تلفات کرونا در آمریکا به ۴۴۰ هزار نفر رسید

جهان،   3991112013 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

طبق جدیدترین آمار دانشگاه «جانز هاپکینز»، در ۲۴ ساعت گذشته با مرگ دست‌کم دو هزار و ۷۹۶ مورد جدید، شمار قربانیان کروناویروس در ایالات متحده به مرز ۴۴۰ هزار نفر رسید.

تلفات کرونا در آمریکا به ۴۴۰ هزار نفر رسید

به گزارش فارس، طبق جدیدترین آمار دانشگاه «جانز هاپکینز»، در ۲۴ ساعت گذشته با مرگ دست‌کم دو هزار و ۷۹۶ مورد جدید، شمار قربانیان کروناویروس در ایالات متحده به ۴۳۹ هزار و ۴۲۰ نفر افزایش یافت.

این آمار نشان می‌دهد در ۲۴ ساعت گذشته، با ابتلای دست‌کم ۱۴۴ هزار و ۷۴۷ مورد جدید، مجموع مبتلایان به کروناویروس در ایالات متحده آمریکا به ۲۶ میلیون و ۶۷ هزار و ۸۰۸ نفر رسید.

مقایسه جدیدترین آمار دانشگاه جان هاپکینز با آمار یک روز قبل این مرکز نشان می‌دهد، شمار مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس در آمریکا تاحدودی کاهش داشته است.

از طرف دیگر، پایگاه اطلاع رسانی «ورلد اُ میترز»، مجموع مبتلایان به کروناویروس در آمریکا را ۲۶ میلیون و ۶۵۵ هزار و ۷۴۰ نفر و مجموع قربانیان «کووید-۱۹» در این کشور را ۴۵۰ هزار و ۳۸۱ نفر گزارش کرده است.

پایگاه اطلاع‌رسانی «کووید یو اس ای» که آمار مربوط به شیوع کرونا را در آمریکا تجزیه و تحلیل می‌کند، برآورد کرده است که شمار کلی مبتلایان به کروناویروس در آمریکا ظرف یک ماه آینده به ۲۹ میلیون و ۴۶۰ هزار و ۷۳۱ نفر و شمار قربانیان آن در این کشور به ۵۳۳ هزار و ۲۷۸ نفر می‌رسد.

این وبگاه آمریکایی همچنین گزارش کرد ایالت کالیفرنیا که در هفته‌های اخیر از نظر تعداد مبتلایان به کرونا بعد از رده دوم قرار گرفته بود، بار دیگر با سه میلیون و ۳۰۸ هزار و ۴۵۵ مورد ابتلا و ۴۰ هزار و ۶۷۸ مورد فوتی به کانون بیماری کرونا در آمریکا تبدیل شده است و ایالت تگزاس هم‌اکنون با دو میلیون و ۳۶۳ هزار و ۲۶۶ مورد ابتلا و ۳۶ هزار و ۹۲۴ مورد فوتی به رده دوم انتقال یافته است. ایالت نیویورک نیز که زمانی کانون کووید-۱۹ در آمریکا بود، هم‌اکنون با یک میلیون و ۴۰۸ هزار و ۶۹۸ مورد ابتلا در رده چهارم ایالات آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا ویروس قرار دارد.

نیویورک نیز با ۴۳ هزار و ۴۵۳ مورد فوتی، همچنان بیشترین تعداد قربانیان کرونا در آمریکا را به خود اختصاص داده است.

در اولین جلسه ستاد مقابله با کرونا دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا، برآورد شد که ظرف چهار هفته آینده دست‌کم ۹۰ هزار آمریکایی بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست می‌دهند.

از طرف دیگر، «آنتونی فائوچی» مدیر موسسه ملی بیماری‌های عفونی و آلرژی جمعه گفت که گونه جدید ویروس کرونا که از آن با نام کرونای انگلیس یاد می‌شود تا اواسط بهار به عنوان گونه غالب در آمریکا تبدیل خواهد شد.

بحران کرونا در بسیاری از شهرهای آمریکا به قدری جدی شده است که حتی سردخانه‌ها اکثراً مملو از اجساد شده است به طوریکه اخیراً روزنامه انگلیسی «گاردین» گزارش کرد که بحران کرونا در لس آنجلس به حدی وخیم شده که صنعت کفن و دفن در آن فروپاشیده و سردخانه‌ها و مراکز تدفین مملو از اجساد است و خانواده‌ها به جای عزاداری برای عزیزانشان باید راهی برای به خاک سپردن آن‌ها پیدا کنند.

حتی با وجود ارائه واکسن کرونا برای آمریکایی‌ها، افزایش میزان مبتلایان به کرونا موجب پر شدن بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها در برخی از نقاط این کشور شده است.

دو شرکت آمریکایی «فایزر» و «مُدرنا» تأییدیه واکسن‌های ضد کرونایی خود را دریافت و میلیون‌ها دوز از آنها را در سراسر ایالات متحده و کشور‌های دیگر از جمله انگلیس توزیع کرده‌اند.

با اینحال، بر اساس گزارش‌هایی که در سامانه فدرال «گزارش عوارض جانبی واکسن» در آمریکا ثبت شده، حدود ۶۰ نفر در این کشور بعد از دریافت یکی از واکسن‌های «فایزر» یا «مدرنا» جان باخته‌اند و صدها نفر دچار عوارض بعضاً تهدیدکننده حیات شده‌اند.

طبق آخرین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، دستکم ۱۰۲ میلیون و ۵۴۵ هزار و ۲۲۹ نفر از مردم سراسر جهان به کروناویروس آلوده شده‌اند و از آن میان دو میلیون و ۲۱۹ هزار و ۲۹۰ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند و دست‌کم ۵۶ میلیون و ۷۲۸ هزار و ۸۷۰ نفر بهبود یافته‌اند.

آمریکا همچنان بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس در جهان را دارد و پس از آن هند با ۱۰ میلیون و ۷۴۷ هزار و ۹۱ مورد ابتلا و ۱۵۴ هزار و ۳۱۲ مورد فوتی و برزیل با ۹ میلیون و ۱۷۶ هزار و ۹۷۵ مورد ابتلا و ۲۲۳ هزار و ۹۷۱ مورد فوتی در رده‌های دوم و سوم کشورهای جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ قرار دارند.