وزیر دفاع: کوچک‌ترین خطای محاسبات دشمنان با پاسخ سنگین ایران روبرو خواهد شد

سیاسی،   3991030126

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: کوچک‌ترین اشتباه درباره توان دفاعی کشورمان با پاسخ سنگین و قطعی جمهوری اسلامی ایران روبرو خواهد شد.

وزیر دفاع: کوچک‌ترین خطای محاسبات دشمنان با پاسخ سنگین ایران روبرو خواهد شد

به گزارش خانه ملت، امیر سرتیپ حاتمی در حاشیه جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی سه شنبه (۳۰ دی ماه) با اشاره به برگزاری رزمایش‌های ارتش و سپاه، گفت: جمهوری اسلامی ایران تجربیات بسیار گران سنگی را در عرصه دفاع و امنیت از جمله ۸ سال دفاع مقدس برای دفع شر جنگ تحمیلی صدام پشت سر گذاشته است و بعد از آن نیز مرتباً با تهدیداتی مانند تهدیدات دولت تروریست آمریکا به ویژه دولت ترامپ روبه‌رو بوده است.

وزیر دفاع و پشتیبانی از نیروهای مسلح ادامه داد: امروز اهمیت توانمندی دفاعی برای فرماندهان، مسئولین، مدیران نیروهای مسلح و مردم بصیر و عزیز ما روشن شده است. قدرت دفاعی کشور متعلق به مردم ایران و منطقه است.

حاتمی با بیان اینکه امنیت منطقه به هم پیوسته است و از این پیوستگی همیشه حفاظت و حراست کرده ایم، گفت: طبیعتاً کسی راجع به این موضوع نباید صحبت بی موردی داشته باشد که منجر به تضعیف این بحث شود. قدرت دفاعی مان برای حفظ صلح و امنیت کشورمان است برای همین با تمام توان آن را حفظ خواهیم کرده و ارتقا خواهیم داد.

وی با اشاره به رزمایش‌های برگزار شده، عنوان کرد: آمریکایی‌ها تحرکاتی را در منطقه انجام دادند از جمله آوردن زیردریایی هسته‌ای، جابجایی در یگان‌های دریایی و گشت‌های هواپیماهای دور پرواز در منطقه داشتند و این ابهام وجود داشت که شاید آن‌ها نسبت به شرایط دفاعی جمهوری اسلامی ایران دچار اشتباه محاسباتی شوند، بر این اساس بایستی آمادگی دفاعی نیروهای مسلح برای دفاع از عزت و امنیت کشور نشان داده می‌شد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: امروز بخش‌های مختلف نیروهای مسلح ایران با برگزاری رزمایش‌ها، آمادگی خود را نشان دادند و به مردم عزیزمان این پیام را منتقل کردند که همگی با آمادگی کامل و با تجهیزات پیشرفته، جدید و به‌روز آمادگی دفاع از آن‌ها را دارند.

وی ابراز کرد: نیروهای مسلح متقابلاً به دشمنان نیز این پیام را دادند که درباره ایران نباید کوچک‌ترین خطای محاسباتی را داشته باشند زیرا کوچک‌ترین اشتباه با پاسخ قطعی و سنگین جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد.

مشکل تلاقی روستاهای اطراف پارچین با مناطق نظامی برطرف می‌شود

وزیر دفاع درباره جلسه امروز کمسیون امنیت ملی که برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان از وی برگزار شده بود، گفت: سوالات نمایندگان عمدتاً در حوزه‌های مختلف داخلی و منطقه‌ای بود؛ یکی از این سوالات درباره روستاهایی بود که در منطقه پارچین به دلیل پیشرفت فیزیکی آن‌ها با مناطق صنعتی و نظامی تلاقی پیدا کرده و در این نشست اعلام شد که در حال ساماندهی این موضوع هستیم و در این مورد تصمیم گرفته شد تا کارگروهی به صورت فعال این موضوع را پیگیری کند.

وی ادامه داد: یکی از سوالات دیگر مربوط به نماینده اصفهان درباره فروش زمینی در اصفهان بود که توضیحات لازم داده شد؛ در نیروهای مسلح ساز و کار بسیار خوبی به نام آئین نامه تعیین تکلیف اراضی مازاد وجود دارد که اقدامات بر اساس آن انجام می‌شود. پاسخ‌های لازم به سوالات نمایندگان داده شد، و در عین حال قرار شد سوالات و ابهامات جزئی‌تر را در کارگروهی که تا یک ماه آینده تشکیل می‌شود، دنبال کنیم.

وزیر دفاع در پایان گفت: موضوع دیگر درباره مدیریت یکی از بخش‌های اقتصادی صندوق بازنشستگی بود که نماینده سوال کننده از پاسخ‌های داده شده قانع شد و قرار شد بازدیدی داشته باشند و ضمن دریافت نقطه نظرات نماینده تا جایی که مقدور باشد لحاظ شود.

مجتبی ذوالنوری نیز در در تشریح جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با وزیر دفاع و پشتیبانی از نیروهای مسلح گفت: نمایندگان مجلس در حوزه مأموریت‌های نیروهای نیروهای مسلح مطالبی را درباره وزارت دفاع مطرح کردند که با پاسخ امیر یکی از ۳ نماینده سوال کننده، قانع شد و در مورد ۲ سوال دیگر قرار شد تا در بررسی‌های بعدی با محوریت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، کمیته‌ای با مسئولیت کمیته دفاعی ایجاد شود که متشکل از نمایندگان وزارت کشور، وزارت دفاع، سازمان برنامه بودجه و دستگاه ذی ربط است تا مشکل مد نظر نمایندگان بر طرف شود.