مردم کرمان از امشب خود را برای سرما آماده کنند

حوادث،   3991102123

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان گفت: در حال حاضر کل استان کرمان با پدیده وزش شدید باد درگیر است و شرق و جنوبشرق استان درگیر طوفان هستند و طبق پیش‌بینی مرکز هواشناسی پدیده وزش باد شدید تا شنبه در استان استان فعال است.

"مجید سعیدی" در گفت‌وگو با ایسنا درباره انسداد برخی از راه‌های استان کرمان به دلیل طوفان شن گفت: هنوز انسداد راه توسط هیچ یک از راهداری‌ها و فرمانداری‌ها تایید نشده اما هر زمان که طوفان شن رخ می‌دهد انسداد راه‌ها دور از انتظار نیست.

وی بیان کرد: در حال حاضر کل استان کرمان با پدیده وزش شدید باد درگیر است و شرق و جنوبشرق استان درگیر طوفان هستند و طبق پیش‌بینی مرکز هواشناسی پدیده وزش باد شدید تا شنبه در استان استان فعال است.

همچنین "حمیده حبیبی" رییس مرکز پیش بینی هواشناسی استان کرمان نیز در گفت و گو با ایسنا درباره وضعیت جوی استان گفت: اکثر مناطق استان امروز و فردا با وزش باد شدید، گرد و خاک و طوفان شن مواجه هستند.

وی افزود: شرق استان بیشتر درگیر است و تا شنبه وزش باد و خاک خواهند داشت و شدت باد در زهکلوت بیشتر از سایر مناطق بیشتر خواهد بود.

حبیبی ادامه داد: در این چند روز با کاهش کیفیت هوا و کاهش دید مواجه خواهیم بود و حتی در راه‌های مواصلاتی استان با استان‌های همجوار نیز گرد و خاک وجود دارد که منجر به کاهش دید افقی می‌شود.

حبیبی با بیان اینکه تا اواسط هفته آینده بارندگی در استان نداریم، اظهار کرد: از امشب با کاهش دما در استان کرمان مواجه هستیم و این کاهش دما تا اواسط هفته آینده ادامه دارد.