پشت پرده شایعه ترور سید حسن نصرالله

گروه جهان الف،   3991101129 ۱۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

طرح شایعه ترور «سید حسن نصرالله» در این بازه زمانی توسط دشمنان مقاومت، اهداف خاص و البته تکراری را دنبال می‌کند.

پشت پرده شایعه ترور سید حسن نصرالله

به گزارش الف، پس از ترور «سید عباس موسوی» دبیرکل سابق حزب‌الله لبنان در تاریخ 17 فوریه 1992 (28 بهمن 1370) که در کنار همسر و فرزند و چند تن دیگر از همراهانش توسط صهیونیست‌ها به شهادت رسید، شاید اینگونه به نظر می رسید که پس از این سرنوشت حزب‌الله تحت شعاع قرار گرفته و هرلحظه  امکان ترور سایر مقامات آن نیز وجود دارد. 

پس از این اتفاق و از زمانی که «سید حسن نصرالله» به عنوان جانشین سید عباس موسوی در سمت دبیر کلی حزب‌الله ایفای نقش می‌کند، تلاش صهیونیست‌ها برای ترور وی همچنان ادامه دارد. 

اوج این تلاش‌های رژیم صهیونیستی در سال 2006 و جنگی که اسرائیل علیه لبنان به راه انداخت و به جنگ 33 روزه معروف شد دیده می‌شود. در این سال رژیم صهیونیستی با فعال کردن شبکه های جاسوسی و نیز عملیات‌های تروریستی متعدد در صدد ترور سید حسن نصرالله بود. 

صهیونیست‌ها تلاش زیادی کردند تا به شکل هوایی و از طرق پروازهای جاسوسی دبیرکل حزب‌الله لبنان را مورد هدف قرار دهند؛ چرا که سید نصرالله از ابتدای این جنگ نقش اصلی در مدیریت همه عملیات‌های نظامی مقاومت ضد دشمن صهیونیستی را بر عهده داشت.

در این مدت عناصر صهیونیست که احتمال می‌دادند محل اسکان سید حسن نصرالله در ضاحیه باشد، این منطقه را به شکل کامل ویران کردند، اما نتوانستند این رویای خود را تحقق بخشند. 

حتی «ژنرال دان حالوتس» فرمانده سابق ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی که به دلیل ناکامی تل‌آویو در جنگ  33 روزه و پس از انتشار گزارش انتقادی کمیته «وینوگراد »درباره نتایج جنگ، مجبور به استعفا شد، علنا اعتراف کرد که عناصر اسرائیلی به کمک فناوری‌های پیشرفته محل اسکان دبیر کل حزب‌الله را شناسایی و هر اقدامی برای ترور وی انجام دادند اما موفق نشدند.

پس از آن نیز در برهه های زمانی مختلف هرگاه که رژیم صهیونیستی در تنگنا قرار گرفته و یا نیاز به جلب توجه داشته باشد، به تهدید، شایعه‌پراکنی و یا نشر ادعاهای کاذب درباره ترور سید حسن نصرالله روی می‌آورد. 

در اواخر جولای 2020 زمانی که ارتش رژیم صهیونیستی پس از توهم یک دختر در حمله حزب‌الله به مواضع نظامی این رژیم، و درگیری عناصر صهیونیست با اشباح خیالی مقاومت، سوژه استهزائی رسانه ها شد، مجددا بحث ترور دبیر کل حزب‌الله را پیش کشید. در این زمینه رسانه‌های افراطی رژیم صهیونیستی همچون روزنامه «یدیعوت آحارانوت» گزارش دادند که اسرائیل از محل دقیق حضور سید حسن نصرالله اطلاع داشته و هر زمانی که بخواهد می‌تواند وی را ترور کند.

«تسافی یحزقیلی» تحلیلگر امور عربی شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی یکی از کسانی بود که ادعا کرد تل آویو اطلاعات موثقی در مورد محل حضور دبیر کل حزب الله لبنان در اختیار دارد. اما وی پس از طرح ادعاهای خود در این زمینه صراحتا اظهار داشت که بعد از آن چه خواهد شد؟ این سوال تحلیلگر صهیونیست نشان می‌دهد که حتی اگر ادعاهای رژیم اسرائیل در این زمینه درست باشد، عواملی وجود دارد که مانع از اقدام صهیونیست‌ها به ترور دبیر کل حزب‌الله می‌شود.

