حریرچی : واکسن ایرانی کرونا کیفیت بسیار مناسبی دارد

سلامت،   3991102106

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حال حاضر چندین شرکت داخلی در تولید واکسن کرونا فعال هستند و خوشبختانه واکسن های تولید شده نیز کیفیت بسیار مناسبی دارند.

به گزارش ایرنا، ایرج حریرچی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران استان قزوین افزود: در زمینه تولید واکسن کرونا،  بخش خصوصی و تولیدی در حال تولید و تحقیق هستند و تا به امروز پیشرفت خوبی هم داشته اند و به محض آغاز فاز انسانی اسامی آنها منتشر می شود. 
این مسوول گفت:  واکسن های موجود نسبت به کرونا انگلیسی هم موثر هستند ولی اگر ویروس ابعاد جدیدی پیدا کند در زمینه واکسن باید تحقیقات جدیدی صورت گیرد.
 وی اظهار داشت: همچنان بهترین اقدام برای کنترل ویروس کرونا رعایت فاصله گذاری اجتماعی، بهداشت فردی، شست و شوی دست و استفاده ماسک است که امیدواریم تمامی مردم نسبت به آن اهتمام لازم را داشته باشند.
حریرچی افزود : از کشورهای مختلف واکسن کرونا را وارد خواهیم کرد البته استفاده از آن با توجه به مجوز سازمان غذا و دارو صورت خواهد گرفت.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: میزان ابتلای ویروس کرونا انگلیسی در کشور افزایش پیدا نکرده ولی باید هوشیار باشیم چراکه احتمال  افزایش آن وجود دارد و حتی ممکن است از کشورهای دیگر هم وارد شود.

وی به وضعیت تخت های بیمارستانی اشاره کرد و افزود: تا پایان دولت ۱۰ هزار تخت بیمارستان در سراسر کشور اضافه خواهد شد که این آمار نسبت به گذشته بی سابقه است.