چرا صهیونیست‌ها به ارتش خود اعتماد ندارند؟

جهان،   3991106058

یک کارشناس امور نظامی رژیم صهیونیستی از عوامل بدبینی افکار عمومی شهرک‌نشینان صهیونیست نسبت به ارتش اسرائیل نوشت.

چرا صهیونیست‌ها به ارتش خود اعتماد ندارند؟

به گزارش الف به نقل از عربی ۲۱، « نوعام امیر» یک کارشناس امور نظامی رژیم صهیونیستی در روزنامه « ماکور ریشون» اعلام کرد: اخیرا تغییراتی در افکار عمومی صهیونیست به ارتش این رژیم ایجاد شده که موجب انتقادات داخلی شده است. 

پایگاه خبری عربی ۲۱ اعلام کرد: گزارش‌های مکرر در خصوص عملکرد داخلی و خارجی رژیم اشغالگر صهیونیستی و مسأله گزارش‌های نادرست درباره تعداد عناصر حریدی موجود در ارتش و همچنین پیش‌بینی شکست ارتش در جنگ بعدی و ادامه پرتاب بالن‌های آتش زا از غزه همه دلایلی است که منجر به بدبینی افکار عمومی صهیونیست به ارتش این رژیم شده است.

پایگاه مذکور تاکید کرد: در دهه‌های اخیر افکار عمومی صهیونیست ها نسبت به ارتش رژیم اسرائیل در حد متوسط قرار داشت اما موسسه موسوم به «دموکراسی رژیم اسرائیل» در گزارش سالانه خود در  سال 2020  در خصوص اعتماد افکار عمومی به کلیه نهادهای رژیم صهیونیستی اعلام کرد که اعتماد افکار عمومی به ارتش رژیم صهیونیستی در حال سقوط است.

بر اساس گزارش عربی ۲۱، داده‌های موسسه آماری از بدبینی اسرائیلی‌ها به ارتش رژیم صهیونیستی به دلیل شکست در جنگ دوم لبنان خبر داد که اعتماد صهیونیست‌ها در مقایسه به سال 2019 کاهش یافته است و اما این سوال مطرح می‌شود که چرا شهرک‌نشینان صهیونیستی اعتماد خود را به ارتش این رژیم از دست داده‌اند؟

عربی ۲۱ در ادامه تاکید کرد: سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر با توجه به مدیریت استراتژی خود در قبال رسانه‌ها 180 درجه تغییر دیدگاه داده است.ارتش رژیم صهیونیستی شامل 700 سرباز است که روزنامه‌نگاران شمال و جنوب فلسطین اشغالی تا سال ۲۰۱۷  فعالیت‌های این ارتش را تا حدی مثبت ارزیابی می‌کردند تا حدی که به افکار عمومی صهیونیست‌ها در قبال  ارتش کمک می‌کرد.

در ادامه این گزارش آمده است: « رونین مانلیس» بعدها به عنوان رئیس دفتر سخنگوی ارتش صهیونیستی منصوب شد که  دیدگاه منفی در فعالیت‌های این ارتش ایجاد شد. بنابراین  خبرهای منفی در خصوص ارتش صهیونیستی افزایش یافت و دیدگاه‌های مثبتی که روزنامه‌نگاران  در ایجاد آن نقش داشتند، به شدت کاهش یافت؛ چرا که افسران نظامی این ارتش، مذاکرات و جلسات را بارسانه‌ها و روزنامه‌نگاران رها کردند و اولین کسانی بودند که اعتماد خود را به رسانه‌ها از دست دادند. اما امروز  در زمان « هدی زیلبرمن» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اگر روزنامه نگاری بخواهد وارد یک پایگاه نظامی شود، موانع زیادی برای ورود  نسبت به گذشته دارد.  

پایگاه خبری عربی ۲۱  تاکید کرد: دلیل دیگر بدبینی صهیونیست‌ها به ارتش این رژیم جعل گزارش‌هایی در خصوص عناصر حریدی موجود در ارتش در اختیار کمیته امور خارجه است، بنابراین شهرک‌نشینان صهیونیستی گمراهی رهبران صهیونیستی را تحمل نکردند و متوجه  گزارش های نادرست این ارتش شدند.

بر اساس گزارش عربی۲۱: سومین دلیل بدبینی شهرک‌نشینان صهیونیستی به ارتش اسرائیل مربوط به اقدامات ژنرال‌های ارشد صهیونیستی به ویژه « اسحاق بریک» ژنرال ذخیره در ارتش رژیم صهیونیستی در خصوص عقب‌نشینی این ارتش است که این اقدامات ژنرال منجر به فروپاشی نهاد رژیم صهیونیستی شده است؛ چرا که گزارش‌های بی سابقه‌ای از اقدامات او در خصوص تسلیم و عقب‌نشینی ارتش اسرائیل ارائه شد. بنابراین عدم تمایل ارتش صهیونیستی برای مشارکت در جنگ موجب کاهش اعتماد افکار عمومی به این ارتش شده است.

پایگاه خبری عربی ۲۱ در گزارشی اعلام کرد: دلیل چهارم بی‌اعتمادی صهیونیست‌ها به ارتش رژیم اسرائیل راه‌اندازی بالن‌های آتش زا از نوار غزه است؛ چراکه به دنبال ارسال بالن‌های آتش‌زا از غزه به مناطق هم‌مرز با این باریکه در اراضی اشغالی، بیش از ۲۰ آتش‌سوزی در شهرک‌های صهیونیستی رخ داده و این امر ضربه بزرگی را به ارتش وارد ساخته است.

عربی ۲۱ در گزارشی تاکید کرد: ارتش رژیم صهیونیستی تلاش کرد تا سستی و اهمال کاری خود را برای شهرک‌نشینان صهیونیستی توضیح دهد؛ اما این بار به نظر می‌رسد که بسیار دیر شده و بسیاری از شهرک نشینان جنوب ارتش را دروغگو توصیف می کنند؛ چرا که در گزارش‌های خود صهیونیست‌ها را فریب دادند و همیشه افسران ارشد ارتش صهیونیستی سعی می‌کردند گزارش‌های بی اعتمادی صهیونیست‌ها را به این رژیم کتمان کنند.