ربیعی: درباره پیامدهای قانون‌شکنی ترامپ هشدار داده بودیم

سیاسی،   3991023071

سخنگوی دولت با بیان اینکه از ابتدای دولت ترامپ درباره پیامدهای قانون شکنی و یکجانبه‌گرایی رژیم ترامپ هشدار داده بودیم، گفت: هزینه سکوت و گاهی همراهی منتقدان ترامپ در داخل آمریکا با سیاست‌های ضدایرانی او سرانجام گریبان آمریکایی‌ها را در کشور خودشان گرفت.

ربیعی: درباره پیامدهای قانون‌شکنی ترامپ هشدار داده بودیم

به گزارش ایرنا، علی ربیعی امروز سه شنبه در نشست خبری که به صورت آنلاین برگزار شد، با اشاره به حوادث اخیر آمریکا و حمله به کنگره این کشور اظهار داشت: این مسائل البته با همه ابعاد از مسائل داخلی آمریکاست که ما علاقه به ورود به آن نداریم اما آنچه برای ما مهم است هشدارهایی است که ما از ابتدای دولت ترامپ درباره پیامدهای قانون شکنی یکجانبه‌گرایی رژیم ترامپ همواره این هشدارها را می‌دادیم و بارها تکرار کردیم که سیاست قلدری محدود به ملت ایران نخواهد ماند.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری گفت: هزینه سکوت و گاهی همراهی منتقدان ترامپ در داخل آمریکا با سیاست‌های ضد ایرانی او سرانجام گریبان آمریکایی‌ها را در کشور خودشان گرفت.

وی اضافه کرد: در چهار سال گذشته این شر بزرگ فشارهای زیادی بر ملت ایران وارد کرد و زندگی عادی مردم را تحت تاثیر قرار داد، تعادل معیشتی را در جامعه به هم زد. ترامپ با صدای بلند اظهار می‌داشت آن چنان عرصه را بر زندگی ایرانیان تنگ خواهد کرد که جامعه را به شورش وادارد و از سقوط سه ماهه و یکساله ایران سخن می‌گفت.

ربیعی ادامه داد: متاسفانه در چهار سال گذشته عده‌ای هم در داخل کشور خودمان هم نخواستند و هنوز هم نمی‌خواهند درباره این شرارت بی‌سابقه و نقش مخرب آن به درستی حرف بزنند و ناخودآگاه ظلم رفته بر مردم ایران را نادیده انگاری می‌کنند تا جایی که با درصد بندی‌های عجیب و غریب سهم کمی برای این یاغی‌گری بین المللی در مصائب مردم ایران قائل می‌شوند. این در حالی است که دولت برای ایجاد شرایط مقاومت و دور کردن شر جنگ طلبی ترامپ و حفظ معیشت و سلامت مردم مسیر سخت و دشواری را پیمود به طوری که که در دوران کرونا حتی برای خرید دارو و واکسن با مشکلات زیادی از سوی دولت و خزانه داری آمریکا مواجه بودیم.

سخنگوی دولت اظهار کرد: شکست واقعی سیاست غرب نه در انتخابات آمریکا بلکه آن روز اتفاق افتاد که رژیم ترامپ به طور بی‌سابقه‌ای در شرارت‌ها علیه ایران در سازمان ملل تنها ماند و سه بار شکست فضاحت بار را تجربه کرد در دادگاه‌های بین‌المللی هم به طور ناباورانه در برابر دولت ایران محکوم شد.

وی با تاکید بر اینکه اما در این چهار سال این مدیریت اقتصادی و سیاسی دولت بود که باعث شکست تحریم‌های ظالمانه ترامپ علیه مردم ایران شد، گفت: مردم رنج کشیده و صبور ایران این تحریم‌های ظالمانه و شرارت هایی که علیه ایران انجام داد را هرگز فراموش نخواهند داد.

 ربیعی ابراز امیدواری کرد نتیجه مقاومت مردم در عقب راندن تحریم‌های ظالمانه به خوبی به زودی محقق شود.

