«متکی» سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان شد

سیاسی،   3991113061 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی از انتخاب «منوچهر متکی» به عنوان سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان خبر داد.

«متکی» سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان شد

به گزارش ایرنا، اسدالله بادامچیان روز دوشنبه در نشست خبری دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با تبریک ولادت حضرت زهرا با گرامیداشت ۲۲ بهمن و دومین سالروز درگذشته محمد نبی حبیبی دبیر کل فقید حزب موتلفه، گفت: مساله فعلی انقلاب اسلامی، بیانیه گام دوم و چگونگی ورود به این گام و همچنین مساله انتخابات ۱۴۰۰ است.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی گفت: همه کسانی که در این ۴۲ سال فعالیت داشتند و مسوول بودند خدماتی ارائه کردند که باید از آنها تشکر کرد و نگاه موتلفه نگاه سیاه و سفید مطلق نیست و خدمات از دولت آقای بازرگان تا آقای روحانی خوب بود و نقاط ضعف هم داشت که از خدماتشان متشکریم.

بادامچیان ابراز امیدواری کرد که نقاط ضعفشان تجربه‌ای برای انتخابات آینده به کسانی باشد که مسوولیت می‌پذیرند تا بتوانند این نقاط ضعف را جبران کرده و آن را تکرار نکنند.

وی با نگاهی به تاریخ انقلاب در این ۴۲ سال گفت: امام (ره)  در آغاز انقلاب اسلامی این حرکت را مردم سالارانه و تمام مردمی می‌خواست. انقلاب ما در این چهل و چند سال همه امور از طریق  انتخابات انجام داده است از قانون اساسی گرفته تا مجلس شورای اسلامی، شورای اسلامی شهر و روستا، خبرگان و ریاست جمهوری.

این فعال اصولگرا افزود: همه نوع رییس جمهوری را در این ۴۲ سال تجربه کردیم. همه خواستند به بهترین نحو خدمت کنند اما اینکه چرا بازرگان نتوانست فعال عمل کند و  استعفا کرد باید بررسی شود.

بادامچیان ادامه داد: امام (ره) به بازرگان گفتند که استعفا ندهید اما همان روز خبر استعفای بازرگان در روزنامه‌ها منتشر شد. امام (ره)   می‌دانستند اگر میان رجال رای گیری شود بیشترین رای را بازرگان کسب می‌کند اتتقاداتی بعدا به بازرگان شد که امام (ره) دستور داد در خطبه ها او را نقد نکنند.

وی با بیان اینکه بازرگان تفکر لیبرالیستی غرب گرای مستقل داشت و نگاه او این بود که باید با آمریکا همکاری کرد، گفت: این ذهنیت با نگاه کاپیتالیستی، اجازه نمی‌داد این شیوه در کشور پیاده شود. او منتخب و منصوب امام (ره) بود و ناشکری بود که خلاف امام (ره) پیش برود و کنار رفت.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به دوران رییس‌جمهوری ابوالحسن بنی صدر، اظهار کرد: در مساله بنی صدر هم امام  (ره) نگفتند به صحنه نیاید حتی از او حمایت کرد اما چه ذهنیتی باعث شد که مردم متوجه شوند مشی او آمریکایی است، رفتار ۱۴ اسفند او در دانشگاه نشان داد که ذهنیتی آمریکایی دارد.  

وی افزود: تفکر بنی صدری نمی‌گذارد او موفق شود. بعد از شکست بازرگان و بنی صدر، ذهنیت چپ در کشور غلبه کرد و دولت میرحسین موسوی روی کار آمد. البته قبل از او مردم به رجایی و خامنه ای رای دادند و باهنر روی کار آمد. ۲۲ روز پس از نخست وزیری باهنر جنگ شروع شد و رجایی هم جنگ را اداره کرد و تفکر بنی صدری را مهار کند و هم مردم را توانست راضی نگه دارد.

