غضفرآبادی: باید چترحمایتی برای سوت‌زن‌ها ایجاد کرد

سیاسی،   3991108027

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس آخرین وضعیت بررسی طرح حمایت از افشا کنندگان فساد در این کمیسیون را تشریح کرد.

غضفرآبادی: باید چترحمایتی برای سوت‌زن‌ها ایجاد کرد

حجت السلام موسی غضنفر آبادی رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به آخرین وضعیت بررسی طرح حمایت از افشاکنندگان فساد(طرح سوت‌زنی)  در این کمیسیون، گفت: این طرح پس از اعلام وصول در صحن علنی مجلس به کمیسیون ارجاع شده و کمیته‌ای در حال بررسی این طرح است.

وی با بیان اینکه این طرح ابعاد و زوایای مختلفی دارد، ادامه داد: باید با بحث‌های کارشناسی و اخذ نظرات صاحب‌نظران این حوزه، طرحی تدوین شود که بتواند مشکلات این حوزه را حل و فصل کند.

نماینده بم در مجلس با تاکید براینکه باید قانونی نوشته شود که از افشا کنندگان فساد به خوبی حمایت شود و آنها را ترغیب به انجام این کار کند، افزود: برخی از این افراد از بیم اینکه پس از افشای یک فساد دچار مشکلاتی شوند از این کار امتناع می‌کنند که باید چتر حمایتی از این افراد با تصویب قوانین لازم  ایجاد شود.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه قطعا تصویب قانونی در جهت حمایت از سوت‌زن‌ها می‌تواند در جلوگیری از فساد مفید باشد، اظهار داشت: البته کارگروهی که در کمیسیون برای بررسی این طرح تشکیل شده بررسی‌های تطبیقی انجام داده‌اند که نتایج آن نشان داده که تصویب قانون می‌تواند برای این افراد مفید باشد.