بهترین کادو روز مادر

گزارش بازرگانی،   3991108037

انتخاب کادو روز مادر همیشه یکی از دغدغه‌هایی هست که برای روز مادر وجود دارد خصوصا اینکه مادران جایگاه ویژه‌ای برای همه ما دارند. اگر شما هم نم‍ی‌دانید برای روز مادر چه هدیه مناسبی انتخاب کنید پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

نوشتن از مادر نیازی به فکر کردن ندارد. تنها کافیست قلم را برداری و بر روی کاغذ بچرخانی، قلم شروع به نوشتن می کند و چنان غرق در نوشتن و بیان تک تک احساسات تو درباره مادر می شود که تا خودت دست از نوشتن برنداری، قلم و احساست به نوشتن ادامه می دهند. مادر کلمه‌ی عجیبی است، واژه‌ای که در تمام کشورها و فرهنگ های مختلف از آن با احترام و تقدس یاد می شود.

روزهایی هست که همه چیز بر وفق مرادمان می‌چرخد و هیچ مشکلی نیست، اما کافیست مشکلی برای هر کدام از ما پیش آید، اینجاست که مادر شریک دردهایمان می شود و ما را همراهی می‌کند، دست بر روی صورتمان می‌کشد و با صدایی گرم و پر محبت می‌گوید درست می‌شود. وقتی به چهره‌ی مهربان مادرم نگاه می‌کنم، تمام سختی‌ها و مشکلات مسخره‌ی زندگی برایم پوچ و قابل تحمل می‌شود. نه، این اغراق نیست اگر بگویم که خیلی از روزهای تلخ را با در آغوش کشیدن مادرم و بوسیدن دستانش پشت سر گذاشته‌ام. می‌گویند بهشت زیر پای مادران است اما از شنیدن این جمله تا فهم و درک عمیق آن راه بسیاری است.

حال، گاهی ما با رفتارهای کودکانه‌ی خود قصد داریم تا تمام بی‌توجهی‌ها و کم محبتی‌هایی که به این فرشته‌های زمینی انجام داده‌ایم را با گرفتن کادوهای مختلف و پرزرق و برق در روز مادر جبران کنیم. اما قبل از آن بهتر است باور کنیم که هیچ آغوشی گرم‌تر و عزیزتر از آغوش مادر نیست. هرچند که هیچگاه توان جبران محبت های آنها را نخواهیم داشت اما هدیه دادن به مادران در روزی که به نام آنها نامگذاری شده کوچکترین کاری است که می توانیم در برابر عشقِ متفاوت و بی‌انتهای مادران انجام دهیم.

مادر عجیب‌ترین آفریده‌ی خلقت است. کلمه “مادر” تنها یک کلمه معمولی نیست، مادر که می‌گویی می‌توانی مزه عشق و مهربانی را روی زبانت احساس کنی، انگار که خداوند دنیایی از دلسوزی و زیبایی و فداکاری را در یک کلمه خلاصه کرده است. یگانه همراهی که پس از خداوند، از قبل از تولد با من بوده و همه عمرش یک لحظه از مراقبت و دل نگرانی برای من دست نکشیده است. در شادی ها با خنده‌ی من خندیده و در غم ها و لحظات سخت با من گریه کرده و دلداری‌ام داده است. مانند یک دوست در تنهایی‌ها دستم را گرفته، مانند یک معلم هر آنچه می دانسته به من یاد داده، مانند یک بزرگتر اشتباهاتم را تذکر داده و برای این که به آرزوهایم برسم از آرزوهای خودش گذشته است.

مادرم فرشته‌ای است که خداوند بال هایش را گرفته و او را به شکل انسان به زمین فرستاده تا من هیچ وقت احساس تنهایی نکنم. فرشته‌ای که هر وقت اشک روی صورتم جاری شد آن‌ها را پاک کرد و وقتی بیمار شدم پروانه‌وار کنارم چرخید و از من پرستاری کرد.

مادرم، زحماتی که تو برایم کشیده‌ای بی نهایت است و من هرگز نمی‌توانم تا پایان عمرم حتی گوشه‌ای از آن‌ها را جبران کنم اما همیشه تلاشم را خواهم کرد که فرزند خوبی برایت باشم و با هر اتفاق کوچک و بزرگی لبخند را به روی لبان تو بنشانم تا غرق در نگاه زیبا و خندانت شوم.