بادامچیان با اشاره به استعفای اجباری حبیب الله عسگراولادی توسط موسوی اظهار کرد: موسوی او را مجبور به استعفا کرد با اینکه می دانست منصوب امام (ره) است. امام (ره) به عسگراولادی فرمودند تا جایی که می‌توانی مقاومت کن اما موسوی درست مقابل امام (ره) عمل کرد. امام روزی به موسوی گفتند با توجه به قطعنامه ۵۹۸ اگر جنگ را ادامه دهیم وضع اقتصاد چطور است و موسوی پاسخ داد که اقتصاد صراحتا زیر صفر است‌ و با این اوصاف امام (ره) گفتند که من جام زهر را می‌نوشم و تفکر چپ گرای غربی باعث شد اقتصاد ما به زیر صفر برسد.

وی با اشاره به دوران ریاست جمهوری آیت الله هاشمی رفسنجانی و مشی او، گفت: آقای هاشمی در بازسازی بعد از جنگ با مشی تکنوکرات‌ها ایستاد. در آن زمان ۴۰ درصد نفت ما را آمریکا، ۴۳ درصد انگلیس، ۱۲ درصد فرانسه و بلژیک می برد و ۵ درصد بقیه مال ما بود و با روزی ۲ میلیون بشکه نفت کشور را اداره کردیم.

بادامچیان افزود: بعد از آن مردم دنبال اصلاحات رفتند که دولت اصلاحات نه در اقتصاد و  نه موضوع دیگر موفق بود.

این فعال سیاسی درباره احمدی نژاد و دوران ریاست جموری او، گفت: این دولت با شعارهای اصولی انقلاب بر سرکار آمد. مردم به شخص احمدی نژاد رای ندادند بلکه به شعار او رای دادند. با وجود آقای رفسنجانی انتخابات به دور دوم کشیده شد چون مردم اقتصاد غربگرا نمی خواستند و احمدی نژاد در دوران شهرداری رفتار رجایی گونه از خود نشان داد و به او رای دادند.

وی اضافه کرد: احمدی نژاد در دولت اول خوب عمل کرد چون کار گروهی بود اما دور دوم با ایستادن مقابل رهبری اوضاع را خراب کرد.

مسکن مهر فاجعه اقتصادی است

دبیرکل حزب موتلفه، برنامه مسکن مهر احمدی نژاد را مُسکّن توصیف کرد، گفت: کنار شهرها شهرک ساختند. مسکن مهر یک فاجعه اقتصادی است که شهرنشینی را گسترش داد و مغایر با تولید است. برای عده ای از مردم که به خانه ارزانتر رسیدند خوب است.

بادامچیان درباره دولت فعلی گفت: نتیجه این شد مردم بعدا نه به اصلاح طلب نه به اصولگرای شعاری رای ندادند و به اعتدال‌گرایان رای دادند. چطور ارتش و سپاه در دوران تحریم تا این حد رشد داشتند اما در بخش اقتصاد نتوانستیم و همه چیز را از برجام انتظار داشتیم. انتظارشان این بود بایدن بیاید گشایش داشته باشد.

وی درباره اینکه آیا شورای وحدت با حضور آقای رییسی موافق است یا نه، گفت: سیاست شورای وحدت و حزب موتلفه این است مانع نامزدی کسی نباشیم.  تعداد قابل توجهی که خود را مناسب نامزدی می‌دانند فعال هستند و ما برای همه احترام قایل هستیم و این روند تا احراز صلاحیت شورای نگهبان ادامه دارد.

عضو سیاست‌گذاری عالی شورای وحدت با اشاره به نامه خود به شورای نگهبان برای تفسیر رجل سیاسی مذهبی گفت: از شورای نگهبان خواستم تفسیر خود را از رجل سیاسی - مذهبی روشن کنند. چون رجل سیاسی مثل مدرس، مصدق و قوام السلطنه و رجل مذهبی باید در مذهب و دین برجسته باشد.

توجه به حجت‌السلام رییسی در شورای وحدت بیشتر است

بادامچیان تاکید کرد: شورای وحدت از کسی حمایت می‌کند که با منشور گام دوم مقیدتر باشد و حجت‌السلام رییسی با توجه به جایگاهش در دستگاه قضایی، یکی از کسانی است که توجه به ایشان بیشتر است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی درباره نظر شورای وحدت به سعید محمد، گفت: شورای وحدت نسبت به هیچ کس تا تایید شورای نگهبان، بحثی ندارد و بعد از تایید راجع به نامزدها بحث و اصلح را انتخاب می کنیم.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه شورای وحدت نسبت به هیچ فردی تا تایید شورای نگهبان، نظری ندارد، از توجه اکثریت شورا به حجت اسلام رییسی و چندتن دیگر خبر داد و گفت: «منوچهر متکی» به عنوان سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان و «نیره قوی» به عنوان جانشین او انتخاب شدند.

