مسواک برقی یا باتری دار؟ خرید کدام یک بهتر است

گزارش بازرگانی،   3991101031

مسواک برقی و مسواک باتری دار از جمله محصولاتی هستند که با توجه به پیشرفت تکنولوژی و در راستای حفظ بهداشت دهان و دندان طرفداران بیشماری به خود جلب کرده اند. افزایش سرعت و کیفیت مسواک زدن، راحتی در عمل شستشو، نظافت عمقی دندان و لثه، از بین بردن پلاک و لکه های مینای دندان، راحتی استفاده برای کودکان و افراد مبتلا به مشکلات حرکتی و ... از جمله مزایای استفاده از این نوع مسواک ها می باشند. مسواکهای قابل شارژ و مجهز به باتری در کنار مزایای عمده ای که دارند؛ دارای تفاوت هایی هستند که اغلب انتخاب مورد مناسب برای نیازهای ما را دشوار می کنند. در خرید مسواک برقی و باتری دار و سری یدک مسواک برقی به دلیل گران قیمت بودن و حساسیتی که در نحوه ی استفاده از آن ها وجود دارد باید دقت کافی صورت گیرد. ما در این مقاله به بیان تفاوت ها و ویژگی های منحصر به فرد این دو نوع مسواک و سایر عواملی که می توانند در تصمیم شما برای انتخاب مسواک مناسب تاثیر بگذارند؛ پرداخته ایم. پس با ما همراه باشید.

مسواک برقی شارژی چیست؟

مسواک برقی قابل شارژ یا به عبارت ساده "مسواک برقی" نوعی مسواک است که با قرار دادن آن در سوکت، نگه داشتن دسته و تعویض سری آن هر سه ماه قابل تشخیص می باشد. مسواک های قابل شارژ با توجه به نوع فناوری حرکت برس آن ها مانند نوسانی - چرخشی یا ترکیبی از هر دو (عملکرد تمیز کننده سه بعدی) یا فناوری صوتی، سنسور فشار و تایمر متفاوت هستند. مسواک های برقی مزایای زیادی برای سلامت دهان و دندان دارند. حتی ممکن است برخی از آنها به شما این امکان را دهند تا عادت های مسواک زدن خود را بهبود ببخشید. مسواک شارژی و برقی که به آن مسواک بی سیم نیز می گویند؛ نوعی مسواک است که به یک دستگاه شارژر متصل می شود و از طریق آداپتور برق به پریز برق متصل است.



ویژگی های پیشرفته و منحصر به فرد موثر در خرید مسواک های برقی :

دارای حالت های مختلف مسواک زدن مخصوص دندان های حساس یا ماساژ دادن لثه ها بدون آسیب به آن ها می باشند.

سنسورهای فشار که در صورت اعمال نیروی زیاد هشدار می دهند.

تایمری که به شما کمک می کند به مدت مورد نیاز و بهداشتی دهان و دندان خود را مسواک بزنید.

یادآوری های دیجیتال برای تغییر سری یدک آن.

فناوری صوتی و حرکت نوسانی-چرخشی برس آن ها.

سازگاری با چندین سری یدک برای اینکه بتوانید نوع موهای دلخواه خود را انتخاب کنید.

اکثر مسواک های برقی همچنین به لوازم جانبی مناسبی مانند نگهدارنده سر یا مسواک، ظرف شستشو، شارژرهای مسافرتی و کیف قابل حمل مجهز هستند.

مسواک باتری دار چیست؟

کسانی که خواهان استفاده از مسواک های با فناوری پیشرفته تری از مسواک های کلاسیک می باشند اما بودجه ی کافی برای خرید مسواک های برقی ندارند؛ می توانند از مسواک های معمولی موتور دار یا به عبارت دیگر مسواک های باتری دار استفاده نمایند. به دلیل استفاده از باتری های AA ، به عنوان "مسواک های باتری دار" شناخته می شوند.  این مسواک ها مجهز به باتری قلمی بوده و دارای لرزش کافی برای انجام عمل تمیز کردن دندان ها می باشند. طرح مشابه مسواک های دستی معمولی دارند اما کمی پیشرفته تر از آنها هستند. این محصول قابل شارژ نیست و دارای قیمتی ارزان تر بوده و به راحتی قابل حمل است .

