محمودزاده به الف خبر داد؛ پاسخگویی ظریف برای بی تفاوتی در قبال سیاستهای ترکیه و سدسازی‌های غيرقانونی

سیاسی،   3991030013

نماینده مهاباد گفت: ظریف باید در صحن مجلس در خصوص بی تفاوتی وزارت امور خارجه و دولت در قبال لشکرکشی های اردوغان به کشورهای همسایه  از جمله عراق، سوریه و آذربایجان و سدسازي‌های غيرقانوني ترکیه پاسخگو باشد.

پاسخگویی ظریف برای بی تفاوتی در قبال سیاستهای ترکیه و سدسازی‌های غيرقانونی

جلال محمودزاده نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف با اشاره به طرح سوال خود از محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت:  محور این سوال در خصوص «بی تفاوتی وزارت امور خارجه و دولت در قبال لشکرکشی های اردوغان به کشورهای همسایه  ازجمله عراق، سوریه و آذربایجان و سدسازي‌های غيرقانوني ترکیه» بود.

وی با بیان اینکه وزیر خارجه پاسخ قانع کننده ای به این سوال نداد، افزود: اینجانب از پاسخ های وزیر قانع نشدم. در نتیجه سوال جهت طرح و تصمیم گیری نهایی نمایندگان به صحن علنی ارجاع گردید.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه ظریف در روزهای آینده جهت پاسخ به این سوال باید در صحن مجلس حاضر شود، افزود: چنانچه وزیر باز هم پاسخ قانع کننده ای ارائه نکند، اینجانب اعلام می کنم که از توضیحات وی قانع نشده و از صحن مجلس جهت دادن کارت زرد به ظریف رای گیری خواهد شد.

کارت زرد در مجلس به معنای نارضایتی نمایندگان از عملکرد یک وزیر است و چنانچه وزیری سه بار از مجلس کارت زرد دریافت کند، در معرض استیضاح قرار می گیرد.