنین زمانی این سم اثرات کشنده خواهد داشت که وارد جریان خون شود. در حالی که تزریق این دارو کاملا به صورت موضعی بوده و هیچ نوع ورودی به جریان خون ندارد.

تزریق بوتاکس

آمار های عوارض تزریق بوتاکس

چه از نظر سازمان های بهداشت جهانی و وزارت بهداشت در ایران تزریق بوتاکس در جهت درمان های زیبایی کاملا بی خطر است.جالب است که بدانید در کشور آمریکا از قرن نوزدهم تا سال 2005 تنها 36 نفر پس از تزریق این داروی دچار عوارض تزریق بوتاکس شده اند. که در اکثر این افراد به علت مشکلات زمینه ای عوارض رخ داده و هیچ ارتباطی با تزریق بوتاکس نداشته است.

بر اساس آمارها تا به امروز تنها 3 درصد از افرادی که تزریق بوتاکس انجام داده اند، دچار عوارض جانبی شدید شده اند. که در اکثر موارد هم علت تزریق بوتاکس در مراکز غیر معتبر بوده است. باید توجه داشت که دوز بوتاکس برای درمان های زیبایی کاملا بی خطر است و تنها زمانی عوارض شدید تزریق بوتاکس ظاهر می شود که دوز بالاتری از این دارو به فرد تزریق شده باشد. پس اکیدا توصیه می شود که برای تزریق این دارو به مراکز درمانی معتبر مراجعه کنید تا به صحیح ترین صورت ممکن بتوانید از مزیت های این روش درمانی زیبایی بهره مند شوید و عوارض تزریق بوتاکس گیریبانگیر شما نشود. در همین راستا مرکز تزریق بوتاکس در کلینیک 42 (02128429825) یکی از معتبرترین مراکز تزریق بوتاکس در کشور با دارا بودن پرسنل مجرب و متخصصین این حوزه آماده ارائه خدمات تزریق بوتاکس هستند.

کلینیک 42 مرکز تزریق بوتاکس

شایع ترین موارد عوارض تزریق بوتاکس

ابتدایی ترین و در عین حال اساسی ترین مطلب در مورد عوارض تزریق بوتاکس می تواند این باشد که اگر تزریق بوتاکس توسط یک پزشک مسلط به آناتومی بخش های صورت ویا با مشاوره ی یک پزشک جراح پلاستیک صورت گیرد، افراد کمترین تجربه قرمزی، درد و تورم را خواهند داشت. تزریق بوتاکس همانند سایر روش های درمانی زیبایی یک علم و هنر به حساب می آید که اگر تکنیک تزریق آن با دقت صورت گیرد به هیچ عنوان عوارض اثر گذار و آزار دهنده نخواهد داشت. در یک طبقه بندی کلی مهم ترین عوارض تزریق بوتاکس را می توان در سه دسته خلاصه کرد که شامل:

1. تزریق بیش از اندازه داروی بوتاکس

2. تزریق بوتاکس در محل نادرست

3. عدم انجام تزریق درست که سبب انتشار آن به عضلات اطراف می شود

باید توجه داشت که اگر تزریق بوتاکس به درستی صورت نگیرد. انتشار دارو به عضلات غیر هدف تبعات جبران ناپذیری را برای افراد به دنبال خواهد داشت که شامل شل شدگی پلک، افتادگی پلک ها و دو بینی است. طبق گزارشات بیشترین موارد عوارض تزریق بوتاکس به علت مواد ارزان قیمت و تزریق به وسیله افراد غیر متخصص بوده است. درست است که تمامی عوارض بوتاکس موقتی بوده و بعد از گذشت دو یا سه ماه عوارض ایجاد شده رفع می شود. ولی همین مدت زمان هم برای خیلی افراد غیر قابل تحمل و رنج آور بوده و تجربه ناخوشایندی را در ذهن برجا می گذارد. به همین علت است که مراجعه به مراکز کلینیکی معتبر حائز اهمیت بوده و بسیار توصیه می شود که انجام این پروسه ی درمانی زیر نظر متخصص این حوزه صورت گیرد. به همین جهت مرکز تزریق بوتاکس در کلینیک 42 (02128429825) با بهره گیری از متخصصین مجرب یکی از معتبرترین مراکز زیبایی و تزریق بوتاکس در ایران بوده که با شعار در یک روز ده سال جوان تر شوید به عنوان تنها مرکز طراحی سه بعدی صورت آماده ارائه خدمات در این زمینه است.

عوارض تزریق بوتاکس

عوارض تزریق بوتاکس : بوتاکس های ایرانی و خارجی

دارو های بوتاکس دارای انواع بسیار متفاوتی هستند که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

بوتاکس دیسپورت

این دارو از بهترین برند های بوتاکس بوده که دارای کمترین ناخالصی است. بنابراین عوارض جانبی ویژه ای هم ایجاد نمی کند. اثر گذاری این برند برای افراد مختلف متفاوت بوده و اثرگذاری آن در افراد از 2 روز تا یک هفته متغیر است.

بوتاکس میسپورت

این برند از بوتاکس جزء برند های ایرانی به حساب می آید و عملکرد آن بسیار مشابه برند های خارجی است با این تفاوت که قیمت پایین تری نسبت به نمونه های خارجی دارد.

بوتاکس کانیتوکس

این داروی بوتاکس جزء برند های چینی است که علاوه بر این نام با نام درماتوکس هم شناخته می شود. این برند به علت دارای بودن ناخالصی دارای عوارض جانبی مثل تاری دید و افتادگی پلک است که معمولا چند روز پس از تزریق رفع می شود.

بوتاکس نرونوکس

از برند های کره ای است که عملکرد آن از طریق متوقف کردن پایانه های عصبی می باشد. این داروی بوتاکس به تازه گی تولید شده و قیمت مناسبی نیز دارد.

درست است که نوع برند استفاده شده در کاهش عوارض بوتاکس موثر است. ولی باید توجه داشت که اگر روند تزریق بوتاکس به صورت صحیح صورت گیرد کمترین عوارض را در استفاده از برند های مختلف خواهیم داشت.

تزریق بوتاکس

مراقبت های قبل و بعد از تزریق بوتاکس

به گفته ی بسیاری از متخصصین مراقبت های قبل و بعد از تزریق بوتاکس نقش مهمی در بهره مندی از این درمان زیبایی دارد در ادامه به آنها اشاره خواهیم داشت.

توصیه های قبل از تزریق بوتاکس

7 الی 10 روز قبل از تزریق بوتاکس از مصرف موادی چون آسپرین، دارو های ضد التهاب غیر استروئیدی، روغن ماهی و برخی ویتامین ها باید خودداری کرد.

قبل از بوتاکس بهتر از صورت خود را وکس یا اپیلاسیون کنید و از کرم های موبر و یا بلیچینگ هم استفاده نکنید.

اگر سابقه تبخال زدن دارید حتما قبل از تزریق بوتاکس با پزشک مشورت کنید.

توصیه های بعد از تزریق بوتاکس

محل تزریق بوتاکس را 2 تا 4 ساعت لمس نکنید. همچنین دراز نکشید و خم هم نشوید.

از انجام لایه برداری و میکرودرم تا دو هفته بپرهیزید

تا یک روز پس از تزریق بوتاکس فعالیت های ورزشی نکنید و سعی کنید تعرق هم نداشته باشید. و استفاده از ضد آفتاب روزانه فراموش نشود.