رئیسی موضع قوه قضائیه درباره فیلترینگ را مشخص کند/ واکنش ناجا و ستاد کل به ضرب و شتم یک سرباز توسط نماینده مجلس/ توضیح دهقان درباره دریافت ملک نجومی/ پایگاه رای حسن خمینی قابل توجه است؟

گروه سیاسی الف،   3991104123 ۳۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنانکه اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

رئیسی موضع قوه قضائیه درباره فیلترینگ را مشخص کند/ واکنش ناجا و ستاد کل به ضرب و شتم یک سرباز توسط نماینده مجلس/ توضیح دهقان درباره دریافت ملک نجومی/ پایگاه رای حسن خمینی قابل توجه است؟

آخرین آمار کرونا در ایران

دکتر سیما سادات لاری امروز ‌‌‌‌شنبه در خصوص آخرین وضعیت ویروس کرونا در کشور گفت: از دیروز تا امروز ۴ بهمن ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶ هزار و ۲۰۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۴۹۵ نفر از آنها بستری شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۳۲ نفر رسید.

او افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۷ هزار و ۲۹۴ نفر رسید.

بیشتر بخوانید:

خیزش جدید کرونا در برخی استان‌های کشور

افزایش مراجعه بیماران کرونا به مراکز درمانی برخی شهرها

***

نقش اصلاح‌طلبان در دولت روحانی چقدر است؟

آفتاب یزد نوشت: «بخش اعظم جریان اصلاحات با توجه به کارنامه پرغلط دولت حسن روحانی تلاش دارند به جامعه القاء نمایند ارتباطی با دولت او ندارند. درست همان کاری که اصولگرایان در قبال دولت احمدی‌نژاد سال‌های 91 و 92 انجام دادند. همانطور که اصولگرایان راه به جایی نبردند اصلاح‌طلبان نیز نمی‌توانند خود را از دولت حسن روحانی جدا نمایند. جامعه، اصلاح‌طلبان را باعث و بانی روی کار آمدن حسن روحانی می‌دانند و در عالم واقع نیز چنین است...

بیایید منصف باشیم. شاید برخی این ادعا را نقض کنند اما غیرقابل انکار است که در دو دولت روحانی به اندازه قابل اعتنایی فعالین سیاسی اصلاح‌طلب منافع سیاسی و اقتصادی داشته‌اند و دارند. حتی بازوهای رسانه‌ای اصلاح‌طلبان نیز که در ستاد رئیس جمهور حضور داشتند از این موضوع جدا نیستند و آنان نیز مثل فعالین سیاسی این جناح بهره کافی و وافی برده‌اند و می‌برند...

نکته جالب توجه آن است برخی از فعالان سیاسی جریان اصلاح‌طلب نیز که به دلیل برخی محدودیت‌های قضائی و حقوقی نتوانسته‌اند به صورت رسمی وارد دولت شوند به صورت غیررسمی و اصطلاحا پروژه‌ای به هدف‌های سیاسی و اقتصادی خود رسیده اند.»

شرق نوشت: «واعظی با ادبیاتی عجیب می‌گوید که اصلاح‌طلبان حرف‌های بی‌ربط می‌زنند و طلبکار هستند و این در حالی است که روحانی به ‌جز جهانگیری به‌عنوان یک نیروی شاخص اصلاح‌طلب -که آن هم در دولت دوم به حاشیه رانده شد- از هیچ‌یک از اصلاح‌طلبانِ شاخص استفاده نکرد و حتی در دولت دوم به گفته بسیاری دولت روحانی به سمت اصولگرایان متمایل شد؛ از سوی دیگر، چرا واعظی و نزدیکان حزب اعتدال و توسعه چنین موضوعاتی را پیش از انتخابات سال 96 مطرح نمی‌کردند؟

آیا این‌طور نبود که ایشان تمایل داشتند بار دیگر سبد رأی اصلاح‌طلبان را با خود به همراه داشته باشند و پس از آنکه مقصود حاصل شد، دو رأی بالای 92 و 96 را به حساب خود تلقی کنند؟ همه اینها در حالی است که با عملکرد مورد انتقاد روحانی قضاوت مردم آن است که گزینه پیشنهادی اصلاح‌طلبان نتوانست به تمام خواسته‌های مردم جامه عمل بپوشاند و به‌نوعی اصلاح‌طلبان هزینه حمایت خود را پرداخت کردند؛ چنان‌که دیدیم در انتخابات مجلس یازدهم در اسفند سال 98 سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان پا به میدان نگذاشتند.

