جسد ۳ مفقودی غار بابا احمد چالدران کشف شد

حوادث،   3991105107

جسد ۳ مفقودی غار بابا احمد چالدران کشف شد/پایان عملیات امدادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی از اتمام عملیات امدادی نیروهای هلال احمر در غار احمد بابا چالدران خبر داد و گفت: جسد هر سه مفقودی کشف شد.

جسد ۳ مفقودی غار بابا احمد چالدران کشف شد

امیر جعفرزاده در گفتگو با مهر با بیان اینکه ۳۰ آذرماه سه غارنورد اهالی سنندج، ماکو و خوی در غار احمد بابا مفقود شدند که گزارش حادثه مفقودی ۳ نفر در غار بابا احمد روز گذشته به نیروهای امدادی اعلام شد و بلافاصله نیروهای امدادی به محل اعزام و عملیات امداد و نجات را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه بعد از گذشت دو روز عملیات امداد و نجات امروز جسد هر سه غارنورد یکی اهل سنندج، یکی اهل ماکو و یکی اهل شهرستان خوی کشف و عملیات نیز ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه امروز یکشنبه ۵ بهمن ماه خاتمه یافت.

جعفرزاده نیروی‌های عملیاتی در این حادثه را ۷ تیم متشکل از تیم‌های کوهستان، جاده، ارزیاب برشمرد و ادامه داد: در این زمینه ۳۹ نجات گر دواطلب و پرسنل در این عملیات مشارکت و همکاری داشتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی تعداد آمبولانس بکارگیری شده در این عملیات را دو دستگاه، خودرو کمک دار سبک ۸ دستگاه و ست نجات تیپ یک را دو دستگاه عنوان کرد.

جعفرزاده گفت: با هماهنگی مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان غربی، نجات گران هلال‌احمر آذربایجان‌غربی و یک تیم تخصصی نجات از "عمق و ارتفاع" هلال‌احمر آذربایجان شرقی به محل حادثه اعزام شدند.

دسترسی سخت و وجود گازهای سمی در این غار احتمالاً علت مرگ این سه نفر بوده است.

این سه نفر که از شهروندان استان‌های آذربایجان‌غربی و کردستان بودند روز جمعه هفته گذشته در غار بابا احمد شهرستان چالدران به منظور یافتن اشیای تاریخی و باستانی وارد این غار شده بودند.