تازه‌ترین ‌رنگ‌بندی کرونا در استان‌های ایران

اجتماعی،   3991027088 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

براساس آمارهای منتشر شده از سوی ستاد ملی کرونا بعد از اجرای محدودیت‌های اخیر کرونایی در کشور خوشبختانه سیر نزولی ابتلا و فوت ناشی از کرونا کاهش یافته؛ اما از نیمه دی ماه این روند در استان‌های مازندران و گلستان معکوس شده است.

تازه‌ترین ‌رنگ‌بندی کرونا در استان‌های ایران
 

به گزارش تسنیم، نزدیک به یک سال از آغاز همه‌گیری کرونا در کشور می‌گذرد و مسئولان بهداشت و درمان کشور برای جلوگیری از افزایش خسارت‌های ناشی از این بیماری سیاست‌ها و محدودیت‌های خاصی را اجرایی کردند به صورتی که از نیمه آذرماه گذشته محدودیت‌های تردد سختگیرانه‌ای در سراسر کشور اجرایی شد.

خوشبختانه با اجرای این محدودیت‌ها در کنار اجرای طرح‌های مختلف مثل طرح شهیدسلیمانی برای کمک به کادر درمانی موج سوم کرونا در سراسر کشور مهار شد و اکنون بیشتر نقاط ایران در محدوده کم‌خطر تر قرار گرفته‌اند، این درحالی است که درست زمانی که بیشتر نقاط کشور رفته رفته از تعداد آمار بیماران کاسته می‌شد یک‌باره دو استان گلستان و مازندران شاهد جهش انتشار ویروس شدند.

این تغییر ناگهانی باعث شد تا مسئولان کشوری و البته استانی به‌سرعت وارد عمل شده و برای مهار همه‌گیری اقدام کنند بعد از این روند شهرستان‌های قرمز رنگ استان گلستان روند بهبود شرایط را در پیش گرفتند و اکنون در محدوده نارنجی قرار دارند اما استان مازندران  با 10 شهر قرمز رنگ کرونایی همچنان در وضعیت نگران کننده‌ای قرار گرفته است.

به این ترتیب آخرین گزارش‌ رسمی از همه‌گیری کرونا در کشور نشان می‌دهد اکنون 10 شهر در وضعیت قرمز کرونایی، 23 شهر که همگی در استان‌های شمالی کشور قرار دارند از نظر رنگ‌بندی کرونا به رنگ نارنجی درآمده و 163 شهر در وضعیت زرد و نهایتاً 252 شهر هم از نظر رنگ‌بندی در محدوده رنگ آبی تقسیم بندی شده‌اند.

نکته قابل توجه این است که شهرستان‌های قرمز رنگ کشور به ترتیب  در استان مازندران و شامل آمل، بابل، تنکابن، جویبار، رامسر، ساری، سوادکوه، فریدونکنار، قائمشهر و نکا تعیین شده‌اند و تردد برای پلاک‌های غیربومی در این مناطق ممنوع است.

براساس محدودیت‌های تعیین شده  تردد برای عبور و مرور پلاک‌های غیربومی در مناطق نارنجی رنگ ممنوع است و جریمه 500 هزار تومانی برای رانندگان متخلف تعیین شده و تردد وسایل نقلیه با پلاک غیربومی در مناطق قرمز رنگ نیز همچنان ممنوع و جریمه یک میلیون تومانی برای رانندگان متخلف درنظر گرفته شده است.