 جلسات مشترک بین اعضای اقتصادی دولت و کمیسیون تلفیق برگزار می‌شود

 سخنگوی دولت همچنین با اشاره به جلسه روز گذشته شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا گفت: در این نشست نخست لایحه بودجه ۱۴۰۰ و مباحثات اولیه کمیسیون تلفیق و برخی تغییرات مطرح شده، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به رویکرد این نشست مبنی بر نزدیک شدن دیدگاه‌ها و اجتناب از اختلاف نظرها و دست یابی به مفاهمه بیشتر گفت: تصمیم گرفته شد جلسات مشترکی بین اعضای اقتصادی دولت و تعدادی از نمایندگان کمیسیون تلفیق در خصوص منابع و مصارف تشکیل شود و استدلال و نظرهای همدیگر را بشنوند تا زمینه نزدیکی دیدگاه‌ها فراهم شود.

ربیعی خاطرنشان کرد: همکاران اقتصادی دولت نسبت به همین میزان مصوبات بیرون آمده از سوی کمیسیون تلفیق انتقاداتی دارند و نیاز بود این جلسات تشکیل شود.

افزایش زمان ۶۰ ماهه تقسیط پرداخت بنگاه‌های اقتصادی

سخنگوی دولت گفت: در این جلسه همچنین یکی از محورهای مورد تاکید مقام معظم رهبری یعنی جهش تولید که در آخرین جلسه این استاد در حضور ایشان مطرح کردند،  بحث و تصمیماتی برای پیشگیری از توقف فعالیت واحدهای صنعتی اتخاذ شد.

وی یکی از تصمیمات این نشست را افزایش مدت زمان تقسیط بازپرداخت تسهیلات تا حداکثر ۶۰ ماه عنوان کرد و گفت: این امر به منظور جلوگیری از بروز اختلال در روند تولید و اشتغال و امکان پذیر نمودن حصول مطالبات از بنگاه‌های تولیدی غیردولتی براساس ماده ۶۷ قانون مالیات مستقیم اتخاذ شده و صرفاً برای بنگاه‌هایی اعمال می‌شود که برنامه احیای تولید و صنایع آنها در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ثبت شده باشد.

ربیعی اضافه کرد: همچنین بر اساس مصوبه دیگر نشست،  به ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید اجازه داده شد تا برای جلوگیری از توقف  فعالیت بنگاه‌های تولیدی به شرط تایید ساماندهی تولید آنها در ستاد ملی تسهیل، نسبت به تغییر یک ساله- البته فقط برای یک بار-  اجراییه هایی که به درخواست سازمان امور مالیاتی کشور، تامین اجتماعی، شرکت آب، برق، گاز، شبکه بانکی و شهرداری ها علیه بنگاه های مذکور صادر می‌شود، درخواست استمهال و تقسیط پذیرفته شود.

به گفته دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری دستگاه‌های مذکور در بانک‌ها می‌توانند در صورت تصویب ستاد ملی تسهیل نسبت به تعویق اجراییه‌های مربوطه اقدام کنند.

ربیعی مصوبه دیگر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا را مربوط به اعتبار زمانی مصوبه جلسه چهل و چهارم دی‌ماه ۹۸ این شورا درباره چک‌های تضمینی اعلام کرد و گفت: موضوع مصوبه از تاریخ ابلاغ این مصوبه دوباره تمدید شد و تصمیم این بود که نوعی گردش پول از طریق چک را متوقف شود تا به شفافیت بیشتر کمک کند. این موضوع در دستور کار مجلس شورای اسلامی است و قرار شد اگر در ۶ ماه مذکور لایحه مرتبط در مجلس مصوب و ابلاغ شود، قانون جدید مورد اجرا قرار بگیرد.

