استقلال به دنبال حفظ صدر/نبرد بحران‌زده‌ها

ورزشی،   3991109011

هفته سیزدهم لیگ برتر با انجام سه مسابقه آغاز می‌شود. استقلال صدرنشین به مصاف نفت مسجدسلیمان خواهد رفت، سایپا میزبان گل‌گهرسیرجان است و دو تیم بحران‌زده نساجی و ذوب آهن با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

استقلال به دنبال حفظ صدر/نبرد بحران‌زده‌ها
به گزارش  فارس، هفته سیزدهم لیگ برتر روز جمعه با انجام سه مسابقه آغاز می‌شود. مهم‌ترین ویژگی این روزهای لیگ نق زدن سرمربیان تیم‌های بزرگ است. از یحیی گل‌محمدی و محمود فکری گرفته تا امیر قلعه‌نویی بازندگان بزرگی که باخت تیم خود را به همه چیز ربط می‌دهند جز ضعف فنی! لیگ نق نقوها اما همچنان مهیج و جذاب دنبال می‌شود و فدراسیون فوتبال هم خیلی نرم و آهسته این مربیان فرافکن را تهدید به برخورد انضباطی کرده است.

نگاهی به سه بازی جمعه می‌اندازیم؛

سایپا - گل‌گهر؛ قطع نوار ناکامی‌های امیر یا سومین برد متوالی تیم صادقی؟

نارنجی‌پوشان تهرانی بعد از مدت‌ها دو برد متوالی به دست آورده‌اند و با این 6 امتیاز خود را تا رده هشتم جدول بالا کشیده‌اند. هرچند که فاصله تیم ششم تا سیزدهم در جدول لیگ فقط یک امتیاز است. گل‌گهر سیرجان 15 امتیازی هم که زمانی صدرنشین لیگ بود اکنون با یک امتیاز کمتر از سایپا روی پله دهم ایستاده است. امیر قلعه‌نویی سرمربی گل‌گهر دوشنبه شب حسابی از خجالت داوران در آمد و آنها را متهم به غرض ورزی با خود کرد. 

گل‌گهر 4 هفته است که رنگ برد را ندیده تا این تیم از جمع مدعیان جدا شود . هفته گذشته هم باخت جنجالی به تراکتور در خانه داشت و اکنون این تیم با تمام توان به مصاف سایپا می‌رود تا دوباره به لیگ برگردد. گادوین منشا با 9 گل زده در رده دوم جدول گلزنان لیگ قرار دارد و خطرنا‌ک‌ترین بازیکن گل‌گهر است. سایپا اگر به سومین برد متوالی خود برسد شانس دارد که حضور در رده چهارم جدول را هم تجربه کند. هر دو تیم شرایط امکاناتی و مالی مناسبی دارند البته تجربه قلعه‌نویی و بازیکنانش می‌تواند حسابی به کار گل‌گهر بیاید. 

نفت مسجدسلیمان - استقلال؛ حفظ صدر در شهر اولین‌ها؟

آبی‌پوشان با وجود شکست خانگی هفته گذشته مقابل سایپا همچنان صدرنشین لیگ است ولی اگر این هفته در شهر اولین‌ها( مسجدسلیمان) سه امتیاز را نگیرند شاید صدر را از دست بدهند.  استقلال در این هفته بازیکنان مهمی مثل مرادمند و دیاباته را به دلیل مصدومیت احتمالا در اختیار نخواهد داشت. در غیاب مرادمند در خط دفاع شاید دانشگر و عارف غلامی در قلب خط دفاعی استقلال بازی کنند. در خط حمله هم احتمالا مهدی قائدی در کنار ارسلان مطهری بازی خواهد کرد. البته نفت مسجدسلیمان حریفی سختکوش و جنگنده است که به راحتی تسلیم نمی‌شود.