به طور خاص برای لرزش به جلو و عقب از طریق ارتعاشات و سازگاری بهینه با خطوط دندان و لثه طراحی شده اند. مسواک های مجهز به باتری شما را ملزم به انجام بیشتر عمل مسواک زدن می کنند. مسواک را از دو طرف دندان و لثه به عقب و جلو می بریم. این نوع مسواک که از نظر ویژگی شبیه مسواک دستی معمولی است، با ایجاد لرزش و ارتعاشات اضافی اثر تمیز کنندگی بیشتری ایجاد می کنند.



از ویژگی های منحصر به فرد موثر در خرید مسواک های باتری دار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

باتری داخلی که در برخی مدل ها قابل تعویض است.

دکمه "روشن / خاموش" یا "+/-" روی دسته قرار دارد.

برس این مسواک ها برای حرکت لرزشی و چرخش زاویه ای طراحی شده اند.



سایر عواملی که می توانند در تصمیم شما برای انتخاب و خرید مسواک مناسب تاثیر بگذارند:

نیاز به تغییر روش مسواک زدن

روش صحیح مسواک زدن هنگام استفاده از انواع مختلف برس متفاوت است. با مسواک های مجهز به باتری، تمامی اقدامات مسواک زدن بر عهده ی شما می باشد و باید مسواک را از دو طرف دندان و لثه به عقب و جلو ببرید. برعکس، مسواک های شارژی به طور خودکار عمل تمیز کردن را انجام می دهند در حالی که فقط باید آنها را در طول سطوح دندان های خود حرکت دهید.

ارزش بالا از نظر ویژگی ها و مزایا

مسواک های شارژی دارای ارزش اقتصادی بالاتری نسبت به مسواک های مجهز به باتری و مسواک های دستی معمولی هستند و همچنین مزایای سلامتی بیشتر و ویژگی های بیشتری دارند. برخی حتی به شما در بهبود عادت های مسواک زدن کمک می کنند. مسواک های باتری خور فناوری ساده تری نسبت به سری قابل شارژ دارند و از نظر کاربرد و سهولت استفاده طرفداران بیشماری به خود جلب کرده اند. بنابراین نوع نیاز شما و انتظاری که از محصول دارید در انتخاب و خرید شما نقش اساسی ایفا می کنند.

میزان بودجه ای که در نظر گرفته اید

اصلی ترین و شاید بتوان گفت مهمترین عاملی که در انتخاب محصول مناسب باید در نظر گرفت بودجه ای است که برای خرید مسواک خود در نظر گرفته اید. بی شک مسواک های برقی به دلیل فناوری پیشرفته و ویژگی های بهتری که دارند؛ گران تر بوده و نیاز به صرف هزینه ی بالایی خواهند داشت. اما چیزی که مهم است انتظاری است که درصدد برآورده شدن آن می باشیم. و توجه به این نکته را نیز نباید فراموش کنیم که با استفاده از این نوع مسواک ها به دلیل جلوگیری از ایجاد پلاک و پوسیدگی دندان ها، صرفه جویی بالایی در هزینه­های دندان پزشکی خواهیم داشت. پس با خیال راحت بودجه ی خود را صرف خرید مسواک مناسب نمایید!

سخن پایانی:

حال که بین مسواک قابل شارژ و مسواک مجهز به باتری تفاوت قائل شدیم و پی به ویژگی ها و مزایای هریک از آن ها بردیم؛ می توانیم در انتخاب و خرید محصول مناسب با هوشیاری بیشتر تصمیم گیری کنیم. برای خرید مسواک برقی و سری یدک مسواک برقی، پیشنهاد ما به شما خرید اینترنتی می باشد. وجود انواع برند ها و مارک های مختلف و ویژگی ها و قیمت های متنوع آنها سردرگمی افراد را برای انتخاب مسواک مناسب افزایش می دهد. با مراجعه به فروشگاه اینترنتی زز زاگرس بزرگترین وارد کننده ی محصولات اصل و اورجینال، به نشانی اینترنتی www.zzzagros.com می توانید در کمترین زمان ممکن به مطالعه، مقایسه و خرید محصول مورد نظر خود بپردازید.