زاکانی: مجلس یازدهم شفاف و کارآمد می‌شود/ قوه مقننه سرگرم روزمرگی نخواهد شد

سیاسی،   3991106038 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس مرکز پژوهش های مجلس گفت: با همکاری این مرکز با کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس یازدهم شفاف و کارآمد می شود.

زاکانی: مجلس یازدهم شفاف و کارآمد می‌شود/ قوه مقننه سرگرم روزمرگی نخواهد شد

علیرضا زاکانی در گفت و گو با خانه ملت، در تشریح اقدامات مرکز پژوهش‌ها برای ایجاد تحول در مجلس گفت: یک گروه اختصاصی برای آیین نامه و اسناد بالا دستی در زیر مجموعه معاونت جدید حقوقی و سیاسی این مرکز تشکیل شده که اصلاح اساسی آیین نامه داخلی مجلس را دنبال می‌کند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس ادامه داد: گروه دومی در معاونت اقتصاد و مدیریت مرکز پژوهش‌ها قرار دارد که ناظر به ارتقاء و کارآمدسازی فرآیندها است که این دو گروه کار مشترکی با کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی آغاز کرده اند.

وی افزود: این دو گروه در حال دسته‌بندی نقطه نظارت‌شان برای اصلاح جدی آیین نامه کنونی هستند تا پس از نهایی شدن به کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی ارائه کنند.

زاکانی بیان کرد: جلسه‌ای با کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی داشتیم تا سطوحی از خواستگاه تغییر و تحول در مجلس را مرور کنیم و در حال پیگیری خروجی مشخص هستیم که بتواند فرآیندهای داخل قوه مقننه را شفاف و کارآمد کند.

وی ابراز کرد: متاسفانه بسیاری از فرآیندهای مجلس کارآمد نیست و به صورت سنتی از گذشته روال شده، در حالی که می‌توان آن‌ها را با استفاده از شرایط نوین امروزی جایگزین کرد تا شفافیت و کارآمدی برای مجلس به ارمغان بیاورد.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس یادآور شد: با اصلاح آیین نامه داخلی مجلس، از این پس قوه مقننه سرگرم روزمرگی نخواهد شد و ضمن پیگیری کار خود، به صورت جدی در قالب یک برنامه هدف دار نسبت به کشور مسئولیت پذیرتر می شود.