شتاب پیشرفت هرمز به همت بنیاد برکت

اقتصادی،   3991112054

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام بر شتاب پیشرفت و آبادانی در جزیره هرمز تاکید کرد.

شتاب پیشرفت هرمز به همت بنیاد برکت

هشتمین جلسه ستاد راهبردی طرح پیشرفت و آبادانی جزیره هرمز با حضور امیرحسین مدنی، مدیرعامل بنیاد برکت و فریدون همتی استاندار هرمزگان در شهر بندرعباس برگزار شد. در این جلسه، مسائل و مشکلات موجود در طرح پیشرفت و آبادانی جزیره هرمز جهت تسریع در انجام پروژه‌های پیش‌بینی شده مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرعامل بنیاد برکت در این جلسه با اشاره به اقدامات این بنیاد در جزیره هرمز گفت: مراسم بزرگداشت روز ملی خلیج فارس با برگزاری رویدادهای فرهنگی و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری‌های اجتماعی در هرمز برگزار می‌شود.

امیرحسین مدنی از آغاز فاز دوم ساخت رینگ جزیره هرمز خبر داد و افزود: عملیات اجرایی فاز اول این رینگ فاز به طول 10 کیلومتر شامل 7 متر عرض سواره‌رو، یک و نیم متر عرض دوچرخه‌رو بتن رنگی و دو و نیم متر پیاده‌روی مفروش به کف‌پوش بتنی و سیستم روشنایی سراسر مسیر به پایان رسیده است.

مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به سرمایه‌گذاری بیش از 222 میلیارد ریالی این بنیاد در حوزه‌های اشتغال‌زایی، عمرانی و زیربنایی در هرمز تصریح کرد: اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی و عمرانی بنیاد، مهاجرت معکوس را در جزیره هرمز رقم زده و باعث بازگشت یک‌هزار نفر از اهالی این جزیره شده است.

مدنی تصریح کرد: راه‌اندازی 244 طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور بنیاد برکت باعث ایجاد بیش از 730 فرصت شغلی در هرمز شده است.

وی تاکید کرد: باید با توجه به درخواست‌های مردمی نسبت به تسهیل دسترسی به ساحل مفنغ، اقدامات لازم بر اساس رعایت مولفه‌های زیست محیطی و بررسی‌های کارشناسی انجام گیرد.

مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به ساخت 30 غرفه صنایع دستی در جزیره هرمز خاطرنشان کرد: این غرفه‌های عرضه صنایع دستی با مشارکت بنیاد برکت در محدوده قلعه پرتغالی‌ها احداث خواهد شد.

مدنی با تاکید بر طرح توسعه شبکه آب هرمز عنوان کرد: تمامی تعهدات مربوط به بنیاد برکت در این طرح برای افزایش ظرفیت آب شیرین‌کن پرداخت شده است و امیدواریم تمامی مخازن این طرح تا اسفندماه سال جاری آماده بهره‌برداری ‌شود.

مدیرعامل بنیاد برکت همچنین اظهار امیدواری کرد مسکن مهر هرمز هر چه زودتر تعیین تکلیف و ساخت آن با مشارکت بنیاد آغاز شود.

گفتنی است، در هشتمین نشست ستاد راهبری طرح پیشرفت هرمز بر تسریع در روند اجرایی پروژه‌های مهم این جزیره تاکید شد.