نفت مسجدسلیمان به اندازه استقلال بازیکن اسمی و نامدار ندارد اما جوانانی مستعد دارد که مقابل استقلال انگیزه‌ای مضاعف دارند. محمود فکری زمانی در لیگ یک سرمربی نفت مسجدسلیمان بود و این تیم را به لیگ برتر آورد و به خوبی با شرایط شهر اولین‌ها آشناست. شاگردان فکری می‌خواهند صدر را حفظ کنند و اگر روز خوب‌شان باشد پیروزی دور از دسترس آبی‌پوشان نخواهد بود. نفتی‌ها هم برای رسیدن به رده‌ای بالاتر از ششمی تلاش می‌کنند. شاگردان مجتبی حسینی اگر چه فقط 9 گل زده‌اند و در خط حمله چندان قدرتمند نیستند اما در خط دفاع عالی کار می‌کنند و با 9 گل خورده یکی از خطوط مستحکم دفاعی را دارند. آنها فقط یک گل بیشتر از استقلال دریافت کرده‌اند.

نساجی مازندران - ذوب آهن؛ نبرد 6 امتیازی قعرنشینان

این مسابقه جدال 6 امتیازی قعرنشینان است. نساجی و ذوب آهن با 9 و 8 امتیاز در رده‌های چهاردهم و پانزدهم جدول قرار دارند. نساجی سرمربی خود را تغییر داده و اکنون مجید جلالی هدایت این تیم شمالی و قدیمی را برعهده دارد اما باشگاه ذوب آهن همچنان به رحمان رضایی فرصت داده تا سکان هدایت یکی از ریشه‌دار ترین تیم‌ها را در دست داشته باشد هرچند ذوبی‌ها هنوز یک برد هم به دست نیاورده‌اند.

نساجی سه شکست متوالی داشته و برای بقا در لیگ برتر تلاش می‌کند. ذوب آهن هم کلا روی نوار ناکامی است. این مسابقه روی زمین چمن مصنوعی برگزار می‌شود. مساوی برای هر دو تیم نتیجه مطلوبی محسوب نمی‌شود اما شکست می‌توان وضعیت تیم بازنده‌ را وخیم‌تر کند.باید دید اولین برد نساجی با جلالی ثبت می‌شود یا رحمان رضایی بالاخره رنگ پیروزی را در لیگ برتر بیستم می‌بینید.

اسامی داوران هفته سیزدهم لیگ برتر:

*جمعه ۱۰ بهمن ۹۹  

نساجی مازندران- ذوب آهن اصفهان   

محمد رضا اکبریان – فرهاد مروجی – عباس پورحیدری – موسی مه آبادی      

کمک داور اضافی ۱ و ۲ : علی بای – کیوان علیمحمدی        

ناظر: فریدون اصفهانیان

نفت مسجد سلیمان – استقلال

پیام حیدری – علیرضا ایلدرم – هیوا بهمنی – مهدی شفیعی

کمک داور اضافی ۱و۲ : روح اله شریفی -  مصطفی بینش

ناظر: محسن قهرمانی        

سایپا – گل گهر سیرجان

کوپال ناظمی – سعید قاسمی – براتعلی مولوی – حسین گلشنی

کمک داور اضافی ۱و۲ : محمد باقر پور باقر – مهدی جبرئیلی          

ناظر: علیرضا یزدانی        

*شنبه ۱۱ بهمن ۹۹

تراکتور – آلومینیوم اراک      

کمیل غلامی – رامین بابایی- محمد شاکر – احمد کاظم لو  

کمک داور اضافی ۱و۲ : وحید صالحی – رضوان سرشار  

ناظر: نادر جعفری        

مس رفسنجان – صنعت نفت آبادان       

مرتضی منصوریان – یعقوب سخندان – نجف پناهی – بهزاد پناهی  

کمک داور اضافی ۱و۲ : حسین زیاری – وحید زمانی          

ناظر: حیدر شکور

پرسپولیس تهران - ماشین سازی تبریز

علی صفایی – سعید علینژادیان – حسن انتظاری – مهدی سیفی    

کمک داور اضافی ۱و۲ : امیر عرب براقی – مسعود حقیقی          

ناظر: حاتم بک پور        

فولاد مبارکه سپاهان- شهر خودرو مشهد     

موعود بنیادی فر – تورج عیوض محمدی – محمد رسول ذورقی – محمد علی پورمتقی

کمک داور اضافی ۱و۲ : عباس راکی – فرهاد امینی          

ناظر: رحیم رحیمی مقدم  

فولاد خوزستان – پیکان تهران        

محمد رضا تارخ – امیر محمد داود زاده – اسماعیل احمدی – علی اکبر عظیم پور  

کمک داور اضافی ۱و۲ : حسین زمانی – مهرداد خسروی           

ناظر: اسماعیل صفیری