بارش برف و باران در برخی مناطق کشور

اجتماعی،   3991023051

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش برف و باران در برخی مناطق کشور طی سه روز آینده خبر داد و گفت: طی روزهای پایانی هفته از شدت آلودگی هوا در استان‌های صنعتی و پرجمعیت کشور کاسته می‌شود.

بارش برف و باران در برخی مناطق کشور

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه طی دو روز آینده در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار همراه با تداوم آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خواهیم داشت، اظهارکرد: از اواخر وقت فردا (۲۴ دی) و طی روزهای پنجشنبه و جمعه (۲۵ و ۲۶ دی) با عبور امواج تراز میانی از روی کشور در برخی نقاط شمال غرب و غرب بارش برف و باران رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه از روز شنبه (۲۷ دی) نیز این وضعیت در جنوب غرب کشور پیش‌بینی می‌شود، گفت: انتظار می‌رود تا روز پنجشنبه (۲۵ دی) به‌ سبب وزش باد از میزان آلودگی هوا در شمال غرب کشور کاسته و طی روزهای جمعه و شنبه (۲۶ و ۲۷ دی) نیز شدت آلودگی هوا در استان‌های واقع در نواحی مرکزی و سپس شمال شرق کشور کمتر شود.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی طی روزهای پنجشنبه و جمعه (۲۵ و ۲۶ دی) وزش باد شدید جنوبی همراه با افزایش دما در حدود ۸ تا ۱۲ درجه سانتیگراد در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل رخ می‌دهد. از این‌رو بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و وقوع بحران در ارتفاعات و دامنه‌های های رشته کوه البرز دور از انتظار نیست.

ضیاییان ادامه داد: طی دو روز آینده خلیج فارس و دریای عمان نیز به‌نسبت مواج خواهد بود.

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۴ دی) کمی ابری همراه با غبار محلی با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد و طی روز پنجشنبه (۲۵ دی) نیز نیمه ابری همراه با غبار صبحگاهی و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.