بررسی دیده‌بان شفافیت و عدالت درباره کتب منسوب به رئیس دانشگاه فرهنگیان

اجتماعی،   3991113083

اوایل آذرماه امسال مجری برنامه تهران ۲۰ شبکه ۵ سیما اعلام کرد که دانشگاه فرهنگیان کتاب‌هایی به دانشجومعلمان فروخته است که رئیس دانشگاه فرهنگیان نویسنده آن کتاب‌هاست و فروش این کتاب‌ها گردش سه میلیارد تومانی داشته‌است.

بررسی دیده‌بان شفافیت و عدالت درباره کتب منسوب به رئیس دانشگاه فرهنگیان

به گزارش الف، به دنبال آن کارگروه آموزش دیده بان شفافیت و عدالت جهت پی گیری موضوع اقدام نمود و به نتایجی رسید که در مصاحبه با هامون سبطی دبیر کارگروه آموزش دیده بان شفافیت و عدالت می آید:

سبطی گفت: با توجه به حساسیت دیده‌بان شفافیت و عدالت نسبت به موضوعات آموزشی، این نهاد به‌طور رسمی در تاریخ 09/02/ 99 طی نامه‌ای به شماره 351-398-د خطاب به رئیس دانشگاه فرهنگیان، در مورد موضوع طرح شده توضیح خواست.

وی ادامه داد: پس از آن رئیس دانشگاه فرهنگیان در بازگشت به نامه‌ شماره 100/10232/50000 مورخ 10/09/ اعلام کرد جهت بررسی تمام جوانب موضوع خواستار اعزام کارشناسان دیده‌بان شفافیت و عدالت به دانشگاه فرهنگیان می‌باشد.

دبیر کارگروه آموزش دیده بان شفافیت و عدالت افزود: پس از آن دیده بان تیم کارشناسی به دانشگاه فرهنگیان اعزام کرد و همزمان خواستار رایزنی با صدا و سیما و دریافت مستندات از تهیه‌کننده آن برنامه شد.

سبطی بیان داشت: با توجه به عذرخواهی رسمی مجری برنامه در برنامه زنده شبکه 5 در تاریخ 09/02/ 99 دیده بان شفافیت و عدالت دلیلی برای رایزنی با صدا و سیما ندیدند و فقط موضوع را از طریق مستندات دانشگاه فرهنگیان پیگیری نمودند.

دبیر کارگروه آموزش دیده بان شفافیت و عدالت بیان داشت: مطابق بررسی اسناد در کار گروه آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت و دیدار حضوری بازرسان مؤسسه با رئیس دانشگاه فرهنگیان ، نتایج اینگونه اعلام شد: نویسندهٔ کتاب (دکتر خنیفر)، کلیه حقوق مادی ناشی از تألیف و تدوین این جزوه را به‌طور دائمی به دانشگاه فرهنگیان صلح و اهدا کرده و تاکید کرده که در محاسبه قیمت اثر هیچ حقوقی برای مؤلف لحاظ نشود و همچنین تمام مبلغ مورد بحث، حدوداً دویست و سی میلیون تومان بوده است که بابت هزینه تبدیل و چاپ اثر به انتشارات پرداخت شده است و دیگر هیچ مبلغی به رئیس دانشگاه یا شخص ثالثی پرداخت نشده است. 

در پایان سبطی ادامه گفت: لازم به ذکر است که محتوای کتاب مناسب دانشجویان جدیدالورود بوده که این موضوع به تایید معاونت صاحب صلاحیت در این حوزه رسیده است.