برای روشن تر شدن این مطلب می‌توان به درگیری موهوم رژیم صهیونیستی در مرزهای جنوبی لبنان اشاره کرد که ناشی از وحشت صهیونیست از انتقام حزب‌الله به دنبال شهادت یکی از نیروهای این جنبش به نام «علی کامل محسن» در حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به سوریه، بود. زمانی که ارتش پرمدعای اسرائیل پس از شهادت یکی از نیروهای عادی حزب‌الله در حالت آماده باش قرار گرفته و حتی پیغام می‌دهد که ما قصد کشتن او را نداشتیم و این اتفاق غیر عمد افتاد، سپس با نمایشی مضحک در مرزها خودش را رسوا می‌کند، درباره عواقب ترور دبیر کل حزب‌الله لبنان چگونه می اندیشد؟

از سوی دیگر صهیونیست‌ها درباره علت امتناع از ترور سید نصرالله مدعی شده‌اند که به دلیل مسائل بشردوستانه و اینکه نمی‌خواهند به افراد بی گناه و زنان و کودکان آسیب بزنند، از این اقدام خودداری می‌کنند! درحالی که این ادعاها حتی برای خود اسرائیلی‌ها که هزاران زن و کودک بی گناه در فلسطین و سایر کشورهای عربی را به خاک و خون می‌کشند مضحک و غیر قابل باور است.

آیا رژیم صهیونیستی که بارها حریم هوایی لبنان را مورد تعرض قرار داده و حتی به بهانه وجود تأسیسات اتمی به حریم کشور سوریه نیز تجاوز می کند قائل به احترام حاکمیت اراضی کشورها است؟ بدیهی است که این رژیم سعی می کند با آوردن بهانه های واهی ضعف نیروهای امنیتی و اطلاعاتی خود را پوشش دهد.

اما خود صهیونیست ها درعین حال که ادعا می‌کنند قادر به ترور سید حسن نصرالله هستند، در برخی شرایط صراحتا اعتراف می‌کنند که چرا نمی‌توانند دبیر کل حزب الله را پیدا کنند. شاید فغان و فریاد یوسی میلمن تحلیلگر روزنامه صهیونیستی هاآرتص در اوج جنگ 33 روزه در سال 2006 همچنان برای مراکز رسانه‌ای و حتی امنیتی و اطلاعاتی صهیونیستی پا برجا باشد که «تو را خدا این حسن نصر الله کجاست؟».

بر همین اساس اخیرا نیز شایعاتی درباره ترور سید حسن نصرالله در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که مشخص شد با اکانت های مرتبط با رژیم سعودی درانجام شده است. دبیر کل حزب‌الله لبنان در سخنان اخیر خود صراحتا افشا کرد که عربستان به سرکردگی «محمد بن سلمان» ولیعهد این کشور قصد ترور وی را داشته‌ است. درحال حاضر نیز با توجه به تحولات منطقه ای و بین‌المللی به ویژه در سایه تغییر دولت آمریکا و نگرانی‌هایی که برای سعودی‌ها و صهیونیست‌ها به وجود آورده شایعه ترور سید حسن نصرالله با هدف ایجاد جنگ روانی علیه مقاومت و لبنان در راستای اهداف محور سعودی-آمریکایی-صهیونیستی منتشر شده است. 

طبعا تل‌آویو در کنار هم پیمانان خود از جمله ریاض در آینده نیز از هیچ تلاشی برای ضربه زدن به حزب‌الله و ترور دبیر کل آن فروگذار نخواهد کرد. قطعا برای مردی به بزرگی نصرالله که محبوبیت بالایی در میان مردم نه تنها لبنان بلکه بسیاری از ملت های جهان دارد ، زندگی دور از مردم و اجتماعات پرشور حزب الله چندان راحت نیست اما با توجه به عزم جدی اسرائیل برای ترور وی، به نظر می رسد حفظ جان از حضور در محافل مهم تر باشد.