درخواست آیت‌الله جنتی از صداوسیما/ سعید محمد سرداری تکنوکرات است؟/ حمایت روحانی از آذری‌جهرمی/ حمله دولت به صداوسیما و جاخالی دادن رئیس

گروه سیاسی الف،   3991108083 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنانکه اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

درخواست آیت‌الله جنتی از صداوسیما/ سعید محمد سرداری تکنوکرات است؟/ حمایت روحانی از آذری‌جهرمی/ حمله دولت به صداوسیما و جاخالی دادن رئیس

آخرین آمار کرونا در ایران

سیماسادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۸ بهمن ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶ هزار و ۶۰۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۶۹۵ نفر از آنها بستری شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۳۱۴ نفر رسید.م تاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۷ هزار و ۶۵۱ نفر رسید.

سعید نمکی، وزیر بهداشت در گفت وگویی زنده درباره واکسن کرونا اظهار کرد: ما در حال ثبت واکسن از چهار منبع مهم جهان هستیم که یک منبع اروپایی، یک منبع معتبر چینی و یک سازنده در روسیه و دو شرکت تولیدکننده در هند هستند که خوشبختانه به پرونده‌‌های این واکسن‌‌ها رسیدگی شده و در حال نهایی شدن است.

وی افزود: همچنین در سبد کووکس کمپانی‌‌های معتبر اروپایی و آسیایی هستند و امیدواریم بتوانیم به زودی اولین محموله‌‌ها را برای واکسیناسیون گروه‌‌های آسیب‌‌پذیر وارد کشور کنیم.

دکتر مصطفی قانعی دبیر کمیته علمی ستاد ملی مقابله کرونا در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین خبرها درخصوص واکسن‌های ایرانی کرونا، گفت: واکسن‌ کرونای بنیاد برکت و واکسن انستیتو رازی موافقت کمیته اخلاق را گرفته‌اند، همچنین واکسن مرتبط با وزارت دفاع در مراحل پایانی اخذ مجوز کمیته اخلاق قرار دارد.

وی افزود: مجوز ورود و کارآزمایی بالینی برای واکسن کرونای انستیتو رازی صادر شده و باید زیرساخت‌های جذب داوطلب برای تزریق واکسن در فاز اول مطالعات بالینی را انجام دهند. بنابراین احتمالا طی دو هفته آینده سه شرکت که کار تحقیق انسانی واکسن را آغاز کرده‌اند را خواهیم داشت.

قانعی درباره واکسن کرونای سوم در کشور، افزود: واکسن سوم با نام «میلاد نور» مرتبط با وزارت دفاع است. این واکسن هم در آخرین مراحل اخذ مجوز کمیته اخلاق است و شاید در آستانه اخذ آن است. این واکسن هم در نوبت ورود به فاز مطالعات انسانی است البته هنوز مجوز آغاز فاز انسانی برای آن صادر نشده و اطلاعات تکمیلی در مورد آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

***

ریشه مشکلات اقتصادی در کجاست؟

حسین راغفر، اقتصاددان به آرمان ملی گفت: «ريشه مشکلات اقتصاد ايران بيش از آنکه بين‌المللي باشد در درون سياست‌هاي داخلي نهفته است. امروز فساد اقتصادي در کشور وجود دارد. هنگامي که برخي در کشور مافياي دارو، خودرو، مسکن و مافياي سکه و ارز هستند، انتظار اين است که با اين افراد برخورد قاطع‌تري صورت گيرد. با اين وجود‌ به نظر مي‌رسد دستگاه قضايي براي برخورد موثر‌تر بايد از برخي خطوط قرمز که ضرورت امروز جامعه است، عبور کند.

هنگامي که مشاهده مي‌کنيم ده‌ها پرونده عليه يکي از مقامات در بخش عمومي وجود داشته و اين پرونده‌ها در مديريت‌هاي بعدي وي به دستگاه قضايي ارجاع داده مي‌شود اما به موقع يا با تاخير رسيدگي مي‌شود باعث بي‌اعتمادي در بين افکار عمومي مي‌شود. در چنين شرايطي، براي دستگاه‌هاي اطلاعاتي کشورهاي غربي فرصت ايجاد مي‌شود که اين بي‌اعتمادي را به وسيله شبکه‌هاي اجتماعي در سطح کشور توسعه بدهند. اين وضعيت نيز به دليل عملکرد اشتباهي است که در داخل صورت مي‌گيرد...

