خرید خانه در قبرس شمالی؛ یک انتخاب هیجان انگیز

گزارش بازرگانی،   3991020031

خرید خانه در قبرس شمالی

خرید خانه در قبرس؛ چرا و چگونه؟

خرید خانه در قبرس شمالی، بدون شک یک انتخاب جذاب و ویژه خواهد بود؛ اما در ابتدا توصیه می‌شود که ویژگی های این کشور را به خوبی شناخته و مزایای متعدد این کشور زیبا و بسیار امن را با سایر کشورهای همرده‌ی آن مقایسه نمایید. اما این اطلاعات در مسیر خرید خانه در قبرس شمالی شامل چه مواردی می‌شود؟! بی شک هر مهاجری، ابتدا نیاز دارد تا از تاریخچه شکل گیری این جزیره بسیار زیبا آگاهی پیدا نماید و در ادامه به بررسی سبک زندگی در قبرس و شهرهای مهم این کشور، از جمله «فاماگوستا» و «نیکوزیا» و نهایتاً خرید خانه در قبرس شمالی بپردازد.

بد نیست بدانید این کشور در سالهای اخیر، به شکل چشمگیری مورد توجه اروپایی‌ها و البته هموطنانمان بوده است؛ چرا که همواره از جانب دولت قبرس شمالی، شرایط ویژه‌ای برای خریداران ملک و حتی دانشجویان علاقمند به تحصیل در خارج، در این کشور ارائه گردیده است. البته که بخشی از علاقه مردم ایران و اروپا برای خرید خانه در قبرس شمالی را می‌توان به دارا بودن دانشگاه های معتبر این کشور نسبت داد؛ به نحوی که پس از خرید خانه در قبرس شمالی، امکان اخذ اقامت دائم و تحصیلی برای اشخاص و خانواده‌هایشان مهیا می‌گردد و مراحل اخذ اقامت در قبرس شمالی، تنها و تنها حداکثر تا دو هفته انجام می‌شود. چه شرایطی بهتر از این؟!

تاریخچه قبرس شمالی:

استقلال کشور قبرس شمالی در سال ۱۹۶۰ توسط انگلیس اعلام شد و حکومت مستقل قبرس با مشارکت کشور ترکیه و کشور یونان برقرار شد؛ مجموعه این اتفاقات موجب شد تا این کشور توانست به صورت مستقل اعلام موجودیت نماید و طی قراردادی رسمی، هر سه کشور بریتانیا، یونان و ترکیه حق حاکمیت دولت قبرس را تضمین نمودند.

قبرس شمالی شامل بخش ترک‌نشین قبرس بوده که در سال ۱۹۸۳ اعلام استقلال کرده و ترکیه تنها کشوری است که آن را به رسمیت می شناسد؛ از همین رو، این کشور در شهر آنکارا دارای سفارت است.

خرید خانه و زندگی در قبرس شمالی

خرید ملک در قبرس

آب و هوای بسیار عالی قبرس شمالی یکی از مزایای مهم زندگی در این کشور است؛ چرا که دارای آب و هوایی گرم و مدیترانه ای (تقریباَ هیمشه آفتابی) و در زمستان ها خنک و بارانی می‌باشد. همچنین جالب است بدانید که قبرس شمالی به دلیل داشتن خوراکهای متنوعی همچون: پنیر خوشمزه جهنمی، سالادهای معروف، غذاهای دریایی متنوع و دلنشین (انواع خوراک ماهی مرکب، هشت پا و البته خرچنگ دریایی و...)، همواره میزبان بسیاری از تسترها و عاشقان غذاهای خوشمزه از سراسر جهان است.

البته بخشی از این کیفیتهای غذایی متنوع را می‌توان در ماهیت توریستی بودن کشور قبرس شمالی جستجو کرد همین عامل، منجر به توسعه رستوران های مدرن و شیک و با غذاهای متنوع گردیده است و به دلیل وجود چنین رقابتی، کیفیت غذاها و خدمات در این رستوران ها در کلاس استانداردهای جهانی می‌باشد. به همه‌ی این کیفیتها و استانداردهای جهانی، مناظر بی نظیر کوه ها و سواحل دلربای قبرس را نیز اضافه کنید تا بهتر متوجه شوید که چرا توریستها همواره گردش و خرید خانه در قبرس شمالی را به عنوان یک هدف مهم، انتخاب می‌کنند!

