بشار الجعفری: جنایت تروریست‌ها همچنان در سوریه ادامه دارد

جهان،   3991102028

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل اعلام کرد: گروه های تروریستی با برخورداری از حمایت های غرب همچنان به جنایات خود در سوریه ادامه می دهند.

به گزارش خبرگزاری سوریه (سانا) بشار الجعفری روز چهارشنبه در نشست سازمان ملل در باره سوریه گفت: گروه های تروریستی و در صدر آنها داعش و جبهه النصره، با حمایت و پوشش غرب بر جنایات خود همچنان به کشتار شهروندان سوری ادامه می دهند و این موضوع تقویت همکاری بین المللی زیر چتر سازمان ملل برای مبارزه با تروریسم و ریشه کن کردن آن و حمایت از تلاش های بین المللی سوریه در این باره را می طلبد.

وی افزود: نفاق  برخی کشورها به نقطه نفرت انگیزی رسیده است زیرا  از یک سو، دولت آمریکا مدعی نابودی گروه تروریستی داعش است و از سوی دیگر اقدام به بازسازی و بکارگیری آنها برای حمله به سوریه می کند و این موضوع را چند روز پیش در جریان حمله تروریست ها به یک اتوبوس در منطقه کباجب در مسیر تدمر و دیر الزور و نیز حمله به تانکرهای حامل سوخت و خودروهای غیرنظامی در مسیر اثریا-سلیمه شاهد بودیم که به کشته شدن ده ها شهروند و نیروهای نظامی انجامید.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت که در شمال غرب سوریه گروه های تروریستی و در صدر آنها جبهه النصره و گروه های مرتبط با آن همچنان کنترل بخش هایی از استان ادلب را در اختیار دارند و شهروندان را به گروگان گرفته و از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند.

وی افزود: سوریه در سال های گذشته ده ها نامه رسمی به دبیرکل سازمان  ملل و شورای امنیت در باره جنایات این گروه های تروریستی و حامیان آنها ارایه کرده است.

الجعفری همچنین گفت: قطعنامه ۱۳۷۳ شورای امنیت به تقویت همکاری بین المللی برای مبارزه با تروریسم و خشکاندن منابع مالی آن و مبارزه با تفکر افراطی کمکی نکرده است.

وی با محکوم کردن حضور نظامیان آمریکایی در کشورش افزود: دولت جدید آمریکا باید تجاوزات و اقدامات اشغالگرانه خود و غارت منابع سوریه را متوقف و نیروهای اشغالگر خود را از آن خارج کند و به حمایت از شبه نظامیان جدایی طلب و گروه های غیرقانونی و تلاش برای تهدید حاکمیت، وحدت و تمامیت ارضی سوریه پایان دهد.

الجعفری همچنین اظهار داشت که گروه های تروریستی جبهه النصره با حمایت ترکیه همچنان به سلطه خود بر مناطقی از ادلب و اطراف آن و استفاده از مردم به عنوان سپرهای انسانی ادامه می دهد.

وی افزود: کشورهای غربی همچنان مانع اقدام شورای امنیت برای توقف جنایات گروه های تروریستی در سوریه می شوند.