نکاتی اساسی دربارۀ اسباب کشی

گزارش بازرگانی،   3991108143

در این مقاله برآنیم که تعدادی نکتۀ ریز و جالب توجه دربارۀ اسباب کشی را به شما گوشزد کنیم. با ما همراه باشید.اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید برآورد قیمت اتوبار و باربری را در شهر خودتان داشته باشید. مثلا اگر به دنبال یک شرکت باربری در تهران باشید می‌توانید درخواست باربری ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

 




یک. اول خانه تکانی کنید:

قبل از اینکه خانۀ قدیمیتان فروش برود، یک خانه تکانی حسابی کنید. از شر چیزهایی که نمی‌خواهید خلاص شوید و کمدها و کابینت‌ها را خلوت کنید. این امر باعث می‌شود زمانیکه می‌خواهید بسته بندی وسایل را شروع کنید، با وسایل کمتری رو به رو شوید و کارتان سریع‌تر و راحت‌تر پیش برود.

 

دو. وسایل قیمتی را جایی امن نگه دارید:

وسایل قیمتی و ارزشمند خود را قبل از هرچیزی جمع آوری کنید و آن‌ها درون گاوصندوق و هر مکان امن دیگری قرار دهید. در پروسۀ اسباب کشی بسیاری از وسایل گم می‌شوند و مطمئناً نمی‌خواهید که حلقۀ ازدواجتان جزء این وسایل باشد!

 

سه. از هم باز کردن وسایل سرهم کردنی:

بسیاری از وسایل و اثاثیۀ منزل سرهم کردنی هستند و برای اسباب کشی باید قطعات مختلف آن‌ها از هم جدا شود. این کار زمان‌بر است و بایستی از قبل به فکر باشید تا روز اسباب کشی به مشکل برنخورید. توصیه می‌شود خیلی قبل‌تر از اسباب کشی، شروع به باز کردن قطعات از هم دیگر و بسته بندی آن‌ها کنید. هم چنین اگر خانه‌تان دو طبقه است، اعضای خانواده را به طبقۀ پایین منتقل کنید و شروع به جمع‌ آوری وسایل اتاق‌های خالی از سکنه کنید. اگر افراد درون اتاق‌ها زندگی نکنند، کار جا به جایی و بسته بندی سریع‌تر و راحت‌تر پیش می‌رود.

چهار. آیا خودتان از پس اسباب کشی برمی‌آیید؟

البته! واضحاً اسباب کشی کار سختی است و نیاز به صرف وقت و انرژی دارد امّا با برنامه ریزی درست می‌توانید از پس این کار برآیید. البته بسیاری نیز ترجیح می‌دهند تا از شرکت‌های خدماتی استفاده کنند و کارگر بگیرند تا وسایل را برایشان بسته بندی و جا به جا کند. مورد دوم نیازمند صرف هزینه است امّا ارزش دارد. هم اینکه از حوادث احتمالی جلوگیری می‌شود و هم اینکه کار حرفه‌ای و سریع انجام می‌شود.

 

پنج. نحوۀ نگهداری پول:

در حین اسباب کشی، همیشه نیاز به پول نقد خواهید داشت. مثلاً ممکن است نیاز پیدا کنید که به سوپرمارکت بروید و کیسه زباله بخرید. جا به جا کردن و به همراه داشتن کیف پول، می‌تواند چالش برانگیز باشد. ممکن است کیف را گم کنید یا دزدیده شود. پس بهتر است برای نگهداری پول، کارت اعتباری، موبایل و کلید در حین پروسۀ اسباب کشی از کیف‌های کراس بادی و ضربدری و یا کیف‌های کمری استفاده کنید.

شش. بچه‌ها و حیوانات را چه کار کنیم؟

بهتر است بچه‌ها و حیوانات خانگی زیر دست و پا نباشند تا اسباب کشی راحت‌تر پیش برود. پس بهتر است قبل از هرکاری، بچه‌ها را به فامیل و یا دوستان و حیوانات را به مراکز نگهداری بسپارید تا با خیال راحت به اسباب کشی برسید.

 

هفت. در دسترس بودن وسایل ضروری:

در یک بسته بندی پلاستیکی، یک سری از وسایل لازم و موردنیاز را قرار دهید. از این وسایل می‌توان به کتری، شیر، چای کیسه‌ای، قهوه، شکر، خوراکی، دستمال توالت و تعدادی لیوان اشاره کرد. هم چنین می‌توان تعدادی قرص سردرد، دستمال، تمیز کننده چند منظوره، خوشبو کنندۀ هوا و شارژر برای مواقع ضروری در کیسه جا داد.

 

هشت.خیلی به خودتان سخت نگیرید:

ممکن است بعد از ورود به خانۀ جدید با مشکلاتی رو به رو شوید. ممکن است اتفاقات غیرمنتظره‌ای بیفتد که برای آن‌ها هیچ آمادگی‌ای نداشته باشید. مهم نیست. هیچ اسباب کشی‌ای بدون مشکل پیش نمی‌رود و همیشه این احتمال را در نظر داشته باشید که ممکن است چیزی طبق برنامه پیش نرود.