نصرتی: پرسپولیس برای تکرار موفقیت در آسیا باید تقویت شود/ پاختاکور، مهم‌ترین حریف تراکتور است

ورزشی،   3991109029 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

 مدافع اسبق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: در لیگ قهرمانان آسیا هیچ تیمی از پیش بازنده یا برنده نیست و پرسپولیس برای تکرار موفقیت در این رقابت‌ها باید تقویت شود.  

محمد نصرتی در گفت و گو با فارس، درباره همگروهی تیم فوتبال پرسپولیس با تیم‌های الریان قطر، گوای هند و برنده دیدار الوحده امارات و الزوراء عراق در فصل 2021 لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: در فوتبال امروز اختلا‌ف‌ها خیلی کاهش یافته و جزئیات در روند نتیجه‌گیری تیم‌ها موثر است. پرسپولیس در دور قبلی این رقابت‌ها با وجود غیبت برخی بازیکنان کلیدی‌اش در بازی فینال روی اشتباهات فردی و 2 ضربه پنالتی مغلوب اولسان هیوندای کره جنوبی شد.

وی افزود: به هیچ وجه نمی‌توان گفت یک تیم در لیگ قهرمانان آسیا از پیش برنده یا بازنده است اما برخی تیم‌ها سابقه خوبی دارند و در تاریخچه‌شان قهرمانی دیده می‌شود. در چنین حالتی توقع از آنها بالا است و به همین دلیل سعی دارند با هزینه‌های زیاد و جذب بازیکنان باکیفیت این توقع را برآورده کنند. 

پیشکسوت تیم پرسپولیس خاطرنشان کرد: الریان قطر تیمی است که همیشه در لیگ قهرمانان حضور داشته است. تیم‌های این کشور به دلیل میزبانی قطر در جام جهانی هزینه زیادی انجام می‌دهند تا با کسب نتایج خوب، خود را در سطح آسیا و جهان مطرح کنند. السد و الدحیل جزو قدرت‌های آسیا هستند و همیشه یکی از تیم‌های این کشور تا مراحل نهایی بالا آمده است. قهرمانی قطر در جام ملت‌های اخیر آسیا نشاندهنده برنامه ریزی فوتبال این کشور است و قطعا پرسپولیس هم کار سختی مقابل شجاع خلیل زاده و هم‌تیمی‌هایش دارد.

نصرتی ادامه داد: با وجود هزینه‌های زیاد هند برای فوتبال در سال‌های اخیر، اطلاعی از وضعیت تیم گوا ندارم زیرا حریف ناشناخته‌ای است. تیم‌های الزوراء عراق و الوحده امارات برای صعود به این گروه باید در بازی پلی‌آف شرکت کنند. نا‌‌به‌سامانی‌های عراق در سال‌های اخیر کمتر شده و شاید الزوراء هم تیم قدرتمندی باشد. البته خیلی وقت است فوتبال باشگاهی این کشور را ندیده‌ام و نمی‌توانم درباره وضعیت الزوراء نظر قطعی بدهم. سبک بازی عراقی‌ها از لحاظ فنی و فیزیکی به فوتبال ما نزدیک است اما باید تا شروع مسابقات صبر کرد و وضعیت این حریف را در آن زمان مورد ارزیابی قرار داد.

وی اضافه کرد: پرسپولیس برای تکرار موفقیت در لیگ قهرمانان آسیا نیاز به جذب مدافع، هافبک و مهاجم دارد زیرا در هر سه پست بازیکنان جایگزین خوبی روی نیمکت این تیم نیستند. البته تا آن زمان محرومیت عیسی آل کثیر تمام می‌شود و این موضوع به سود پرسپولیس است. نبود یک هافبک خلاق در ترکیب این تیم احساس می‌شود و بازیکنی در پرسپولیس نیست که خوب پاس بدهد. در خظ دفاعی‌ هم تنها سید جلال و کنعانی زادگان را در اختیار دارد و باید دید تا شروع مسابقات محمد انصاری چه شرایطی خواهد داشت تا از وی هم به عنوان دفاع وسط استفاده کرد.

مدافع اسبق پرسپولیس ادامه داد: این تیم حتی در پست دفاع راست هم باید بازیکن جدید بگیرد زیرا از شواهد و قرائن پیدا است کادرفنی از مهدی شیری خیلی رضایت ندارند و به همین دلیل از سیامک نعمتی که چندان تمایلی به بازی در این پست ندارد، استفاده می‌کنند. متاسفانه مدیریت قبلی باشگاه هم با شرایطی که برای جدایی بازیکنان کلیدی فراهم کردند، دست مربیان را خالی کرده و رقابت‌ را از بین بردند.

نصرتی اضافه کرد:  اگر یک بازیکن اصلی بداند یک نفر روی نیمکت نشسته که با کوچک‌ترین اشتباهی جایش را می‌گیرد برای اینکه این اتفاق نیفتد، بهترین عملکردش را به نمایش می‌گذارد.کمبود بازیکن در پست‌های مختلف سبب شده رقابت‌ در این تیم از بین برود و یک بازیکن می داند با عملکرد ضعیف هم برای بازی کردن حاشیه امنیت دارد. این برای یک تیم خیلی خوب نیست.

وی درباره همگروهی تیم تراکتور با شارجه امارات، پاختاکور ازبکستان و برنده بازی الوحده عربستان و نیروی هوایی عراق توضیح داد: پاختاکور تیم قدرتمندی است و سال گذشته بهترین تیمی بود که تا قبل از فینال با پرسپولیس بازی کرد. البته نماینده ایران خوش شانس بود که حریف ازبکستانی با اخراج بهترین بازیکنش در دقایق ابتدایی حدود 80 دقیقه 10 نفره بازی کرد. پاختاکور را مهم ترین حریف تراکتور در مرحله گروهی می‌دانم.

مدافع اسبق تراکتور تصریح کرد: خودم در امارات بازی کرده‌ام و می‌دانم شارجه حریف سختی برای تراکتور نیست. این تیم جزو مدعیان صعود از گروه محسوب نمی‌شود. اگر الوحده عربستان هم از پلی‌آف بالا بیاید با توجه به انگیزه خاص تیم‌های این کشور مقابل نمایندگان ایران کار تراکتور سخت خواهد شد. پاختاکور را مهم ترین حریف تراکتور می‌دانم.

نصرتی اضافه کرد: تراکتور در هفته‌های اخیر روند بهتری داشته و امیدوارم در آسیا این روند را حفظ کند. البته با وجود عملکرد خوب نفراتش در خط حمله و هافبک در دفاع ضعف‌های زیادی دارد و مدافعانش توقعات را برآوده نکردند. امیدوارم با تدابیر کادرفنی تا زمان شروع لیگ قهرمانان نقطه ضعف خط دفاعی تراکتور رفع شود تا بتواند نماینده خوبی برای فوتبال ایران باشد.

وی با اشاره به فعالیت همزمان مسعود شجاعی به عنوان سرمربی و بازیکن تراکتور توضیح داد: مسعود باید تمرکز و توجه خود را روی یک پست بگذارد و مشخص کند می‌خواهد بازیکن باشد یا مربی. در غیر این صورت در هر دو پست نمی‌تواند کارش را به بهترین شکل انجام بدهد.  به شجاعی گفته‌ام به دلیل شرایط بدنی خوب خود، زود است بخواهد از بازی خداحافظی کند. فشار مربیگری خیلی بیشتر از بازی کردن است. مسعود باید تا جایی که می‌تواند بازی کند و سپس دنبال مربیگری باشد.