هيجاني که برخي در داخل کشور براي تغيير دولت در آمريکا و براي مردم ايجاد مي‌کنند يکي از خطاهاي اساسي است که در درون کشور صورت مي‌گيرد. برخي آگاهانه مبادرت به اين کار مي‌کنند و در مقابل برخي نيز ناآگاهانه اين کار را انجام مي‌دهند. برخي عنوان مي‌کنند ايران بايد با آمريکا مذاکره کند تا وضعيت اقتصادي کشور بهبود يابد. سوال اينجاست چرا بايد با آمريکا مذاکره کرد تا وضعيت اقتصادي بهتر شود؟ چرا بايد به آمريکايي‌ها گرا بدهيم و به دليل مشکلات اقتصادي بايد با آنها مذاکره کنيم؟ بدون‌ترديد اين رويکرد به کار مذاکره و ديپلماسي کشور آسيب مي‌زند. هيچ کشوري بدون‌اتکا به ظرفيت‌ها و توانايي‌هاي داخلي خود به پيشرفت و توسعه نرسيده است...

کساني که اصرار به برداشته شدن تحريم‌ها دارند به منزله اين است که اصرار دارند ما نفت بيشتري بفروشيم. به هر ميزان که وابستگي ما به فروش نفت بيشتر مي‌شود قدرت ما براي چانه‌زني در ميز مذاکرات کاهش پيدا مي‌کند. بنده معتقدم اين مساله که ما نمي‌توانيم نفت بفروشيم يک فرصت تاريخي براي کشور به وجود آورده است. با اين وجود مشکلات ناشي از اين رويکرد نبايد متوجه مردم شود.»

***

سعید محمد سرداری تکنوکرات است؟

اعتماد نوشت: «سردار سعيد محمد از مصاديق گزينه نظامي انتخابات 1400 است. او اكنون فرمانده قرارگاه خاتم سپاه پاسداران است و نام و تصويرش در رسانه‌هاي عمومي مكرر ديده مي‌شود. به نظر مي‌رسد كه او عزم انتخابات رياست‌جمهوري كرده و در وجود خود يك احمدي‌نژاد جوان مي‌بيند. او طول اين مدت تلاش كرده كه خود را معادل گزينه جوان حزب‌اللهي قرار دهد و كمپين خود را بر همين اساس بنا كند.  

گرچه نام محمد پيش از اين هم كم و بيش شنيده مي‌شد اما اكنون گويا خودش هم ابايي از بيان نظرات سياسي ندارد و كنار اقدامات قرارگاه خاتم، به دولت مستقر هم حمله مي‌كند و در توييت‌ها و مصاحبه‌هايش درباره نحوه اداره صحيح دولت هم سخن مي‌گويد. كنار بدنه جريان انقلابي اما برخلاف بسياري از اصولگرايان، محمد اهل تعامل و همكاري با ساير نيروهاي سياسي است. او از آذري‌جهرمي تا مهدي جهانگيري ارتباط دارد و تعامل مي‌كند.

تصاوير او با آذري‌جهرمي به عنوان دو گزينه جوان انتخابات آينده در شبكه‌هاي اجتماعي در يك جلسه مشترك منتشر شد. گويا محمد مي‌خواهد فراتر از اصولگرايان با ساير نيروهاي سياسي هم ارتباط برقرار كند و وجهه تكنوكرات از خود بسازد. گرچه محور اين عكس يادگاري، تاكيد به بخش جوانانه كمپين بود اما در عين حال او نشان داد كه براي نيل به هدف سياسي از رابطه با گروه‌ها و جريان‌هاي مختلف ابايي ندارد. موضوعي كه البته هنوز با واكنش بدنه جريان انقلابي مواجه نشده است.

