فرمانده سپاه: به جایی رسیده‌ایم که از برجام بی نیاز شده‌ایم

سیاسی،   3991024107 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

سرلشکر سلامی با اشاره به وضعیت امروز دشمنان انقلاب اسلامی، گفت: دشمنان امروز گرفتارند حتی اندیشکده های خود آنها می گویند آنها امروز از درون در حال فروپاشی اند و می بینید که به جایی رسیده ایم از برجام بی نیاز شده ایم چه امریکا برگردد و چه برنگردد و این وعده الهی است که هرچه توطئه کردند به خودشان برمی گردد و اکنون آنها مایه استهزا و خنده همه عالم هستند و این مسیر ادامه دارد.

فرمانده سپاه: به جایی رسیده‌ایم که از برجام بی نیاز شده‌ایم

به گزارش الف به نقل از سپاه نیوز؛ سردارسرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران در مراسم بزرگداشت علامه مصباح یزدی که امروز (چهارشنبه) در سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد، اظهار داشت: این روزها عطر دل انگیز شهادت مردان تاریخ ساز این سرزمین مردان جاودانه و فراموش نشدنی تاریخ اسلام در عرصه های جهاد سخت مقابل دشمنان خدا و  جهاد نرم مقابل آرایش گسترده جهانی علیه اسلام و مسلمانان و ترکیب این دو ، در فضا پیچیده است.

وی افزود: رایحه احساس برانگیز شهادت و ارتحال مردان خدا یعنی سردار پرافتخار و سرافراز سرباز اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی و علامه، مجتهد، فقیه، متفکر، اندیشمند و مجاهد نستوه مدافع حریم امامت و ولایت و بیرق دار فقاهت و چهره درخشان سپهر اجتهاد علامه حضرت ایت الله مصباح یزدی از یک سو و از طرف دیگر عطر و رایحه دل انگیز شهادت عصمت هستی و گوهر زیبای آفرینش کسی که تجلی روح آیات الهی زهرا اطهر در فضا پیچیده است.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: امروز برای تجلی از یک دانشمند درخشان تاریخ اسلام و یک فیلسوف و متفکر گردهم شده ایم و برای بنده دستیابی به عظمت شخصیت مرد بزرگی نظیر آیت الله مصباح کار ناممکنی است و بهتر آن است که از زبان قرآن مقام این شخصیت بزرگ گرامی داشته شود.  

سردار سلامی در ادامه با بیان اینکه گاهی اوقات شخصیتی شهید می شود و انسان با شهادت جان می دهد اما از طرفی دیگر شخصی بدون شهادت شهید می شود که در قبال شهید شدن کار سخت تری است، بیان کرد: دادن جان و مال کار سختی است البته هنر مردان خداست و برای مردان خدا دادن جان و مال برای خدا سخت نیست اما سخت تر شهید شدن شخصیتی است که آبرو و شخصیت او ذبیح الله می شود. این افراد آبروی خود را با خدا معامله می کنند و این شهادت سخت تر است که علامه مصباح شخصیتش شهید شد.  

وی گفت: اگر چه او در میدان نبرد حق و باطل شهید نشد اما در میدان به صحنه آوردن تمام آبرو و حیثیت خود در دفاع از اسلام و ولایت شهید شد و این درجه بالایی از شخصیت اوست. زیرا اساسا عالمان دارای درجات والا هستند، بنابراین او را می توان شخصیتی شهید نامید.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه شخصیت هایی مانند شهید علامه طباطبایی با رحلتشان تولدی جدید می یابند، گفت: اینگونه شخصیت ها پس از رحلتشان تولد جدیدی پیدا می کنند و پایان پذیر نیستند حقایق جاری هستند که هرگز تمام نمی شوند زیرا آثار وجودی آنها بعد از خودشان در اندیشه کسانی که آنها را تربیت کرده اند جاری اند.

سردار سلامی ادامه داد: علامه مصباح یزدی در روح، وجود، ذهن و قلب و میدان باور جوانان و غیرجوانانی که آنها را تربیت کرده است تکثیر می شود و پایان پذیر نیست.

وی بیان کرد: اندیشه ها و مجاهدتهای عالمانه علامه مصباح یزدی تدبیر و تدبر او که الگوگرفته از سبک امام صادق(ع) بود در ذهن شاگردان و جوانانی که از او الگو گرفته اند جاری و ساری است و این شخصیت تمام نمی شود و نمی میرد چون راسخ در علم است.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: با این وجود شخصیت او در همین دامنه خلاصه نمی شود او مصداق این آیه الهی است که می گوید مرد شنیدن سرزنشها و نهراسیدن از این سرزنش بود. این زیباترین معامله با خداست که آن را در ممارست علم و انبساط علمی و روحی و اندیشه خود به دست آورد و می توان آن را از فضائل الهی نامید که تنها در اختیار کسانی که اندیشه ها و باورهای بزرگی دارند قرار می گیرد. قلمرو اندیشه ها انسانها را بزرگ می کند و او به معنای واقعی بزرگ بود. و می دانست از چه دفاع می کند.

سردار سلامی با اشاره به اینکه علامه مصباح یزدی را فردی با منطق، حکمت و جدال احسن در جدال اندیشه ها و افکار می شناسیم، گفت: حتی جسارت دیگران او را از مسیر عدالت جدا نمی کرد این خصوصیات از او نمونه ای زنده و جاودان از یک شخصیت جامع و پرورش یافته در مکتب اهل بیت ساخته بود. زیرا عالمان در شبهای تیره نور افشانی کرده و هدایت گر می شوند و علامه مصباح یزدی نیز به درستی اینگونه بود و می دانست از چه حقیقتی دفاع می کند.

