برگزاری مدارس به هیچ عنوان اجباری نیست

اجتماعی،   3991027073

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: مدارس به هیچ وجه به صورت اجباری، حضوری برگزار نخواهند شد، اما تعیین شرایط حضور کادر مدرسه بر عهده آموزش و پرورش است.

برگزاری مدارس به هیچ عنوان اجباری نیست

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در نشست خبری اظهار کرد: مدارس به هیچ‌وجه اجباری برگزار نخواهند شد و خانواده‌ها به صورت اختیاری می‌توانند دانش آموزان را به مدرسه بفرستند اما تعیین شرایط حضور کادر مدرسه بر عهده آموزش و پرورش است.

او افزود: در مناطق آبی و زرد کلاس‌های پایه‌های اول و دوم به صورت اختیاری برگزار می‌شود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه معیار‌هایی که مدارس تعیین کرده اند، مشخص است، ادامه داد: بر اساس معیار‌های آموزش و پرورش، مدارسی که تعداد دانش آموز آن کمتر از ۵۰ نفر دارند و کلاس‌ها کمتر از ۱۰ نفر، شروط برگزاری کلاس به صورت حضوری است.

تغییر وضعیت کردکوی و بندر گز از قرمز به نارنجی

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: ۱۰ شهر با وضعیت قرمز کرونایی داریم که تمام این شهر‌ها در استان مازندران قرار دارند. این ۱۰ شهر شامل آمل، بابل، تنکابن، ساری، جویبار، رامسر، سواد کوه، فریدونکنار، قائم شهر و نکا هستند. استان گیلان و گلستان هم در وضعیت قرمز قرار دارند و بندر گز و کردکوی که هفته قبل وضعیت بحرانی داشتند اکنون مقداری کنترل شده و به وضعیت نارنجی رسیده‌اند.

 رئیسی تصریح کرد: هم اکنون ۲۳ شهر کشور در وضعیت نارنجی، ۱۶۳ شهر در وضعیت زرد و ۲۵۲ شهر کشور هم در وضعیت آبی قرار دارند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا گفت: طی امروز و دیروز در برخی نقاط کشور شاهد عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی بودیم و مسافرت ها به جنوب کشور افزایش یافته است. هشدار جدی این است که اگر دچار عادی انگاری شویم باز هم با شیوع مجدد مواجه می شویم.

۳۰ هزار نفر وارد جزیره قشم شدند

او ادامه داد: مسافرت‌های بسیار زیادی به شمال و جزیره قشم داشتیم که ما را باز هم نگران کرده است. طبق آمار بیش از ۳۰ هزار نفر وارد جزیره قشم شدند. اگر شیوه نامه‌ها رعایت نشود موج چهارم در اواخر بهمن و اوایل اسفند شروع خواهد شد. در هر موج جدید بین ۸ تا ۱۰ هزار نفر، فوت بیشتر را شاهد هستیم. اگر چه به بهبود نسبی رسیده ایم اما باید به این قضیه دقت کنیم که بی توجهی منجر به اوج بیماری می‌شود.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا افزود: اگر در منطقه اعلام می‌شود که اوضاع زرد و نارنجی شده به معنی این نیست که بار سفر را ببندیم، اگر این اتفاق بیفتد با پیک جدید مواجه می‌شویم. در صورت عدم رعایت دستور العمل‌های بهداشتی، در اواخر اسفند و عید نوروز محدودیت‌ها دوباره شروع خواهد شد.

برگزاری مراسم یوم الله ۲۲ بهمن به صورت نمادین

او درباره نحوه برگزاری مراسم ۲۲ بهمن تصریح کرد: این مراسم امسال به دلیل شرایط موجود، با شرایط خاص و بصورت موتوری و خودرویی برگزار می‌شود و هیچکس به شکل پیاده در آن حضور نخواهد داشت؛ سخنرانی رئیس جمهور هم از طریق صدا و سیما پخش خواهد شد.

رئیسی گفت: اروپا در وضعیت بسیار نابسامانی در مواجه با بیماری قرار دارد. طبق آمار، انگلیس از مرز یک هزار و ۵۰۰ مرگ در روز و آمریکا از مرز ۴ هزار و ۵۰۰ فوتی عبور کرده است. میزان ابتلا در اروپا در یک ماه گذشته تقریبا شیب تند و نگران کننده‌ای دارد. جهشی که  ویروس صورت گرفته در انتقال بیماری و مرگ و میر بیماران بسیار موثر بوده است.

سخنگوی ستاد کرونا ادامه داد: ما نیاز داریم که مراقبت بیشتری از مرز‌ها داشته باشیم. کشور‌هایی مثل ژاپن و آفریقای جنوبی هم مورد‌هایی از ویروس جهش یافته داشته اند. این امر باعث شده که در تمام کشور‌ها از جمله کشور ما، پرواز‌ها لغو و محدود شود. اگرچه اکنون در کشور ما وضعیت بیماری و روند ابتلا و مرگ نزولی شده است.