صنعاء: یمن امنیت نداشته باشد، عربستان سعودی هم امن نخواهد بود

جهان،   3991028013 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن با هشدار به عربستان سعودی اعلام کرد، کسی که برای کشتار غیرنظامیان یمنی جنگنده می‌فرستد، از ما توقع فرستادن کبوتر صلح نداشته باشد.  

صنعاء: یمن امنیت نداشته باشد، عربستان سعودی هم امن نخواهد بود

به گزارش فارس، «هشام شرف» وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن مطالب ذکر شده در رسانه‌های حاشیه خلیج فارس و منطقه درباره نتایج دیدارهای وزیر خارجه سعودی با همتایان عرب خود مبنی بر قصد آنها برای محکوم کردن عملیات‌های صنعاء علیه اهدافی در عربستان سعودی را به سخره گرفت.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی یمن «سبأ»، شرف گفت: کسانی که جنگنده‌های خود را به قصد کشتار غیرنظامیان یمنی و ویران کردن شهرها و روستاهای ما می‌فرستد از ما توقع فرستادن گل و کبوتر صلح نداشته باشد.

وی افزود، ریاض همچنان بر روی فریب جهان تکیه کرده و به نابودی ملت و کشور یمن تحت عنوان مقابله با انصارالله ادامه می‌دهد در حالی که می‌دانند در حال جنگ با ارتش یمن، قوای ملی و کمیته‌های مردمی هستند.

شرف در ادامه جامعه بین‌الملل را به بیداری و نگاه عاقلانه به اتفاقات یمن فراخواند و در پیامی برادرانه به همتایان خود در کشورهای دوست و برادر، از آنها خواست واقعیت‌های وضعیت فاجعه‌بار یمن به خاطر شش سال تجاوز سعودی در نظر بگیرند تا سیاست منافع موقت که ریاض از آن به عنوان اهرم فشار و باجخواهی علیه این کشورها استفاده می‌کند، باعث نشود در صف ائتلاف متجاوز و جنایات آن بایستند.

وی در پایان پیامی واضح به عربستان سعودی فرستاد و گفت، امنیت عربستان سعودی در مقابل امنیت یمن و ملت آن است و یمن آزمایشگاه یا محل تمرین جنگنده‌های سعودی و خلبان‌های آن نیست.

یگان موشکی یمن در طول سال‌های تجاوز ائتلاف سعودی توانسته با اعتماد به قدرت متخصصان بومی، سیستم‌های موشکی مورد استفاده‌اش را ارتقا بخشد.

این یگان در ابتدای کار خود از نوع ساده مانند موشک‌های «الصرخه» استفاده می‌کرد ولی به مرور زمان و با افزایش تجربه و تخصص و ارتقای سیستم موشکی، از سیستم‌های موشکی زلزال۱ و۲ و قاهر۲، النجم الثاقب و در نهایت موشک‌های بالستیک برکان۲ و بدر۱ استفاده کردند که نقش بسیار مهمی در ایجاد توازن قوا و تقویت قدرت بازدارندگی داشته است.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تا کنون چندین بار در پاسخ به حملات جنگنده‌های ائتلاف متجاوز، اهداف حیاتی در عربستان سعودی را هدف گرفته و به آنها خسارات زیادی وارده کرده‌اند.