در حقیقت اگر به افکار عمومی هم رجوع شود، می‌توان دریافت که دولت روحانی نتیجه حمایت اصلاح‌طلبان پنداشته می‌شود و اگرچه این امر در حال حاضر امتیاز منفی برای اصلاح‌طلبان محسوب می‌شود، اما به‌هرحال حکایت از یک امر واقع دارد که واعظی، تیم اعتدال و توسعه و حتی روحانی نمی‌توانند آن را انکار کنند.»

***

پایگاه رای حسن خمینی قابل توجه است؟

اعتماد نوشت: «مدتي است كه طيفي ديگر از اصلاح طلبان دست به كار شده تا كانديدايي را به ميدان بفرستد كه احتمال مي‌دهند از پتانسيل حمايت حداكثري اصلاح‌طلبان برخوردار است تا شايد بتوانند مقابل حاميان اصلاح‌طلب لاريجاني و استدلال و استراتژي آنان بايستند و البته همزمان از مسير باريك نظارت استصوابي شوراي نگهبان نيز بگذرند. بنابر پيگيري‌هاي خبرنگار ما، اين چهره‌هاي اصلاح‌طلب چندي پيش با سيدحسن خميني تشكيل جلسه داده و از او دعوت كردند تا در انتخابات رياست‌جمهوري 1400 وارد ميدان شود و مهم‌تر آنكه سيدحسن خميني نيز در مقابل اين دعوت، واكنش منفي نشان نداده است.

بر اين اساس حالا حاميان نوه امام در جريان اصلاحات، در گام بعدي در حال زمينه‌چيني و جلب حمايت احزاب و چهره‌هاي مختلف براي حمايت از كانديداتوري سيدحسن خميني هستند. هر چند سيدحسن خميني نيز مانند لاريجاني فعلا سياست سكوت را پيش گرفته و احتمالا تا روزهاي منتهي به موعد نام‌نويسي در انتخابات اين سكوت را نشكند. اما آنچه در فضاي رسانه‌اي ديده مي‌شود اين است كه برخي از اين چهره‌هاي اصلاح‌طلب وارد ميدان شده و هر روز به‌نحوي در حمايت از «خميني جوان» اعلام موضع مي‌كنند.

با اين حال اينكه چقدر بتوانند جو را براي حضور او مهيا كنند، هنوز محل ترديد است. آنان معتقدند سيدحسن خميني ميان احزاب اصلاح‌طلب جايگاهي ويژه دارد و چنانچه پا به ميدان بگذارد و همه از او حمايت كنند، مي‌تواند در جلب مشاركت مردمي براي حضور در انتخابات موفق باشد. هرچند برخي اين پيش‌بيني را رد كرده و تاكيد دارند كه فضاي حاكم بر جامعه با گذشته متفاوت است و حالا ديگر اين‌طور نيست كه با حضور چهره‌هاي شاخص و اصلاح‌طلب در انتخابات، پايگاه راي اصلاح‌طلبان يكپارچه به ميدان بيايند.»

ناصر ایمانی فعال سیاسی اصولگرا درباره احتمال حضور حسن خمینی در انتخابات ریاست جمهوری به اعتمادآنلاین گفت: آقای سید حسن خمینی در سال‌های اخیر همواره با یک جریان نزدیکی و حشر و نشر داشته است که چنین رویکردی به هیچ وجه با جایگاهی که به واسطه انتساب به بنیان‌گذار انقلاب دارد، متناسب نیست. در واقع اگر سید حسن نوه امام نبود، امثال ایشان در جامعه زیاد هستند که هم در حوزه و هم در عرصه سیاست فعالیت دارند.

این فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد: سید حسن باید مراعات جایگاه خود را بکند؛ یعنی نگاه و رابطه‌اش با گروه‌های سیاسی یکی باشد. شاید به همین خاطر است که احتمال کاندیداتوری‌اش در هر انتخاباتی باعث بروز حساسیت‌هایی می‌شود.

او توضیح داد: سید حسن خمینی پایگاه رأی بالایی ندارد چون ایشان به دلیل اینکه منصب اجرایی نداشته است مردم آشنایی‌ای درباره‌اش ندارند، به طوری که به قطعیت می‌توان گفت بعید است طرفداران اصولگرایی و حامیان اصلاح‌طلبی رأی خود را به نام سید حسن خمینی بنویسند.

ناصر ایمانی در پایان گفت: سید حسن خمینی باید خودش را متعلق به همه سلیقه‌های سیاسی بداند تا از این طریق از جایگاهش به طور مفیدی دفاع کند.

***

روزنامه اصولگرا: رئیسی موضع قوه قضائیه درباره فیلترینگ را مشخص کند

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه اصولگرای فرهیختگان در سرمقاله امروز این روزنامه نوشت: «یک مساله‌ای که من دیدم شاید یک مقداری بی انصافی باشد در انعکاس این موضوع، تصور بر این بوده که اتهام ایشان فقط همین نبستن اینستاگرام است.»

این بخشی از توضیحات حجت‌الاسلام جعفر منتظری، دادستان کل کشور درخصوص ماجرای احضار وزیر ارتباطات است؛ اظهارنظری که بعد از یک روز گمانه‌زنی رسانه‌ای تایید می‌کند یکی از دلایل احضار آذری‌جهرمی نبستن اینستاگرام بوده است.

مسدودسازی شبکه‌های اجتماعی ازجمله اینستاگرام موضوعی است که در دوسال اخیر و در دوره جدید ریاست قوه‌قضائیه بارها هم ازسوی رئیس قوه و هم سخنگو رد شده است، اما اینکه چه اتفاقی می‌افتد که برخلاف رویه عمومی قوه‌قضائیه تصمیمی گرفته می‌شود که این موضوع تبدیل به یک چالش اجتماعی شود، جای تامل جدی دارد؛ تصمیمی که در خوشبینانه‌ترین حالت از هرطرف به آن نگاه می‌کنیم، جز کج‌سلیقگی و زمان‌نشناسی و بی‌خبری از مسائل اصلی جامعه دلیلی برای اتخاذش پیدا نمی‌کنیم.

طرح موضوع فیلترینگ اینستاگرام به‌مثابه اقدام یا حتی زمینه‌سازی برای تحدید شبکه‌های اجتماعی با اقتضائات ارتباطاتی فعلی آثار مخرب فراوانی دارد که معلوم نیست کسانی که به‌راحتی درباره آن حرف می‌زنند به آنها فکر کرده‌اند یا نه؟...

زندگی سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مردم امروز به‌شکلی با شبکه‌های اجتماعی ممزوج شده است که هرنوع تلاش برای اعمال محدودیت بر آنها به محدود کردن آزادی و البته حس آزادی تعبیر می‌شود.

فرض کنیم امروز اینستاگرام فیلتر شود، دقیقا چه اتفاقی می‌افتد؟ بسیاری از مردم سراغ فیلترشکن‌ها و پروکسی‌ها می‌روند. البته بسیاری از آنها همین الان برای استفاده از تلگرام از فیلترشکن استفاده می‌کنند. شاید فقط دیگر زحمت خاموش و روشن کردن آن را نکشند.

به وضعیت مضحک ارتباطی که با فیلتر کردن تلگرام و توئیتر ساخته‌ایم، دقت کرده‌اید؟...

اینها بخشی از دلایل و صرفا جهت یادآوری است. لابد ریاست محترم قوه‌قضائیه این موارد را می‌دانند که رسما اعلام شده در دوره جدید سیاست قوه فیلترینگ و بستن فضا نیست، اما خب آقای رئیسی با اقدامات این‌مدلی کف میدان چه کنیم که با رویه‌های جاری قوه نمی‌خواند؟ با اظهارات حاشیه‌ساز که توسط افرادی بلندپایه در قوه در سطح دادستان اتخاذ می‌شود و دوقطبی‌های بی‌ربط مثل بستن شبکه‌های اجتماعی یا ورود بانوان به ورزشگاه و... چه کنیم؟ جناب آقای رئیسی حالا توپ در زمین شماست.