وی افزود: حتی شایعه شد جامعه روحانیت مبارز روی علی لاریجانی  کار می‌کند که بیانیه داد و آنرا تکذیب کرد. وحدت زمانی حاصل می‌شود که مجموعه کار کند و اکثریت روی یک شخص اتفاق نظر داشته باشند.  

بادامچیان درباره مقایسه مجلس یازدهم با مجلس هفتم، گفت: مجلس هفتم مجلس بسیار خوبی بود اگر چه برخی دوستان بعضی سیاست‌ها را قبول نداشتند اما هر مجلس ۳۰۰ مصوبه درست دارد مجلس یازدهم هم مثل مجلس هفتم مجلس خوبی است و منتخب ملت است.

وی در پاسخ به این پرسش که در صورت تایید محمد باقر قالیباف و ابراهیم رییسی در شورای نگهبان، شورای وحدت از کدام حمایت می‌کند، گفت: بستگی به آینده و بعد از تایید صلاحیت دارد و با دانشگاهیان هم نظرسنجی و مشورت می‌کنیم و ارزیابی می‌کنیم. از بین این دو نفر چه کسی به درد گام دوم می‌خورد چون برای مبارزه با شبکه فساد نیاز به نیروی قوی سازمان یافته داریم که از شخص بر نمی‌آید.

این فعال اصولگرا در پاسخ به سوال دیگر که آیا حزب موتلفه به شکل مستقل در انتخابات ۱۴۰۰ حضور خواهد داشت، اظهار کرد: حزب موتلفه با سابقه فعالیت ۶۰ ساله پر از رجال مذهبی سیاسی است. یک بار آل اسحاق را مطرح کردیم و بعد کنار کشیدیم. میرسلیم هم شخصیت پاک، قوی، سالم و ستاره مناظرات بود،  اما اصولگرایان از رییسی حمایت کردند. در موتلفه غیر از این دو، تعداد قابل توجهی رجل سیاسی مذهبی و عناصر پاک و صادق داریم و کسی نمی‌تواند بگوید در موتلفه رانت و حقوق نجومی بوده است.  

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی افزود: این امر هم بسته به نظر شورای وحدت و حزب موتلفه دارد. ما در نظر سنجی دو سوال می‌پرسیم از حزب موتلفه و از شورای وحدت چه کسی را شایسته می‌دانید.

حزب موتلفه هرگز نسبت به رییس جمهوری موضع تند و توهین نداشته است

بادامچیان در پاسخ به این پرسش که آیا توهین به رییس جمهوری توهین به نهاد ریاست جمهوری نیست و موجب کاهش مشارکت مردم نمی‌شود، گفت: حزب موتلفه هرگز نسبت به رییس جمهوری موضع تند و توهین نداشته است و الان هم با توجه به بیانیه هر هفته‌اش نسبت به آقای روحانی موضع داغ، تند و همراه با اهانت نگرفتیم و احترام کسی که رییس جمهوری است ولو اینکه سیاست او را قبول نداریم، لازم است.

وی افزود: با همه کسانی که برخورد غیرمنطقی و تهاجمی با رییس جمهوری دارند مخالفیم اما وقتی هر روز با وجود کاهش قیمت ارز اجناس مردم گرانتر می شود آیا مردم می توانند بگویند خیلی متشکریم. تعزیرات زیرمجموعه دولت است اما قیمت‌ها از این مغازه تا آن مغازه متفاوت است.

بادامچیان درباره عدم حضور آقای قالیباف در شورای وحدت، گفت: حامیان قالیباف و حزب و تشکل ایشان در شورای حضور ندارند نرفت. آقای قالیباف جدا می روند و شاید به این مجموعه شورای وحدت هم بپیوندند که در شورای وحدت به روی همه باز است.