مسمومیت با مونوکسید کربن جان زوج پیر را گرفت

حوادث،   3991024129 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قزوین گفت: ظهر امروز ۲ نفر از هم‌وطنان ما در شهر آوج دچار مسمومیت با گاز مونوکسید کربن شدند و تلاش تکنسین‌های اورژانس در این زمینه بی‌نتیجه ماند و این عزیزان فوت شدند.

مسمومیت با مونوکسید کربن جان زوج پیر را گرفت

به گزارش فارس، سهیل سلطانی، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در قزوین گفت: ساعت ۱۴:۰۰ امروز تماسی با مرکز کنترل و هدایت عملیات اورژانس ۱۱۵ قزوین حاصل شد که حکایت از مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در شهر آوج روستای نقاش داشت.

وی افزود: پس از این تماس، یک دستگاه آمبولانس اورژانس ۱۱۵ از آوج به محل حادثه اعزام شد و پس از بررسی محل حادثه توسط تکنسین‌های اورژانس، مشخص شد یک خانوادهٔ 2 نفره دچار مسمومیت با گاز co شده‌اند.

این مسؤول اظهار کرد: پس از معاینهٔ این ۲ هم‌وطن که یک آقای 70 ساله و یک خانم 65 ساله بودند، مشخص شد که این عزیزان علائم حیاتی ندارند، سریعاً اقدامات درمانی در جهت احیای مددجویان آغاز شد که متأسفانه نتیجه‌ای در پی نداشت.

وی خاطرنشان کرد: متوفیان تحویل عوامل انتظامی حاضر در محل شدند و علت حادثه توسط عوامل آتش‌نشانی در دست بررسی است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قزوین در پایان عنوان کرد: گاز مونواکسیدکربن گازی بی‌بو و بی‌رنگ است و لازم است هم‌وطنان عزیز در صورت بروز علائمی از قبیل سردرد، سرگیجه و تهوع فوراً درب‌ها و پنجره‌ها را باز کرده و در هوای آزاد قرار بگیرید و با شمارهٔ ۱۱۵ تماس حاصل کنند.