بیشتر بخوانید: آقای رئیسی حالا توپ در زمین شماست

***

نظر ظریف درباره تاثیر سیاست خارجی بر مشکلات کشور

محمدجواد ظریف در گفتکو با روزنامه اعتماد درباره سیاست های ایران در منطقه گفت: ايران از نگرش مقاومت و ايستادگي در برابر زياده‌خواهي حمايت كرده و اين نگرش باعث قدرت شده است. ما تلاش نكرديم مرزهاي خود را گسترش بدهيم. يكي از كشورهاي همسايه ما كه در سوريه حضور دارد، در هرجا حتي در مناطقي كه به عنوان «حافظ صلح» هم فعال است، پرچم خود را بر فراز ساختمان‌هاي دولتي نصب كرده است.

ايران پرچم خود را نصب نمي‌كند. ايران براي حمايت و نه براي دستور دادن، در سوريه است. ما به حزب‌الله نه دستور مي‌دهيم و نه مي‌توانيم اين كار را بكنيم. اگر مي‌خواستيم به اين روش عمل كنيم قطعا موفق نمي‌شديم بلكه ما هم تبديل به نيرويي مي‌شديم كه از مزدور استفاده مي‌كند.هر نيرويي كه از مزدور استفاده كند اولا هزينه آن بسيار بسيار بالا مي‌رود كه تامين آن در توان ايران نيست. عربستان سعودي در سال ميلياردها دلار براي كساني هزينه كرده كه به دشمنان خود اين كشور تبديل شدند.

القاعده، داعش، النصره و موج شديد وهابي‌گري تند افراطي در سراسر جهان را عربستان ايجاد كرده است. زماني كه شما با پول مزدور مي‌خريد و در كنار آن يك ايدئولوژي را هم براي توجيه اين مزدوري به آنها القا مي‌كنيد، يك روز مزدورها اين ايدئولوژي را باور كرده و عليه خود شما عمل مي‌كنند.»

ظریف درباره تاثیر سیاست خارجی بر مشکلات کشور گفت: «من معتقدم كه احاله كردن همه مشكلات به خارج يا متهم كردن خارج براي همه مشكلات نتيجه‌اش همين مي‌شود كه مردم خيال كنند همه راه‌حل‌ها در خارج از كشور است... وقتي شما تمام مشكل را به خارج احاله مي‌دهيد مردم هم تمام راه‌حل را در خارج مي‌بينند. براي همين با كمال احترام به همه دوستاني كه به من محبت دارند، مي‌گويم رييس‌جمهور يك كشور بايد متمركز بر سياست داخلي باشد. شما يك وزير خارجه داريد كه سياست خارجي را دنبال مي‌كند و يكي از دلايلي كه من معتقدم نبايد رييس‌جمهور شوم اين است كه رييس‌جمهور بايد بر سياست داخلي متمركز باشد. تمركز بايد بر ظرفيت‌هاي ملي باشد و سياست خارجي تسهيل‌كننده داخل است.»

بیشتر بخوانید:

ظریف: هيچ ايرانی نمی‌‌پذيرد كه آمريكا به او دستور دهد/ بايد تصوير نهایی روابط با آمريكا را مشخص كنيم

***

واکنش ناجا و ستاد کل به ضرب و شتم یک سرباز توسط نماینده مجلس

به گزارش تسنیم،  فیلم برخورد یک نماینده مجلس با پلیس راهور ناجا که از ورود خودروی وی به خط ویژه جلوگیری کرده بود حاشیه ساز شده است. این اتفاق روز گذشته در خیابان انقلاب اسلامی تهران در محدوده  دروازه دولت رخ داده و نماینده مجلس (آقای عنابستانی نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی) پس از آنکه از ورودش به خط ویژه ممانعت شده ، طبق گفته مامور راهور، به او سیلی زده است.