سخنگوی دولت گفت: در دولت هم با توجه به فعالیت شبانه روزی کارکنان آزمایشگاه تشخیص طب در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شبانه روزی دولتی و غیردولتی تصمیم گرفته شد به منظور جلوگیری از تضییع حقوق آنها، آیین‌نامه اجرایی قانون ارتقای بهره وری کارکنان آزمایشگاه نظام سلامت اصلاح شود و شاغلان آزمایشگاه‌های تشخیص طبی به شاغلان بالینی اضافه شوند.
وی ادامه داد: تغییر ساعت کاری از جمله مواردی است که به موجب این اصلاحیه شامل این افراد هم می‌شود.

ربیعی اظهار کرد: در مصوبه دیگر اصلاح آیین نامه حمایت از شرکت‌های نوپا در جلسه هیات دولت تصمیم گیری شد که به موجب آن وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف است از طریق سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه خود در صندوق پژوهش و فناوری نوآفرین با ماموریت توسعه شرکت‌های مورد حمایت و با سرمایه حداقل یک هزار میلیارد ریال، از محل اعتبارات مصوب مربوط به بودجه سالانه با مشارکت بخش غیردولتی تشکیل می‌شود، مشارکت کند.

درباره پیامدهای قانون‌شکنی ترامپ هشدار داده بودیم

ربیعی یکی از اتفاقات مهم هفته گذشته در عرصه بین المللی را حمله به ساختمان کنگره آمریکا برشمرد و گفت: این حمله یکی از اتفاقات مهم و بی‌نظیری بود که شاهد آن بودیم؛ این البته با همه ابعاد عظیمش یک مساله داخلی آمریکا است که ما علاقه‌ای به ورود به آن نداریم اما آنچه برای ما مهم است هشدارهایی است که از تقریبا ابتدای دولت ترامپ درباره پیامدهای قانون‌شکنی و یکجانبه گرایی رژیم ترامپ همواره این هشدارها را می‌دادیم.

سخنگوی دولت ادامه داد: بارها تکرار کردیم که سیاست قلدری محدود به ملت ایران نخواهد ماند. هزینه سکوت و گاهی همراهی منتقدان ترامپ داخل آمریکا با سیاست‌های ضدایرانی او، سرانجام گریبان آمریکایی‌ها را در کشور خودشان گرفت و در چهار سال گذشته این شر بزرگ فشارهای زیادی تحمیل کرد و زندگی مردم را به درستی تحت تاثیر قرار داد. تعادل معیشتی را در جامعه به هم زد؛ ترامپ از فروپاشی جامعه ایران سخن می‌گفت و با صدای بلند اظهار می‌داشت آن چنان عرصه را بر زندگی ایرانیان تنگ خواهد کرد که جامعه را به شورش وا دارد و از سقوط سه ماهه و یکساله ایران سخن می گفت.

ربیعی ادامه داد: متاسفانه در چهار سال گذشته عده‌ای هم در داخل کشور خودمان نخواستند و هنوز هم نمی‌خواهند درباره این شرارت بی‌سابقه و نقش مخرب آن به درستی حرف بزنند و ناخودآگاه ظلم رفته بر مردم ایران را نادیده انگاری می‌کنند تا جایی که با درصد بندی‌های عجیب و غریب، سهم کمی برای این یاغی‌گری بین المللی در مصائب مردم ایران قائل می‌شوند.

سخنگوی دولت گفت: این در حالی است که دولت برای ایجاد شرایط مقاومت، دور کردن شر جنگ طلبی ترامپ، حفظ معیشت و سلامت مردم مسیر سخت و دشواری را پیمود؛ طوری که که در دوران کرونا حتی برای خرید دارو و واکسن با مشکلات زیادی از سوی دولت و خزانه داری آمریکا مواجه بودیم.

وی ادامه داد: شکست واقعی سیاست قلدری نه در انتخابات آمریکا بلکه آن روزی اتفاق افتاد که رژیم ترامپ به طور بی‌سابقه‌ای در شرارت‌ها علیه ایران در سازمان ملل تنها ماند و سه بار شکست فضاحت بار را تجربه کرد.