سعيد محمد علاوه بر تاكيد به جوانگرايي و سخن گفتن از ظرفيت‌هاي داخلي براي اداره كشور در رفتارهاي مديريتي چهره تكنوكراتي به نظر مي‌رسد. او حتي حاضر است با مهدي جهانگيري فردي كه هم به مشايي و هم به اسحاق جهانگيري انتساب معنوي و مادي دارد، قرارداد 650 ميليون دلاري ببندد و ابايي ندارد كه تصوير او در رسانه‌هاي مختلف با مهدي جهانگيري ثبت شود.

گرچه به‌صورت محدود نسبت به اين قرارداد ميليون دلاري در سطح شبكه‌هاي اجتماعي واكنش نشان داده شد اما گويا سردار محمد چندان نسبت به ارايه چنين تصويري بي‌ميل نباشد.  بايد منتظر ماند و ديد كه در آستانه انتخابات رياست‌جمهوري اين سردار تكنوكرات لباس نظامي به تن مي‌كند و عزم پاستور مي‌كند و اگر چنين كند، با حمايت كدام گروه‌هاي سياسي وارد ميدان خواهد شد. گرچه او بيش از هر جا بايد منتظر نظر اعضاي شوراي نگهبان باشد كه چه تصميمي درباره صلاحيت او خواهند گرفت.»

***

انتقاد کیهان از فقدان عدالت آموزشی

کیهان نوشت: «رشد مدارس غیر‌دولتی طی سه دهه گذشته که با طرح ایجاد مدارس غیرانتفاعی کلید خورد و در سال‌های اخیر سرعت بیشتری پیدا کرده است را می‌توان مهم‌ترین نمونه تلاش مدیریت دولتی برای کاستن از تعهدات خود در قبال نظام آموزش و پرورش دانست. این امر تا آنجا پیش رفته که به صراحت از تلاش برای خصوصی‌سازی آموزش و پرورش سخن به‌میان می‌آید، گویی قرار است یک کارخانه غیرسودده دولتی برای تبدیل وضعیت و رونق گرفتن به بخش خصوصی و سرمایه‌گذار غیردولتی واگذار شود! هرچند در همین بخش خصوصی‌سازی‌های صنعتی نیز مردم خاطرات ناخوشایندی در ذهن خود دارند. این در حالی است که نص صریح قانون نشان‌دهنده وظایف روشن و شفاف دولت در زمینه تحقق آموزش رایگان، همگانی و عدالت‌محور است...

ماجرا وقتی نگران‌کننده‌تر می‌شود که با تبدیل کنکور سراسری به بازار مکاره جولان موسسات و انتشارات آموزشی با گردش مالی چند هزار میلیاردی، آزمون ورودی دانشگاه‌ها به مسابقه تست‌زنی و نه سنجش واقعی سطح معلومات و استعدادهای علمی‌تغییر ماهیت داده است. انحرافی که متأسفانه رسانه ملی هم با فروش آنتن به این موسسات و انتشارات به آن دامن می‌زند.

اگر تا دیروز استعدادهای مناطق محروم در شهرها و روستاهای دوردست یا دانش‌آموزان مستعد مدارس دولتی با تلاش خود کمبودها و تفاوت امکانات را شکست داده و در کنکور سراسری به حق واقعی خود می‌رسیدند به طوری که نمونه‌های فراوانی از پزشکان، مهندسان، فرهیختگان و دانشمندان و افراد موفق عرصه‌های علمی ‌و دانشگاهی و مسئولان رده بالای کشور از گذشته تا کنون را همین فرزندان مستعد خانواده‌های مستضعف تشکیل می‌دهند، اما حرکت در این مسیر امیدوار‌کننده هر روز سخت‌تر می‌شود.

نگاهی به آزمون سراسری امسال و سال‌های اخیر که برخلاف سال‌های قبل از آن، نفرات برتر بیشتر از بین دانش‌آموزان مدارس نمونه، خاص و غیردولتی هستند، زنگ هشداری است که ظاهراً بسیاری از استعدادهای مناطق و محلات محروم و کم‌برخوردار شهری و روستایی در رقابت با دانش‌آموزان برخوردار از کلاس‌های تست‌زنی در مدارس و آموزشگاه‌های چند ده میلیونی جا مانده‌اند. »