امیر دریادار رحیمی پور رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح  گفت: در خصوص موضوع زد و خورد نماینده مجلس با یکی از سربازان نیروی انتظامی معاونت حقوقی ناجا وارد عمل شده و در حال تنظیم شکایتی در این خصوص است. 

از طریق دادگاه کارکنان دولت به این پرونده رسیدگی و تا به نتیجه رسیدن موضوع مسئله بررسی خواهد شد.

فرض کنیم که سر باز هم در این رابطه مقصر بوده باشد، لذا به هیچ عنوان هیچ فردی حق این را ندارد سربازی را که در حال انجام خدمت است را مورد ضرب و شتم خود قرار دهد. این پرونده در حال بررسی ستاد کل است و نتیجه آن متعاقبا به اطلاع عموم خواهد رسید.

 سردار مهدی حاجیان سخنگو و معاون اجتماعی ناجا در واکنش به انتشار خبری مبنی بر سیلی یکی از نمایندگان مجلس به مامور وظیفه راهور در محدوده خط ویژه دروازه دولت پایتخت و بازتاب آن در فضای مجازی، اظهار کرد: سردار حسین اشتری؛ فرمانده نیروی انتظامی بلافاصله دستور ویژه ای برای حمایت از حقوق  سرباز وظیفه راهور  و پیگیری موضوع  از طریق معاونت حقوقی و بازرسی ناجا صادر کرد.

وی  با اشاره به اینکه صیانت از حقوق  آحاد پرسنل ناجا  از دستورات اکید فرمانده ناجا است، افزود: اعتقاد، باور و  تاکید  سردار" اشتری"  همواره  بر این است که سربازان وظیفه  را نیز چون فرزندان خود  بدانیم  و در صیانت از شخصیت، کرامت انسانی و حق و حقوقشان  لحظه ای دریغ و درنگ  نکنیم، ایشان بارها به همه فرماندهان تاکید کرده اند که این جوانان، امانتی در دستان ما هستند  بنابر این اجازه رانمی دهیم  به ساحت مقدس سبزپوشان  خدوم ناجا در هر جایگاه و مقامی توهین و تعدی شود.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سخنگوی ناجا تأکید کرد: در صورت احراز تقصیر نماینده مجلس، ناجا از حق کارکنان خود به جدیت دفاع خواهد کرد.

***

واعظی: روحانی «قوانین مشکل‌دار» را ابلاغ نمی‌کند!

اخیراً جمعی از نمایندگان مجلس با تدوین نامه‌ای در قالب ماده ۲۳۴ آئین‌نامه داخلی مجلس از رئیس‌جمهور به دلیل استنکاف از ابلاغ ۱۳ مصوبه قانونی شکایت کرده‌اند.

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور در گفتگو با خبرنگار مهر، در پاسخ به سوالی مبنی براینکه واکنش شما به شکایت جمعی از نمایندگان مجلس از رئیس‌جمهور به دلیل استنکاف از اجرای ۱۳ قانون مصوب مجلس چیست؟، اظهار کرد: آقای رئیس‌جمهور بر اساس وظیفه قانونی خود باید از قانون اساسی صیانت کند، بنابراین اگر مراحل تصویب یک قانون، از نظر وی درست طی نشده باشد یا برداشت معاونت حقوقی رئیس‌جمهور این باشد که اشکالی در کار [یک مصوبه قانونی] است، قطعاً رئیس‌جمهور نمی‌خواهد در این موضوع شریک باشد.

واعظی افزود: در این شرایط، قانون راهکار و ساز و کاری را مشخص کرده که اگر رئیس‌جمهور [به یک مصوبه قانونی] اشکالی دارد، رئیس مجلس می‌تواند قانون را ابلاغ کند.

وی با بیان اینکه این کار قبلاً هم انجام شده است و مختص این دولت نیست، گفت: این مساله در دولت‌های نهم و دهم به مراتب بیشتر بوده و در دولت‌های قبل از آن هم بوده است و موضوع جدیدی نیست.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور تاکید کرد: مجلس فعلی کارهایی انجام می‌دهد که بدعت محسوب می‌شود اما وقتی چیزی تبدیل به قانون شد ما به قانون احترام می‌گذاریم و اجرا می‌کنیم.