مادرم هر روز، روز توست و هر نگاهی که از سر رضایت به من می‌کنی روز من است. ای کاش تمام روزها به اسم روز مادر نامگذاری می‌شد، با اینکه اینطور نیست اما خوشحالم که در تمام دنیا ارج و قرب مادر یکی است و هر کشوری با هر فرهنگی روزی را برای قدردانی از تو معین کرده است تا بهانه‌ای باشد که حتی برای یک روز هم که شده، بیشتر و بهتر چهره پرمهر تو را نگاه کنیم.

بیایید امسال برای روز مادر خارج از روال معمول‌ فکر کنیم، به چیزی غیر از شاخه‌ی گل، به یک کادو خلاقانه. حتما نباید هدیه‌هایی را انتخاب کنیم که بیش از اندازه گران‌قیمت باشند یا ساخت آن زمان و تلاش زیادی بخواهد.

 

گرانترین کادو روز مادر همیشه بهترین نیست

برعکس تصور عموم که همیشه دنبال یه هدیه خاص و گران قیمت می‌گردند می‌توان به ساده ترین شکل ممکن روز مادر را تبریک بگوییم. گاهی انتظارات را آنقدر بالا می‌بریم که حتی سردرگم برای پیدا کردن یک هدیه مناسب می‌شویم. یادمان می‌رود که می‌توانیم با نگاه و فکر کردن به اطرافمان موردهایی را پیدا کنیم که هم قیمت مناسبی دارند و هم یک هدیه متفاوت حساب می‌شوند.

 

کادو روز مادر

کادو دادن یکی از بهترین کارها برای نشان دادن عشق و علاقه‌مان به مادران محسوب می‌شود. هرچند برای کادو برای روز مادر دادن نیاز به منتظر ماندن برای رسیدن به تاریخ مشخصی مثل روز مادر نیست اما این روز از بهترین روزهایی هست که بهانه‌ای برای تقدیم کادو روز مادر به نشان عشق و علاقه است که تقدیمشان می‌کنیم.

یکی از بهترین و شیرین‌ترین هدیه‌هایی که می توان برای روز مادر کادو داد چیزی است که با دستان خودتان ساخته‌ باشید یا اگر مانند من و خیلی‌های دیگر زمان و حوصله ساخت آن را ندارید از جایی تهیه کنید که همان حس را القا کند. حس شیرین یک کادوی دست‌ساز، حس نوستالوژی بودن یک هدیه، حس ارزشمند بودن یک کادو و هزاران احساسی که می تواند از طریق انتخاب یک کادوی مناسب منتقل شود.

همانطور که پیش‌تر گفتم مادران فرشته‌هایی هستند که روی زمین سکونت دارند. ارزشمندترین کسانی که از کودکی و حتی قبل از آن همراه‌مان بوده‌اند. هرچقدر فکر میکنم که چه چیزی می‌تواند ارزش هدیه دادن به آنها را داشته باشد به این نتیجه می‌رسم که باید چیزی را انتخاب کرد که در دنیای واقعی هم ارزشمند باشد، نمیدانم اما شاید طلا یکی از گزینه‌هایی باشد که هم برای مادران ارزشمند است و هم در دنیای مادی دارای ارزش بسیاری است.

البته که گزینه‌های انتخاب کادو برای مادران بسیار زیاد است اما انتخاب یک مورد از بین تمام گزینه‌ها کمی کار را سخت می‌کند. می‌توان هدایایی از قبیل: گردنبند، دستبند ، ساعت، لباس، شال یا روسری، لوازم آرایشی و بهداشتی، کفش، عینک آفتابی، لوازم برقی، لوازم آشپزخانه و بسیاری از گزینه‌های دیگر را به مادران کادو داد اما چه کسی هست که نداند 99درصد مادران شیفته‌ی زیورآلات هستند. کمتر کسی است که به زیورآلات علاقه نداشته باشد. به همین خاطر زیورآلات و اکسسوری‌ها، همیشه یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید کادو خصوصا برای روز مادر محسوب می‌شوند.

