تولید واکسن ایرانی اردیبهشت به ۱۲ میلیون دوز در ماه می‌رسد

اجتماعی،   3991108042

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام گفت: اردیبهشت و خردادماه سال آینده به تولید ۱۲ تا ۱۴ میلیون دوز واکسن کرونا در ماه خواهیم رسید.

تولید واکسن ایرانی اردیبهشت به ۱۲ میلیون دوز در ماه می‌رسد

محمد مخبر در حاشیه سفر به استان کردستان در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: مراحل تولید واکسن کرونا طبق برنامه‌ریزی انجام شده در حال پیشروی است و تاکنون به ۲۱ نفر تزریق شده و ۱۴ نفر دیگر نیز دو روز پیش مجوز تزریق گرفتند. 

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام افزود: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده تا پایان بهمن ماه فاز اول تست انسانی این واکسن به اتمام می‌رسد و  فاز دوم واکسن کرونای تولید ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در اسفندماه آغاز خواهد شد.

مخبر بیان کرد: در زمینه تولید واکسن ایرانی کرونا کار به خوبی پیش می‌رود و بر اساس پیش‌بینی‌ها، ظرف ۱۵ روز آینده به تولید بین ۱.۵ تا ۳ میلیون دوز در ماه خواهیم رسید.

وی ادامه داد: برای رسیدن به تولید ۱۲ تا ۱۴ میلیون دز واکسن کرونا در اردیبهشت و خرداد ماه سال آینده برنامه‌ریزی شده و مشکل تولید این واکسن را حل خواهیم نمود.

مخبر در پایان بیان کرد: گلوگاه و مسیر دشوار در طی نمودن و تایید کردن مراحل تولید و آزمایش واکسن در بحث انسانی است و چون مسئله انسانی مطرح است نمی‌توان ریسک کرد و مدتی زمان نیاز دارد که باید کاملا و با دقت براساس همه محدودیت‌های انسانی مراحل پیش برود.