واعظی خاطرنشان کرد: بنابراین در اینجا دو بحث مطرح است. بحث اول تشریفاتی است که طی آن رئیس‌جمهور باید یک قانون را ابلاغ کند و دیگری اجرای قانون است.

وی گفت: آقای رئیس‌جمهور کاری (ابلاغ قانون) که اشکال داشته است را انجام نداده اما در موضوع مربوط به اجرای قانون، قطعاً قانون را اجرا خواهد کرد.

***

روایت سردار دهقان از دریافت ملک نجومی

به گزارش فارس سردار حسین دهقان، وزیر سابق دفاع و نامزد انتخابات ریاست جمهوری در نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل درباره مطرح شدن نام خود در ماجرای املاک نجومی شهرداری گفت: در خصوص املاک نجومی نیز باید بگویم، من از سال 90 تا 92 به نوعی مشاور آقای قالیباف بودم، در اتاق مسکن، یا مسکن‌سازی یا واگذاری مسکن صورت می‌گرفت و در آن افرادی که ساخت‌وساز می‌کردند و تراکم می‌خریدند و بدهکار بودند، مابه‌ازای آن واحدهایی به شهرداری می‌دادند. یکی از این واحدها را من گرفتم.

دهقان ادامه داد: من هیچ امتیاز قانونی و غیرقانونی دریافت نکردم، منزلی داشتم و قرار شد تا فردی مسئول شود که منزل ما را بردارد و یک واحد جایگزین به ما بدهد و قراری مبنی را دادن تخفیف یا امتیاز ویژه‌ای به من نبود، تا وقتی که جریان یاشار سلطانی پیش آمد و من همان موقع به شهرداری مراجعه کردم و گفتم که اگر سهم اضافه‌ای به من رسیده است بررسی و دریافت شود، در تمام عمر تلاشم بر این بوده که از بیت‌المال استفاده نامناسبی نداشته باشم، پرونده‌ها به دادستانی رفته بود و معلوم شد که هیچ نقض قانونی صورت نگرفته است ولی من بارها به خاطر آمدن اسمم در آن لیست به شهرداری مراجعه کردم و درخواست کردم که مسئله را بررسی کنید تا حقی ناحق نشده باشد. به رغم آنکه شهرداری و دادستانی می‌گویند مشکلی نیست، اما هم چنان اصرار دارم که باید بررسی شود.

***

توضیحات رستم قاسمی درباره سوابق نظامی خود

رستم قاسمی، معاون اقتصادی سپاه قدس و وزیر اسبق نفت که زمزمه نامزدی وی در انتخابات ریاست جمهوری شنیده می شود درباره سوابق نظامی خود به برنا گفت: «من فرد نظامی به معنای فرمانده نیستم. من در دوران جنگ هم کار رزمی مهندسی می‌کردم. بعد از جنگ هم کلا در حوزه سازندگی کشور بودم. مقطعی هم در وزارت نفت بودم. وقتی بعد از دولت دهم به سپاه برگشتم به دلیل رفاقت و ارتباطات طولانی که با شهید سلیمانی داشتم ایشان پیشنهاد دادند که به ایشان کمک کنم و این فرصت خوبی برای من بود.

از این بابت یکی از بهترین دوران خدمت من بود و شاکرم که خداوند این فرصت را به من داد چون در کنار شهید سلیمانی دانشگاه تربیتی مدیریتی وجود داشت. ما نظامیان بخصوص بچه های سپاه نه دانشکده افسری رفته ایم و نه دوره اکادمیک دیده ایم... ما روز اولی که امدیم هیچ دوره نظامی ندیدیم کار من، مهندسی و عمرانی بود و از روز بعد از جنگ در کار سازندگی کشور بودم و بعد هم به وزارت نفت رفتم و امروز هم کار اقتصادی انجام می دهم.

مجموعه بچه هایی که مثل ما در حوزه نظامی حضور داشتند، چنین تفکری دارند. اگر دقت کنید زیرساخت های بنیادی دنیا توسط نظامیان ایجاد شده است این تجربه در دنیا وجود دارد. ساختار نظامی می تواند به طور نظام‌مندتری تصمیمات اداره کشور را اخذ کند.L