جزئیات بازگشایی مدارس تهران اعلام شد

اجتماعی،   3991022074 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران به تشریح نحوه بازگشایی مدارس شهر تهران از اول بهمن پرداخت.

جزئیات بازگشایی مدارس تهران اعلام شد

به گزارش فارس، عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به مصوبه پنجاه و دومین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا و موضوع نامه شماره ۱۱۹۴۰۹ مورخ ۲۰ دی ۹۹ در خصوص آموزش حضوری پایه‌های اول و دوم ابتدایی و دروس کارگاهی، هنرستان‌ها و مدارس دارای جمعیت کمتر از ۵۰ دانش‌آموز و همچنین با عنایت به مصوبه ۹۷۷ شورای عالی آموزش و پرورش مورخ ۱۳ مرداد ۹۹، کلاس‌ها و مدارسی که از اول بهمن به صورت حضوری فعالیت‌شان را آغاز می‌کنند را اعلام می‌کنم.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان پایه‌های اول و دوم ابتدایی در مناطق دارای وضعیت زرد و آبی بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید کلاس‌های درسشان دایر شود که شهر تهران هم منطقه زرد اعلام شده است.

فولادوند افزود: مدارس ابتدایی و متوسطه دارای جمعیت کمتر از ۵۰ دانش‌آموز بر اساس آمار ثبت‌نام در سناد، در وضعیت آبی دایر خواهند بود که شامل حال شهر تهران و مناطق روستایی آن نمی‌شود زیرا وضعیت کرونا در تهران زرد است. 

وی اضافه کرد: برای هنرجویان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش در خوشه دروس شایستگی‌های فنی و استاندارد آموزش مهارت، کارآموزی و کارآموزی در وضعیت زرد و آبی باید کلاس‌ها دایر شود که این مورد هم در شهر تهران باید انجام شود.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: این موضوع تبصره‌ای دارد که تعداد دانش‌آموزان در کلاس‌های حضوری حداکثر ۱۰ نفر باشد که مدیران مدارس موظفند نسبت به تشکیل شورای مدرسه اقدام کنند و بر اساس مصوبات شورای مدرسه و اقدامات لازم، زمینه حضور دانش‌آموزان را در مدرسه فراهم کنند.

وی تصریح کرد: ترتیبات اجرایی اعم از ابلاغ به مدیران مدارس، تشکیل شورای مدرسه، برنامه‌ریزی و نحوه حضور دانش‌آموزان در مدرسه، نحوه گروه‌بندی، نحوه اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی و اطلاع‌رسانی به موقع و مناسب به خانواده‌ها باید تا قبل از پایان دی ماه انجام گیرد که ما به رؤسای آموزش و پرورش مناطق و مدیران مدارس مأموریت دادیم تا این کار را انجام دهند.

فولادوند با بیان اینکه تأکید ما بر رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی است، گفت: به خانواده‌ها اطمینان می‌دهیم که پروتکل‌ها رعایت خواهد شد البته با همکاری دانش‌آموزان این کار مهم انجام خواهد پذیرفت.

وی تصریح کرد: جلسات منطقه‌ای را برگزار کردیم و ان‌شاءالله در مناطق هم حتما مدیران توجیه می‌شوند و ساعت کلاس‌ها مشخص می‌شود زیرا باید به‌گونه گروه‌بندی شوند که دانش‌آموزان بتوانند ساعاتی را در روز یا چند روز در هفته را از کلاس حضوری بهره‌مند شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: برخی دروس به ویژه در پایه اول و دوم دبستان نیاز به حضور دانش‌آموزان در مدرسه دارد و مخصوصا ایجاد رابطه عاطفی بین دانش‌آموز و آموزگار باید انجام شود و مهمترین موضوعی است که در تعلیم و تربیت مورد نظر وزارت آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: در شهر تهران از اول بهمن، با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی توسط دانش‌آموزان و با همکاری اولیا، کلاس‌های حضوری را آغاز می‌کنیم و انتظار داریم که در راستای اجرایی شدن بخشنامه‌ها، مدیران به ویژه در مدارس غیردولتی رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌ها را داشته باشند.   

فولادوند تصریح کرد: این دستورالعمل، مجوزی برای فراخوان سایر پایه‌ها نیست و صرفا مدیران مدارس غیردولتی توجه داشته باشند که فقط دانش‌آموزان پایه‌های اول و دوم و هنرجویان هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش برای دروس عملی در مدرسه حضور می‌یابند.

وی اظهار کرد: اگر مشاهده شود که به استناد این بخشنامه، سایر پایه‌ها فراخوان داده شدند، با متخلفین برخورد خواهد شد و انتظار داریم از اصحاب رسانه که زمینه اجرایی شدن این دستورالعمل را فراهم کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: در کشورهای دنیا هم به صورت صددرصدی آموزش و پرورش آنها تعطیل نشده است و حتی در انگلستان که الان بیشترین تلفات را داریم، آموزش و پرورش تعطیل نشده است؛ ما از اول بهمن به یاری خدا شاهد بازگشایی مدارس و حضور دانش‌آموزان اول و دوم دبستان و مباحث عملی هنرستان‌ها هستیم.