***

حکم مهدی جهانگیری منصفانه است؟

فرهیختگان درباره حکم پرونده مهدی جهانگیری نوشت: «وقتی که یک مخاطب عادی مثل من و دیگر مردم به این حکم نگاه می‌کند و تبعا از ابعاد حقوقی این پرونده بی‌اطلاع است، ناخودآگاه این حکم را با برخی احکام صادرشده برای برخی جرم‌های سیاسی، رسانه‌ای و... مقایسه می‌کند و پیش خود می‌پرسد فقط 2 سال؟

درواقع از آنجایی که برخی مردم قدری تردید نسبت به برخی احکام قضایی دارند و تحت تاثیر فضای رسانه‌ای و البته برخی مشاهدات عینی در سال‌های گذشته هستند، طبیعی است که نزد خود تصور کنند که چرا باید یک مفسد اقتصادی که احتمالا دسترسی‌های کلانی هم برای سوءاستفاده یا هر جرم دیگری داشته و رسیدگی به پرونده وی هم چند سال به‌طول انجامیده است، حالا باید فقط 2 سال حبس بکشد و رد مالی هم داشته باشد؟

در اینجا شاید برخی تحلیلگران و کارشناسان بتوانند بهتر اظهارنظر کنند اما به‌نظر نگارنده این متن، شکل‌گیری چنین تصوری اساسا علاوه‌بر ایجاد بی‌اعتمادی ممکن است توجیه‌کننده فساد هم باشد و شاید برخی تصور کنند که می‌ارزد که تخلفات بزرگی داشته باشند و نهایتا چنین احکامی را دریافت کنند.

این مساله خودبه‌خود می‌تواند تبدیل به یک چالش اجتماعی هم بشود و لذا می‌طلبد که دستگاه قضا برای رفع هرگونه سوءبرداشت و ابهام در افکار عمومی نسبت به چنین پرونده‌هایی که البته همین یک مورد نیست و در برخی دیگر از پرونده‌ها هم مصداق دارد به توجیه افکار عمومی پرداخته و ابعاد حقوقی آن را برای مردم تشریح کند.»

***

ساده‌انگاری اصلاح طلبان درباره آمریکا

احمد زیدآبادی، تحلیلگر سیاسی در کانال تلگرام خود نوشت: «برخی از اصلاح‌طلبان سطح اختلافات جمهوری اسلامی و ایالات متحدۀ آمریکا را به یک موضوع فنی یعنی برنامۀ هسته‌ای تقلیل می‌دهند و با خوش‌خیالی، گمان می‌کنند که با رفتن و آمدن یک رئیس جمهور در آمریکا، ماجرا می‌تواند به راحتی فیصله پیدا کند!

حال آنکه اختلافات بین دو نظام سیاسی، به هیچوجه از جنس امور فنی نیست بلکه بخصوص برای طرف ایرانی، ریشه‌های ماهوی و هویتی پیدا کرده است. چرا تعارف؟ واقعیت این است که جمهوری اسلامی بدون آمادگی لازم برای تغییر هویت ایدئولوژیک و انقلابی خود امکان عاد‌ی‌سازی رابطه با آمریکا را ندارد.

همین واقعیت، مسئلۀ رابطۀ دو طرف را تا بدین پایه سخت و بغرنج کرده است. اگر غیر از این بود مشکل پیش از این حل شده بود و این اندازه بیخ پیدا نمی‌کرد! اگر نظر مرا می‌خواهید نظر کسانی که این مشکل را ساده‌سازی می‌کنند، جدی نگیرید! همچان توفانی در راه است!»

***

درخواست آیت‌الله جنتی از صداوسیما

آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در جلسه این شورا ضمن اشاره به نزدیک شدن به ایام الله دهه فجر گفت: در این ایام اتفاقاتی نظیر فرمان امام (ره) برای شکستن حکومت نظامی، بازگشت ایشان به کشور پس از ۱۵ سال تبعید و سقوط رژیم منحوس پهلوی در ۲۲ بهمن که لیله القدر انقلاب بود، صورت گرفت.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی مسیر جدیدی پیش روی مسلمانان جهان قرار داد، تصریح کرد: همه باید خدا را بابت انقلاب اسلامی شاکر باشیم؛ چرا که امروز انقلاب اسلامی و تفکر انقلاب اسلامی مقابل تمام زورگویان عالم ایستاده و با افتخار در این مسیر می‌درخشد.

