بولتون ترامپ را به تحریک آگاهانه افراط گرایان و حامیانش متهم کرد

جهان،   3991028029

جان بولتون ترامپ را مسئول هر مشکل احتمالی در مراسم روز تحلیف بایدن دانست.

به گزارش ایسنا، جان بولتون مشاور پیشین امنیت ملی دولت ترامپ در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت: زمانی که شما رئیس جمهوری دارید که برای دو ماه متوالی و حتی پیش از انتخابات درباره آنچه که روی می‌دهد دروغ می‌گوید و به این موضوع خیالی دامن می‌زند که انتخابات به سرقت رفته است این موضوع کاملا قابل پیش بینی است که افراط گرایان از آن استفاده خواهند کرد. به نظرم دونالد ترامپ به خوبی می‌دانست که در ششم ژانویه چه کاری انجام می‌دهد. این موضوع سبب شورش در کنگره شد و ۵ نفر جان خود را از دست دادند. عامل تمامی این اقدامات ترامپ است. او مسوول است. این به خاطر رفتار و سخنانش است. او آگاهانه سخنانی را بیان می‌کند که می‌داند نادرست هستند.

وی افزود: این یکی از دلایلی است که من فکر می‌کنم که او شایسته ریاست جمهوری نبود. به نظرم همه آمریکایی‌ها باید بر روی این موضوع تمرکز کنند.

بولتون تاکید کرد: به نظرم در بررسی و ارزیابی جرایم ترامپ نباید سیاسی عمل شود. به نظرم بدترین موضوعی که می‌تواند روی دهد این است که از کنار مجرم بودن و مسوول بودن ترامپ بگذریم و او را به یک اسطوره بدل کنیم. این تنها وضعیت را بدتر می‌کند.