وی تاکید کرد: آیت الله مصباح یزدی می دانست بعد از هزار و چندصد سال روی کره زمین به نام یک انقلاب بزرگ با رهبری یک روحانی وارسته حکومت اسلامی تشکیل شده است و ولی خدا و شخصیتی مانند امام راحل در یک نبرد جهانی مقابل یک سلطه جهانی که دارای قدرت نظامی و اقتصادی بزرگ و مجهز است قرار گرفته است. این اصل حقیقت انقلاب ماست و ما برای اولین بار حاکمیتی را از اسلام تشکیل دادیم و در یک نظام نابرابر قرار گرفتیم.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: ما در این نظام تابع یک ولی هستیم که در زمان رهبری نورانی امام عظیم الشأن و پس از آن دوره بابرکت و نورانی رهبری عظیم الشأنمان در یک هندسه ای از تقابل جهانی بین اسلام و نظام سلطه شکل گرفته است یک میدان آزمایش بزرگ برای همه کسانی است که به اسلام معتقدند تا میزان درجه بصیرت، جهاد و تعلق خاطر به اسلام در مقابل امواج پرخطر و نامتقارن به خوبی روشن شود.

سردار سلامی افزود: در این مسیر دشمن آرام آرام مجبور به عقب نشینی شده است و ولی فقیه با ژرف اندیشی و حکمت بی نظیر که تفاوت اصلی او با رهبران جهان است یعنی تدبیر درست، به موقع و مبتنی بر سنن و وحی الهی توانسته است این نابرابری را درهم شکند و این کارکرد یک ولی فقیه در عصر نابرابری قدرت است که با حکمت موازنه و نفوذ اسلام و معنویت  جوامع را تغییر دهند. و دشمن را از مرکز آسمان سیاست به مغرب خود نزدیک کنند و خورشید اسلام را از مشرق طلوع دهند.

وی ادامه داد: این کارکرد ولی فقیهی است که علامه مصباح از آن حمایت می کرد کسی که توانسته تمام آرزوهای دشمنان را به سمت گورستان آرزوهایشان بدرقه کند و صاحبان قدرت را از به کارگیری آن محروم نماید.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه این سخنانی که من می گویم ادبیات و شعار نیست واقعیتهای اثبات شده روی زمین است یادآور شد می توانیم بگوییم علامه مصباح از چه گوهری دفاع می کرد و دیدیم که ولی فقیه زمان با تدبیر خود مسلمانان را از خواب بیدار کرد و آنها را از گورستان جهل مدرن نجات داد.

سردار سلامی افزود: جدال امروز اسلام نه مانند عاشورا در یک نبرد متراکم است که یک نبرد منبسطی است که ادامه دارد و نایب برحق امام زمان با رهبری زبانها و قلوب در میدان ایستاده و جنگ در جریان است. اما خوشبختانه امروز مسلمانان ولی شان را تنها نمی گذارند و در این مسیر میمیرند و کشته می شوند، می رویند و تکثیر می شوند و دشمن شکسته می شود و سرزمین ها را ترک می کند و می بینیم که حاج قاسم ها طلوع می کنند. کم کم دشمن خاموش می شود و حقیقت به سرزمین ها برمی گردد.

وی با اشاره به وضعیت امروز جهان اسلام به ویژه پس از شهادت شهید سلیمانی، یادآور شد: امروز نگاه کنید چه کسی روح جهاد را در بلاد اسلامی زنده کرده است شکست و فشار حداکثری دشمن هم تمام شد و معمار آن فشار حداکثری هم از بین رفت حتی کسی حاضر نیست به سخنانش گوش دهد امروز رئیس جمهور امریکا مردی افسرده و خسته است که همه منتظر رفتن او هستند البته بدبختی امریکایی ها در فقدان حکمت رهبرانشان است که رهبری ما سرچشمه این حکمت است.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: در توازن سلاح ها هنوز برتری با دشمن است اما وقتی حکمت و تدبیر حاکم می شود قضیه فرق می کند. وقتی حکمت نیست دشمن بیشتر هزینه می کند اما کمتر نتیجه می گیرد.

سرلشکر سلامی افزود: نظام ما قاعده ای به نام مردم و قائمه ای به نام رهبری دارد و براین پایه استوار است و می بینید که آنها تمام تمرکز خود را بر روی قائمه گذاشتند و تا او سخنی می گوید می ترسند و لرزه بر وجودشان می آید و دست و پا می زنند حتی وقتی سخنی درباره واکسن می گوید، جنجال به راه می‌اندازند. اما نمی توانند آثار و نتایج این نفوذ کلام را بسنجند زیرا این حکمت منطبق بر کلام طیبه است و از فهم آنها خارج است. ولی فقیه تجسم کلام طیبه است و عمل سالم آن را رفعت می بخشد.

وی با اشاره به وضعیت امروز دشمنان انقلاب اسلامی، گفت: دشمنان امروز گرفتارند حتی اندیشکده های خود آنها می گویند آنها امروز از درون در حال فروپاشی اند و می بینید که به جایی رسیده ایم از برجام بی نیاز شده ایم چه امریکا برگردد و چه برنگردد و این وعده الهی است که هرچه توطئه کردند به خودشان برمی گردد و اکنون آنها مایه استهزا و خنده همه عالم هستند و این مسیر ادامه دارد.