دبیر شورای نگهبان از رسانه‌ها و رسانه ملی خواست که در دهه فجر انقلاب اسلامی، دستاوردهای انقلاب و خدمات ۴۲ ساله‌ی انقلاب اسلامی را به مردم یادآوری کنند.

***

حمله دولت به صداوسیما و جاخالی دادن رئیس

چهارشنبه هفته گذشته یکی از مهمانان برنامه زاویه تعبیر زشتی درباره رئیس جمهور به کار برد. در همان زمان مجری برنامه از ایشان خواست که موضوع را مصداقی و سیاست زده نکنند و در انتها هم بر این تاکید کرد که سخنان میهمانان برنامه موضع صدا و سیما نیست. اما این پایان کار نبود.

حملات به صدا و سیما باعث شد شبکه چهار در بیانیه ای از سخنان آن فرد اعلام برائت کند. سپس علی عسگری رئیس صداوسیما در نشست مدیران از رئیس جمهور عذرخواهی کرد. ترکش های این ماجرا گریبان مجری و سردبیر فاضل برنامه زاویه را گرفت و حبیب رحیم‌پور اخراج شد.

اما دوستان دولت به این هم رضایت ندادند و در عکس العملی بچگانه رئیس صداوسیما را به جلسه هیئت دولت دعوت نکردند. در جلسه صبح چهارشنبه هیئت وزیران که به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی برگزار شد ، عبدالعلی علی عسگری رئیس سازمان صدا و سیما حضور نداشت. ایسنا اطلاع یافت که علت این غیبت عدم ارسال دعوتنامه از سوی دفتر هیئت دولت برای علی عسگری عنوان شده است.

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به این پرسش که آیا علت دعوت نشدن رییس صداوسیما به جلسه امروز هیئت دولت مرتبط با حاشیه‌های برنامه «زاویه» است، تاکید کرد: صداوسیما در برخی از برنامه‌هایی که دارد چه زنده و چه ضبط‌شده، در گزینش افرادی که برای حضور دعوت می‌کند، به نوعی کسانی را انتخاب می‌کند که تابلودار هستند و مخالف دولتند، در حالی که ما در شرایطی هستیم که بیش از هر زمان دیگری نیازمند انسجام و هماهنگی هستیم تا از جنگ تحمیلی اقتصادی عبور کنیم.  صداوسیما نباید با برنامه‌ها و مستنداتی که می‌سازد مردم را ناامید سازد. 

با عرض تاسف باید گفت به نظر می رسد دولت، اتفاق اخیر را بهانه ای برای گروکشی از صدا و سیما قرار داده است. از آن طرف، مسئولین صدا و سیما هم به جای آنکه از برنامه موفق خود دفاع کنند ترجیح داده‌اند برنامه زاویه را قربانی کنند. در حالی که این برنامه یکی از معدود برنامه های موفق صدا و سیما در چند سال اخیر بوده است که مجال گفتگو در رسانه ملی را باز کرده است.

***

حمایت روحانی از آذری جهرمی

حسن روحانی در جلسه هیات دولت با اشاره به امکاناتی که فضای مجازی ایجاد کرده است، اظهار کرد: من در اینجا از وزیر ارتباطات تشکر می کنم. وزیر جوان ارتباطات ما و وزیر سابق کار بزرگی کردند. پهنای باند کار عظیم و افتخاری برای کشور است. نمی توانند کسی را برای پهنای باند محاکمه کنند. این دستور من بوده و اگر می خواهید محاکمه کنید من را محاکمه کنید. پهنای باند یعنی آزادی مردم در کسب و کار الکترونیک، یعنی از ثبت سفارش گرفته تا بانک مرکزی و گمرک و ورود کالا به انبارها همه را مردم ببینند. پهنای باند یعنی مبارزه با فساد و کسی نمی تواند با مبارزه با فساد مخالف باشد. اگر می خواهید کسی را برای مبارزه با فساد احضار کنید باید من را احضار کنید نه اینکه وزیر من را احضار کنید.

