موضع گیری وزیر خارجه آمریکا درباره برجام در اولین نشست خبری

جهان،   3991109010 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر خارجه جدید آمریکا در نخستین نشست خبری خود مدعی شد که ایران ابتدا باید به تعهدات برجامی خود عمل کند و سپس واشنگتن درباره بازگشت به برجام تصمیم می‌گیرد.

موضع گیری وزیر خارجه آمریکا درباره برجام در اولین نشست خبری

به گزارش مهر، وزیر امور خارجه آمریکا با اشاره به بازنگری دولت جدید این کشور در اقدامات دولت پیش از خود به ریاست ترامپ گفت: ما مشغول بازنگری درباره برخی اقدامات دولت قبل هستیم و به طور مشخص بر تحریم‌ها علیه حوثی ها (نیروهای انصارالله یمن) متمرکز هستیم.

آنتونی بلینکن در نخستین نشست خبری خود افزود: حوثی‌ها به هم پیمان ما یعنی سعودی‌ها حمله کردند. مسئله حوثی‌ها و یمن اکنون اولویت ماست.

وزیر خارجه آمریکا در خصوص سازش برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی هم گفت: ما از توافقات عادی سازی روابط با اسرائیل حمایت می‌کنیم.

بلینکن درباره بازگشت آمریکا به برجام هم افزود: بایدن در این خصوص شفاف بود، اگر ایران به تعهدات خود بازگردد ایالات متحده هم به توافق هسته‌ای بازخواهد گشت.

وی ادامه داد: ما سپس از آن به عنوان بستری برای ایجاد توافق قوی‌تر و طولانی‌تر که دیگر مسائل مشکل ساز در روابط با ایران را برطرف کند، با کمک متحدان خود استفاده می‌کنیم. اما هنوز راه زیادی تا آن نقطه داریم.

بلینکن درباره توافق آمریکا و طالبان در افغانستان هم گفت: ما باید دقیقاً بفهمیم که چه چیزی در توافق بین طالبان و کشورمان وجود دارد.

وزیر خارجه آمریکا پیرامون روابط واشنگتن و پکن هم افزود: این رابطه، ویژگی‌های خاصی دارد و مهم‌ترین رابطه ما در جهان است. این رابطه بخش‌های رقابتی و زمینه‌های همکاری در زمینه منافع هر دو کشور دارد که سعی کنیم با هم همکاری داشته باشیم.