چرا سئو در طول شیوع ویروس کرونا مهم تر شده است؟

گزارش بازرگانی،   3991024032

در حالی که ویروس کرونا به طور تصاعدی مصرف اینترنت را افزایش داده است، اما همچنان باعث شده است که ترافیک جستجوی برخی از سایت های فروشگاهی در بسیاری از صنایع کاهش یابد. آیا این بدان معنی است که سئو در حال حاضر برای کسب و کار شما بی فایده است؟ قطعا نه! این نوشته نگاهی دارد به موارد و مزایای سئو برای مشاغل بزرگ، کوچک، حتی مشاغل غیرضروری که بر اثر کرونا ضربه خورده اند یا حتی مشاغلی که به شدت رشد پیدا کردند. ما در ادامه می خواهیم مواردی را پوشش دهیم که نشان می دهد چرا سئو در طول شیوع ویروس کرونا با اهمیت شده است.

شیوع ویروس کرونا چه تاثیری بر ترافیک جستجو گذاشته است؟

با توجه به اینکه در روزهای شیوع ویروس کرونا و قرنطینه بسیاری از افراد ترجیح می دهند به جای حضور در فروشگاه ها به طور اینترنتی خرید کنند به همین دلیل استفاده از اینترنت در این روزها به بالاترین میزان خود رسیده است. اما فراموش نکنید که این استفاده فقط به جستجوی آنلاین مربوط نمی شود و علاوه بر جستجو، شامل فعالیت های گسترده ای مانند انتقال الکترونیکی، جلسات مجازی، بازی، پخش فیلم، رسانه های اجتماعی و موارد دیگر نیز می شود.

جستجوی آنلاین در این دوران سر به فلک کشیده است، با این تفاوت که باعث کاهش بازدید برخی وب سایت های فروشگاهی مربوط به مشاغل کوچک و غیر ضرور شده است. اینجاست که کاهش ترافیک برای مشاغل کوچک، به شدت مهم می شود و به سمت سئو بیشتر روی می آورند. سئو بسته به صنعت بسیار متفاوت به نظر می رسد و برای مشاغل به جهت رقابت با رقبا در نتایج جستجو اهمیت بسیاری دارد.

کرونا در حال رشد است

بله، یکی از دلایلی که کسب و کارها به سمت آنلاین شدن و در نتیجه سئو روی آوردند شیوع ویروس کرونا و قرنطینه است. کرونا تأثیرات طولانی مدت بر رفتار مشتری و صنایع مختلف خواهد داشت، اما مطمئنا ویروس کرونا همیشه در صف اول جستجو نخواهد بود. کرونا هنوز هم یک موضوع اصلی، جدی و یک رویداد موقتی است و این صرفاً واقعیتی است که با گذشت زمان فروکش خواهد کرد.

محتوای پرطرفدار همچنان مهم است

نکته حائز اهمیت اینجاست که اغلب کسب و کارها تنها به موضوعاتی می پردازند که به کرونا مربوط است و از سرچ بالای آن استفاده می کنند اما خوب است که به موضوعات پرطرفدار مربوط به کسب و کارتان نیز بپردازید. درست است که این این صفحات با گذشت زمان به طور طبیعی بازدیدشان کاهش پیدا می کند و در وهله اول رتبه های کمتری دارند، زیرا برندها و وبسایت های برتر در صفحه نتایج گوگل بیشتر به محتوای پرطرفدار می پردازند و در نهایت احتمال اینکه آنها ترافیک خوبی دریافت کنند بالاست. از طرف دیگر، محتوای نوشته شده در موضوعات پرطرفدار با اهمیت است و با گذشت زمان ترافیک را به سمت وبسایت شما سرازیر می کند. به همین ترتیب، هیچوقت برای انتشار مطالب مربوط به موضوعات پرطرفدار زمان بدی نیست!

سئو فقط افزایش ترافیک نیست

هدف از سئو فقط افزایش بازدید از وب سایت نیست، بلکه افزایش بازدید مناسب و مرتبط است، بدان معنا که بازدیدکنندگانی که به وب سایت شما راه پیدا می کنند، به احتمال زیاد به آنچه شما ارائه می دهید علاقه مند هستند. از این لحاظ، سئو می تواند به شما کمک کند و منجر به آن شود که صلاحیت کسب و کارتان را تضمین نمایید.

سئو تنها پرداختن به محتوای سایت نیست بلکه سئو خارجی شامل موارد زیادی است که بیشتر وارد بحث تکنیکال و فنی می شود و همانطور که می دانید اغلب مجموعه ها چندان به آن نمی پردازند. آموزش سئو سایت یکی از بنیادی ترین مسائلی است که هر صاحب کسب و کاری باید بداند. سئولب بستری بسیار کاربردی در راستای آموزش سئو برای شما صاحبین کسب و کار فراهم آورده است که می تواند در مسیر یادگیری و همچنین پیاده سازی سئو همراه بسیار خوبی برای شما باشد.

جستجو اهمیت بیشتری پیدا کرده است

ممکن است بازدید از بسیاری از وب سایت ها از طریق موتورهای جستجو کاهش یابد، اما ترافیک خود موتورهای جستجو کاهش نمی یابد. افرادی که قبلا در رفت و آمد خود به رادیو گوش می دادند اکنون در حال بررسی گوگل برای آپدیت شدن هستند.

در طول شیوع ویروس کرونا نه تنها اعتمادمان به موتورهای جستجو بیشتر شده است، بلکه سیستم عامل های جستجوی پیشرفته ما نیز در حال پیشرفت سرسام آوری هستند. این امر باعث می شود بازاریابی موتور جستجو (چه به صورت تبلیغات کلیکی و چه سئو) برای مشاغل در رده پایین تر، تاحدودی مهمتر باشد، چرا که آنها بیشترین ضربه را از کرونا خورده اند و نیاز دارند که به کسب و کار خود به صورت آنلاین بیشتر بپردازند.

اگر دارای کسب و کار کوچکی هستید که جستجوی محلی برای شما اهمیت زیادی دارد، سئو و بهینه سازی وبسایتتان در این مسیر باعث پیشرفت روز افزون شما می شود و شما را به هدف خود که جستجو در نزدیکی مشتریانتان است می رساند. اما اکنون بیایید کمی عمیق تر شویم و بررسی کنیم که چرا این امر برای مشاغل کوچک مهم است؟

جستجوی محلی بسیار مهم شده است

با بسته شدن مغازه ها و فروشگاه ها و افرادی که قادر به سرمایه گذاری نیستند، بهینه سازی جستجوی محلی بسیار اهمیت پیدا کرده است. تاکتیک های سئو محلی به شما کمک می کند تا در جستجوهای نزدیک مشتریانتان ظاهر شوید و همین جستجوها با همه گیر شدن ویروس کرونا به شدت در حال افزایش است.

اگر اکنون مغازه یا فروشگاه شما بسته است یا قادر به ارائه خدمات نیستید، باید همچنان کسب و کار خود را برای یافتن محصولات یا خدمات خود بهینه کنید، زیرا می توانید افراد را به سمت خدمات آنلاین هدایت کنید و اطلاعات مهم خود را از جمله تاریخ بازگشایی یا تخفیف و اجناس جدید خود را در محتوای خود بگنجانید.

در این دوره کرونا برای اینکه بتوانید اطلاعات خود را بروز نگه دارید راه هایی برای انتقال اطلاعات وجود دارد. از فروم ها و انجمن سئو سئولب برای انتفال و آپدیت اطلاعات استفاده کنید.