روحانی با تاکید بر اینکه همه وزرای ما در حال تلاش هستند عنوان کرد: فضای مجازی برای مردم شغل و کار درست کرده است، آموزش درست کرده و دبستان و دبیرستان و معلم و شاگرد را به هم متصل کرده است. البته مشکلاتی هم دارد، هیچ کسی منکر این نیست. خب حالا اگر وزیر راه ما آمده جاده و اتوبان درست کرده و در این جاده تصادف می شود آیا باید وزیر راه را بگیرند، مثلا بگویند چون جاده و اتوبان را بزرگ درست کردید ماشین ها با سرعت آمدند و تصادف کردند. آقای وزیر پاسخگو باش؟ نه آقا آن متخلف را باید بگیرید. پلیس باید مراقبت کند. آیا می توان وظیفه پلیس و دوربین را به گردن وزیر راه انداخت.

بیشتر بخوانید: 

روحانی: هر کس از دولت انتقاد کند آزاد است/ برخی منتقدان هم مصونیت دارند هم تشویق می‌شوند

***

پوری حسینی به ۱۵ سال حبس محکوم شد
 
به گزارش ایلنا، یک منبع آگاه در خصوص حکم رئیس اسبق سازمان خصوصی سازی، اظهار کرد: میرعلی اشرف پوری حسینی به ۱۵ سال حبس محکوم شده است.

دادگاه رسیدگی به پرونده پوری حسینی، رئیس اسبق سازمان خصوصی سازی آذرماه امسال در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان تهران و به ریاست قاضی جواهری به صورت علنی برگزار شد.

آن طور که در کیفرخواست بیش از ۲۰۰ صفحه‌ای وی آمده است در زمان تصدی پوری حسینی بر سازمان خصوصی سازی، بخش زیادی از واگذاری‌ها بدون رعایت تشریفات قانونی انجام شده و شرکت‌ها بدون رعایت مقررات به افرادی واگذار شده که صلاحیت اداره این شرکت‌ها را نداشتند.

***

دیدار انتخاباتی رئیسی با رهبری تکذیب شد

رجانیوز نوشت: «چندی است که برخی کانال‌های گمنام و البته وابسته به محافل خاص سیاسی، تلاش دارند تا با خبرسازی درباره ورود آیت‌الله رئیسی به عرصه انتخابات ریاست جمهوری، اقدامات تحولی قوه قضائیه را حرکات سیاسی معطوف به انتخابات تفسیر کنند.

در آخرین مورد از این خبرسازی‌های جعلی، یکی از این کانال‌ها با روایت یک ماجرای کذب مدعی شده که رئیس قوه قضائیه اخیرا در دیدار با رهبری از ایشان درباره حضور خود در انتخابات استمزاج نموده و ایشان نفیا و اثباتا در این باره نظری نداده‌اند.

این کانال در ادامه این ماجرای جعلی ادعا کرده که رئیسی، این قول رهبری را به معنای تایید حضور در انتخابات گرفته و جلساتی برای آغاز فعالیت‌های انتخاباتی خود تشکیل داده است.

اطلاعات رجانیوز حاکی است که این ماجرا کاملا کذب بوده و از اساس واقعیت ندارد. آیت‌الله رئیسی تا کنون حداقل دو مرتبه تاکید کرده است که به هیچ چیزی جز قوه قضائیه فکر نمی‌کند و تلاش‌های خود را جز برای امور عدلیه صرف نمی‌کند.

با این حال کانال‌ها و جریاناتی که بعضا حامی کاندیداهایی غیر از آقای رئیسی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری نیز هستند، با خبرسازی درباره حضور قطعی وی در انتخابات سعی دارند تا اقدامات مثبت قوه قضائیه را به بازی‌های سیاسی آلوده کنند.

تجربه شکست‌های قبلی برخی کاندیداهای اصولگرا که در زمان مسئولیت‌های خود مشغول به فعالیت انتخاباتی بوده و متاسفانه اکنون نیز هستند، به خوبی نشان می‌دهد که انحراف از اهداف راهبردی مسئولیت‌های فعلی به سمت و سوی عوام‌فریبی و اقدامات نمایشی معطوف به انتخابات، به هیچ وجه اثر مثبتی در سبد رای هیچ نامزدی نخواهد داشت!»