ربیعی تصریح کرد: ترامپ در دادگاه‌های بین‌المللی هم به طور ناباورانه برابر دولت ایران محکوم شد. اما در این چهار سال این مدیریت اقتصادی و سیاسی دولت بود که باعث شکست تحریم‌های ظالمانه ترامپ علیه مردم ایران شد. مردم رنج کشیده و صبور ایران این تحریم‌های ظالمانه و شرارت های او علیه ایران را هرگز فراموش نخواهند داد.

وی ابراز امیدواری کرد که نتیجه مقاومت مردم در عقب راندن تحریم‌های ظالمانه به زودی محقق شود.

مشاهده رد کرونای انگلیسی در کشور

ربیعی به مشاهده کرونای انگلیسی در ایران طبق گزارشهای وزارت بهداشت اشاره  و توصیه کرد:  تبدیل وضعیت برخی شهرهای کشور برای ما فریبندگی ایجاد نکند، دچار نوعی خوش خیالی یا آسودگی خیال نشویم؛ چون با توجه به تنوع منطقه‌ای، زیستی و قومی در ایران انواع مختلف ویروس را داریم و ترک کردن رعایت پروتکل ها خسارتهای زیادی برای همه ماه به همراه خواهد داشت.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری با بیان اینکه تولید واکسن داخلی در سه مسیر و همزمان تولید مشترک در حال پیشرفت است، گفت: با توجه به استراتژی اطمینان سازی به جامعه با توجه به برخی ابهامات موجود، به منظور ایجاد شفافیت در واگذاری و تزریق، سامانه‌ای برای توزیع واکسن طراحی شده است که وضعیت تمام افراد آسیب پذیر و اولویت بندی‌ها به تفکیک شهرهای مختلف به طور شفاف در این سامانه قابل رویت خواهد بود.

وی اضافه کرد: در این راستا سند ملی برنامه واکسیناسیون بر اساس شواهد علمی افراد تدوین شده است و در آن اولویت دریافت واکسن با جزئیات تعیین شده است. با توجه به تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا به هیچ فردی خارج از این اولویت بندی واکسن تزریق نمی شود.

ربیعی تاکید کرد: هم چنین دولت سیاست افزایش تست را با شدت و جدیت دنبال می کند.  امیدواریم که برخی مسوولان استانداردهای دوگانه را در رعایت پروتکل‌های بهداشتی کنار بگذارند و مسوولانه رفتار کنند. متاسفانه عدم مراعات هشدارهای بهداشتی در جریان برخی سفرهای مسوولان و برخی مراسم تشییع و خاکسپاری از نظر مسئولان کنترل نگران کننده است.

وی افزود: انتظار می‌رود همگان به مراعات پروتکل‌های بهداشتی پایبند باشند؛ مصونیت و پیروزی بر ویروس کرونا سخت نیست اما به شرطی که توصیه‌های ساده و روشن بهداشتی توسط همگان رعایت شوند.

سخنگوی دولت در ادامه گفت: روز گذشته سالگرد تشکیل شورای انقلاب بود. تشکیل این شورا اقدامی بی سابقه در تاریخ انقلاب‌ها است.  نگاهی اجمالی به شورای انقلاب و مباحث دموکراتیک شورا به خوبی تفاوت انقلاب اسلامی و انقلاب‌های کلاسیک دنیای آن روز را که بر عنصر نظامی و مسلحانه تاکید عمده داشت نشان می‌دهد.

ربیعی افزود: مباحث مطرح شده در این شورا نشان از ترکیب جمهوریت و اسلامیت است و ایده‌های مطرح شده در دل آن شورا هسته اولیه مردم‌سالاری دینی را در کشور عملیاتی کرد.

وی ادامه داد: ترکیب شورای انقلاب نشان می‌دهد که برخلاف انقلاب‌های آن عصر این انقلاب یک انقلاب مسلحانه و نظامی بنیاد نبود، بلکه از همان ابتدا مردم بنیاد بوده است و بر محور یک انقلاب بزرگ اجتماعی و به تعبیر امام "همه با هم" استوار شده است.

سخنگوی دولت گفت: یاد امام راحل (ره) و پدران و بنیان‌گذاران قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را گرامی می‌داریم.