اشتری: تعداد اوباش تهران کاهش یافته است

اجتماعی،   3991030114

رئیس پلیس کشور گفت: بنابر گزارشات واصله، تعداد اوباش و مخلّان نظم و امنیت در تهران بسیار کاهش یافته است.

اشتری: تعداد اوباش تهران کاهش یافته است

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا؛ سردار حسین اشتری پیش‌ازظهر امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه اقدامات و دستاوردهای فرماندهی انتظامی تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه "تلاش شبانه‌روزی، مجاهدانه، مقتدرانه و هوشمندانه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ قابل تقدیر است و امنیت پایتخت به‌دست این عزیزان محقق می‌شود"، اظهار کرد: همکاران انتظامی در تهران بزرگ در حال ارتقای امنیت هستند و گواه این قضیه نیز کشفیات این فرماندهی است.

رئیس پلیس کشور با اشاره به مهمترین کشفیات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در روزهای اخیر، گفت: همکاران انتظامی در تهران موفق به شناسایی باندی با دوهزار سلاح شکاری غیرمجاز شدند؛ سلاحهای مذکور از خارج از کشور وارد شده است و برای اقدامات ضدامنیتی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: متهمان این پرونده قصد توزیع این سلاحها را داشتند که با هوشیاری همکاران انتظامی، شناسایی و با هماهنگی قضائی بازداشت شدند، اگر مجرمان موفق به توزیع این سلاحها برای اهداف شوم خود می‌شدند، باعث اخلال زیاد در امنیت مردم می‌شد.

کشف 23 تن مواد مخدر در تهران

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به کشف حدود 23 تن مواد مخدر در تهران بزرگ و افزایش 21درصدی کشفیات مواد مخدر در تهران نسبت به سال گذشته، تصریح کرد: اگر این 23 تن مواد مخدر در تهران توزیع می‌شد، هزاران جوان اسیر اعتیاد می‌شدند و باعث نگرانی خانواده و حتی بعضاً متلاشی شدن بنیان خانواده‌ها می‌شد.

تعداد اوباش تهران بسیار کاهش یافته است

اشتری با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته توسط فرماندهی تهران بزرگ در برخورد با اوباش، تصریح کرد: ما باید حافظ جان، مال و ناموس مردم باشیم، با هر شخصی که بخواهد مخالف قانون عمل کند، در برابر مردم بایستد و آرامش مردم را سلب کند، مقتدرانه برخورد خواهیم کرد، اقدامات صورت‌گرفته در برخورد با اوباش بسیار مقتدرانه و هوشمندانه بوده و این روند ادامه خواهد داشت، هرچند بنابر گزارشات واصله، تعداد اوباش و مخلّان نظم و امنیت در تهران بسیار کاهش یافته است.

فرمانده نیروی انتظامی اضافه کرد: اکنون اگر به همکاران انتظامی در تهران گزارشی مبنی بر فعالیت اوباش ارائه شود به‌سرعت تیمهای ضربت به محل اعزام می‌شوند و با آنها برخورد می‌کنند، مردم همکاری خوبی با پلیس در این رابطه (شناسایی و برخورد با اوباش) دارند و این روند ادامه خواهد داشت.

اعتماد مردم به پلیس روز به روز درحال افزایش است

وی با بیان اینکه اقدامات پلیس اجتماعی‌محور است، خاطرنشان کرد: پلیس با اقشار مختلف و نخبگان ارتباط دارد، در بحث شناسایی و برخورد با آسیبهای اجتماعی از ظرفیت و توان مردم استفاده می‌کنیم و همه به این همکاری با پلیس تمایل دارند که نشان از افزایش اعتماد مردم به پلیس دارد؛ این اعتماد روز به روز در حال افزایش و بالاترین سرمایه برای پلیس است.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه وظایف خود را با سرعت بیشتر ادامه خواهیم داد، از دستگاه قضائی در حمایت از نیروی انتظامی تشکر و بیان کرد: طرحهای خوبی را برای یکی دو ماه آینده درنظر داریم که با اخذ نظرات مردم آنها را اجرا خواهیم کرد و اجرای این طرحها اثرات خوب و مثبتی خواهد داشت.

اشتری درباره اقدامات پلیس برای زودتر رسیدن پرونده‌ها از کلانتری‌ها به مراجع قضائی، گفت: بنا بر این است که در نخستین فرصت و با سرعت بالا به پرونده‌های افرادی که به کلانتری‌ها مراجعه می‌کنند، رسیدگی کنیم و پرونده‌ها را به سرعت به مراجع قضائی ارسال کنیم، اکنون در 12 کلانتری تهران  سیستم ارسال پرونده به صورت الکترونیک راه‌اندازی شده و اثرات خوبی داشته، با هماهنگی خوب بین دستگاه قضائی و پلیس سرعت ما نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

رئیس پلیس کشور در پاسخ به سؤالی درباره افزایش سرقتهای خرد در کشور نیز بیان کرد: وقوع سرقت علل مختلفی دارد که در جای خود باید بحث شود اما بنابر گزارشات ارائه شده کشف به وقوع افزایش پیدا کرده یعنی به نسبت سال گذشته هر میزان سرقت صورت گرفته، کشفیات ما نیز افزایش پیدا کرده که قابل تقدیر است.

با مجرمانی که به دستور پلیس تمکین نکنند، در صحنه برخورد می‌شود

وی با بیان اینکه در وقوع سرقت عوامل مختلفی اثرگذار است که باید دستگاه‌های مسئول به آن بپردازند، متذکر شد: نیروی انتظامی در برخورد با سارقان مخصوصاً سارقان به‌عنف، مسلح و مجرمان خشن با جدیت برخورد کرده است، اکنون سرقتهای خشن کاهش پیدا کرده است که علت این کاهش حضور مقتدرانه پلیس در صحنه است، پلیس با هر مجرمی که به دستور پلیس تمکین نکند، برابر قانون در صحنه برخورد خواهد کرد.

این مقام ارشد انتظامی درباره اقدامات صورت گرفته توسط نیروی انتظامی در کاهش آلودگی هوا نیز بیان کرد: یکی از راه‌های کاهش آلودگی هوا، این است که خودروهای فرسوده از چرخه خارج شوند، پلیس تعداد زیادی از خودروهای فرسوده را از چرخه تردد خارج کرده البته باید خودروهای جایگزین به مردم داده شود اما متأسفانه این کار (جایگزینی خودروهای نو با خودروهای فرسوده) توسط دیگر دستگاه‌ها انجام نشده است.

اشتری با بیان اینکه تمام دستگاه‌ها در بحث آلودگی هوا مسئول هستند، یادآور شد: خودروهایی که آلودگی ایجاد می‌کنند اعمال قانون خواهند شد اما باید بگویم پلیس بالای 90 درصد اقدامات خود را درباره کنترل آلودگی هوا انجام داده و دیگر دستگاه‌ها نیز نسبت به این موضوع باید پاسخگو باشند.