جزئیات برگزاری مراسم یوم‌‌الله ۲۲ بهمن

سیاسی،   3991029103

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، شعار اصلی و عناوین ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی ۱۳۹۹ را اعلام کرد.

جزئیات برگزاری مراسم یوم‌‌الله ۲۲ بهمن

نصرت الله لطفی قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور در مصاحبه با خبرگزاری صداو سیما، گفت: از جمله اقدامات و برنامه ریزی‌های صورت گرفته در نهاد کهن شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به عنوان خادمین صدیق مردم عزیز و ولایتمدار، تعیین شعار محوری ایام الله دهه مبارک فجر در چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن به صورت تلفیقی و به صورت رژه خودرو‌های شخصی و موتورسواران و با استفاده از نماد‌های انقلابی برگزار خواهد شد و اطلاعات بیشتر متعاقبا اعلام خواهد شد.

لطفی گفت: با در نظر گرفتن رشد و نمو مایه مباهات و پیشرفت و ترقی‌های افتخار‌آمیز نهضت الهی احیاگر اسلام ناب محمدی (ص)، حضرت امام خمینی (ره)، شعار اصلی ایام الله فجر سال جاری عبارت خواهد بود «انقلاب اسلامی، بالنده و مقتدر، چون کوه استوار» و از همین منظر، اقدام بعدی تعیین عناوین اختصاصی ایام الله دهه فجر از ۱۲ تا ۲۲ بهمن بر مبنای اهداف، سیاست‌ها و راهبرد‌های چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به منظور محور و چارچوب فعالیت‌های هر روز از ایام در حوزه تبیین، مراسم، بیان دستاوردها، روشنگری و پاسخ به شبهات و فعالیت‌های میدانی است که عناوین ایام الله دهه فجر چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی عبارتند از:  

۱۳۹۹/۱۱/۱۲ انقلاب اسلامی، امام خمینی (رضوان‌الله تعالی علیه)، عبدصالح خدا، احیاگر اسلام ناب محمدی (صلی الله علیه و آله و سلم)
۱۳۹۹/۱۱/۱۳ انقلاب اسلامی، عدالت اجتماعی، اقتصاد مقاومتی، جهش تولید
۱۳۹۹/۱۱/۱۴ انقلاب اسلامی، جوان ایرانی، امید و خودباوری، پیشرفت علمی
۱۳۹۹/۱۱/۱۵ انقلاب اسلامی، سیره فاطمی، منزلت زن، سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی
۱۳۹۹/۱۱/۱۶ انقلاب اسلامی، مجاهدت انقلابی، کرامت انسانی، ایثار و شهادت طلبی
۱۳۹۹/۱۱/۱۷ انقلاب اسلامی، قرآن و معنویت، وحدت اسلامی، آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)
۱۳۹۹/۱۱/۱۸ انقلاب اسلامی، بیانه گام دوم انقلاب، امت ولایی، تمدن نوین اسلامی
۱۳۹۹/۱۱/۱۹ انقلاب اسلامی، نیرو‌های مسلح جهادی، اقتدار و صلابت، امنیت پایدار
۱۳۹۹/۱۱/۲۰ انقلاب اسلامی، بسیج فداکار، خدمت مؤمنانه، مدافعان سلامت
۱۳۹۹/۱۱/۲۱ انقلاب اسلامی، مکتب شهید سلیمانی، جبهه مقاومت، استکبارستیزی
۱۳۹۹/۱۱/۲۲ انقلاب اسلامی، یوم الله ۲۲ بهمن، عید اسلامی بزرگ، سر‌آغاز حکومت الله بر جهان
 
قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: ایام الله دهه‌فجر، طلیعه پیروزی مستضعفان بر مستکبرین، حاکمیت الهی و خاستگاه انقلاب اسلامی است که زنده نگه داشتن با طراوت و بزرگداشت این مناسبت مهم با عظمت هرچه تمام‌تر به عنوان مظهر اقتدار ملت ایران، مردسالاری دینی و پشتوانه مردمی نظام مقدس اسلامی از اهمیت خاصی برخوردار می‌باشد، بزرگداشت ایام الله دهه‌فجر به مثابه عید اسلامی بزرگ با حضور آگاهانه و پرشور آحاد امت حزب الله متدین، فهیم و با بصیرت در صحنه و نقش آفرینی مردمی همانند دیگر مراسم و اعیاد مذهبی آثار و برکاتی بس گران بها و ارزشمندی را در زنده نگه داشتن روحیه انقلابی و ایجاد انگیزه مضاعف، انسجام و خودباوری در بین نیرو‌های متدین انقلابی و متقابلاً ایجاد یأس و شکست توطئه‌های نظام سلطه و در رأس آن آمریکای جهانخوار را در پی خواهد داشت که از ویژگی‌های ایام الله دهه فجر سال جاری تقارن آن با ایام ولادت با سعادت صدیقه طاهره، حضرت فاطمه زهرا (س) و امام خمینی (ره) است.

هدف، زنده نگهداشتن یوم الله ۲۲ بهمن است

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت : هدف اصلی، زنده نگهداشتن یوم الله ۲۲ بهمن است.

نصرت الله لطفی در مصاحبه با خبرنگار گروه علمی فرهنگی هنری خبرگزاری صدا وسیما، افزود: برنامه های امسال دهه فجر و به ویژه یوم الله ۲۲بهمن با در نظر گرفتن محدودیت های ناشی از شیوع کرونا برگزار می شود.  

وی افزود: براساس تصمیمات در نشست ها، گزینه های مختلفی برای ۲۲بهمن امسال با توجه به شرایط ویژه شیوع کرونا ارائه شده است.

آقای لطفی اضافه کرد: پیشنهادهایی همچون برگزاری راهپیمایی همچون سالهای گذشته و حتی برگزاری تجمع بدون راهپیمایی با توجه به محدودیت های مقابله با شیوع کرونا از گزینه ها حذف شده است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه گزینه تلفیقی و به صورت رژه خودروهای شخصی و موتورسواران و با استفاده از نمادهای انقلابی پیشنهاد شده است گفت: این پیشنهاد در آخرین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا تایید شده است.

آقای لطفی گفت: خانواده ها در داخل خودروها به منظور رعایت فاصله گذاری اجتماعی همراه با موتورسواران با استفاده از نمادهای انقلابی در مسیرها حرکت خواهند کرد.

وی افزود: مسیرهای راهپیمایی و همچنین سیستم های صوتی، شعارها و قرائت قطعنامه و سخنرانی برای این برنامه در نظر گرفته شده است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی افزود: برنامه های این مراسم پس از بررسی ها و تایید نهایی به صورت دقیق اعلام خواهد شد.