خاطره‌ای از روز مادر

دقیقا خاطرم نیست که چه زمانی بود اما یکبار که قرار بود برای مادرم هدیه‌ای تهیه کنم تصمیم گرفتم هدیه‌ای از جنس طلا برایش خریداری کنم. از مدت ها قبل مادرم گفته بود که می‌خواهم گردنبند بخرم اما فرصت نمیکنم و موارد ضروری‌تر دیگری هست که باید ابتدا آنها را خریداری کنم و بعد دنبال گردنبندی ظریف و زیبا برای خودم باشم. ایده‌ای شبیه به برق از ذهنم رد شد، چه بهتر که خودش گفت چه چیزی را دوست دارد و حالا من کار سختی برای مشخص کردن کادو روز مادر نداشتم. کارم شده بود دیدن مغازه های مختلف طلا فروشی، از این مغازه به مغازه بعدی، بعدی و بعدی.

 

اما نه، هرچقدر که می‌گشتم بیشتر مطمئن می‌شدم که هیچ کدام از مغازه‌ها آن چیزی که من دنبالش بودم را ندارند. سادگی، زیبایی، ظرافت، بسته بندی شیک و چندین فاکتوری که همه و همه ذهنم را مشغول خود کرده بود. شروع به سرچ کردن در گوگل کردم. هدفم تنها یک چیز بود اینکه کاری زیبا، ظریف، ساده، شیک و همراه با بسته بندی جذاب پیدا کنم. سایت های مختلفی را دیدم که اتفاقا هم کارهای زیبایی داشتند و هم قیمت آنها بسیار مناسب بود اما به جز این موارد به دنبال فاکتورهای دیگری هم بودم، برای همین به جستجو کردن ادامه دادم. به برندهای مختلفی برخورد کرده بودم اما انتخاب برایم مشکل شده بود برای همین از نزدیکترین دوستم مشورت گرفتم. او گفت که اتفاقا چند وقت قبل تولد مادرش بوده و همین دردسرها را برای یافتن هدیه‌ای برای مادرش داشته است. دوستم به من وبسایت ریسه گالری را معرفی کرد و من گفتم که اتفاقا این سایت را بین سایت هایی که قبلا سرچ کرده بودم دیده‌ام اما مردد بودم، ولی به من راهنمایی داد که ریسه گالری علاوه برای اینکه کارهای زیبایی دارد، بسته بندی بسیار شیک و نوستالوژیکی هم دارد که آن را از سایر گالری‌ها متفاوت می‌کند و علاوه بر آن توانایی انتخاب رایحه بسته بندی هم در این وب سایت وجود دارد، به این معنی که می‌توانم بوی بسته بندی خودم را هم انتخاب کنم تا زمانی که قرار است مادرم کادو خود را باز کند رایحه‌ای را استشمام کند که به بوی آن علاقه دارد.

 

معطل نکردم و تصمیم نهایی خودم را گرفته بودم. می‌خواستم روز مادر برای مادرم گردنبند طلا خریداری کنم. از بین مدل‌هایی که در این گالری وجود داشت یکی را انتخاب کردم که دقیقا همان ویژگی ها را داشت. سادگی، ظرافت، خاص بودن و بسته‌بندی جذاب و نوستالوژیک، مراحل خرید را که ادامه دادم دیدم می‌توانم در قسمتی از سایت بصورت رایگان کارت پستال مخصوصی برای روز مادر انتخاب کنم و حتی اگر متنی مد نظرم هست، آن متن را در باکسی که قرار داده شده بود بگذارم تا مسئولان گالری آن را روی کارت پستال بنویسند، خوشحال شدم که چقدر همه چیز می تواند دست به دست هم دهد تا هدیه امسالم به مادرم متفاوت از سال های قبل باشد.

سخن آخر

سخنم را کوتاه می‌کنم و خاطره‌ام را به پایان می‌رسانم زیرا می‌دانم هرچقدر هم که از مادر بنویسم کم است. برای من هر روز، روز مادر است اما در روزی که به نام مادر نامگذاری شده، باید بیش از روزهای دیگر به یاد مادرانی باشیم که بار سال‌ها زحمت و بزرگ کردن‌مان را به دوش کشیدند، استخوان‌هایشان ضعیف شد و ذره ذره آب شدند تا ما رشد کنیم، تا انسانی شویم که اکنون هستیم. اگر بخواهم می‌توانم تا ساعت‌ها همچنان از مادر بنویسم. بنویسم و آن حس آسمانی که روی زمین شکل می گیرد را بیش از پیش توصیف کنم، اما اکنون ترجیح می دهم دیگر سکوت کنم و در دنیایی خارج از نوشتن، با هدیه‌‌ای کوچک و ناقابل به دیدار او بروم، قدردانش باشم و از وجودش، صاف و پاک و آرام شوم.

 

مادرم، روزت مبارک!