قبرس و ویژگی‌های جذاب آن برای زندگی!

شهر نیکوزیا پایتخت قبرس شمالی و بزرگترین شهر این کشور است و در حدود 73000 نفر جمعیت دارد. گویش این کشور ترکی استانبولی است و قبرس پس از سیسیل و ساردینیا، سومین جزیره مدیترانه می‌باشد که ترکیه در 65 کیلومتری شمال قبرس و یونان در 965 کیلومتری غرب قبرس شمالی قرار دارد.

زندگی در قبرس شمالی در مقایسه با کشورهای اروپایی به مراتب مقرون به صرفه تر می‌باشد؛ چرا که هر یک از هزینه های شامل:

  • اجاره و خرید ملک در قبرس شمالی
  • خرید خودرو
  • هزینه های عمومی و دانشگاهی
  • و سایر کالا و اشیاء در این کشور بسیار مناسب خواهد بود و به نسبت کشورهایی چون اسپانیا، قبرس جنوبی و دیگر کشورهای اتحادیه اروپا، هزینه زندگی در قبرس شمالی به طور متوسط ارزانتر خواهد بود. واحد پولی قبرس شمالی لیر ترکیه بوده؛ اما خرید و فروشها با پوند نیز انجام میگیرد.

آیا خرید خانه در قبرس شمالی ارزان است؟

 سرمایه گذاری در قبرس شمالی

پارامترهایی همچون هزینه‌های کم زندگی، خرید املاک با قیمت های ارزان و وجود شرایطهای ویژه خرید خانه در قبرس شمالی، از جمله عواملیست که موجب جذب خریداران و سرمایه گذاران بین المللی از سرتاسر جهان شده است. به نوعی که خرید خانه در قبرس شمالی، به عنوان مقرون بصرفه ترین سرمایه گذاری مدیترانه‌ای برای خرید واحدهای مسکونی شناخته شده است.

از همین رو شرکت ناب هاوس (naab-house.com)، به پشتوانه کارشناسان و رابطان برجسته و خوشنام، بهترین گزینه‌های سرمایه گذاری و خرید ملک در قبرس شمالی را در اختیار شما هم‌میهنان گرامی قرار داده است تا تجربه‌ای فراموش نشدنی و پراطمینانی را برای سرمایه گذاری در این کشور داشته باشید.

هزینه زندگی در قبرس شمالی با قبرس جنوبی چگونه است؟

در حال حاضر و در زمان نگارش این مقاله به طور متوسط ​​تخمین زده میشود که هزینه زندگی در قبرس شمالی، بصورت متوسط ​​در حدود 25٪ کمتر از قبرس جنوبی است.

مزایای خرید خانه در قبرس شمالی:

 خرید خانه در قبرس

قبرس شمالی یکی از 5 کشور امن دنیا محسوب می شود. همچنین این کشور، در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی هزینه های مقرون بصرفه ای را داشته و درصد رشد سالیانه املاک و مستغلات در این کشور، بین 5 الی 10 درصد می‌باشد که به نوعی یک ارزش افزوده‌ی جذاب به شمار می‌آید. از دیگر عوامل مهم در بحث سرمایه گذاری و خرید خانه در قبرس شمالی، شرایط سهل و آسان برای اخذ اقامت در این کشور است. خریدار میتواند پس از خرید ملک در قبرس، در هر زمانی و برای هر مدت، از این کشور خارج و یا داخل شود و بدون داشتن هیچگونه محدودیتی، حتی خانه خود را به اجاره سالیانه واگذار نماید.

شرایط خرید ملک در قبرس شمالی نیز بسیار ایده آل میباشد؛ بطوریکه خریدار میتواند با پرداخت 30 درصد پیش پرداخت، ملک مورد نظر خود را خریداری کرده و مابقی را بدون بهره در 50 ماه پرداخت نماید!

شروع قیمت ها برای خرید خانه در قبرس شمالی:

شروع قیمتها برای متقاضیان خرید ملک در قبرس شمالی از 50.000 پوند برای استدیو سوئیت ها، 60.000 پوند برای واحدهای تک خواب، 80.000 پوند برای واحدهای ساحلی 2 خوابه و برای واحدهای 3 خوابه 125.000 پوند آغاز میگردد. در صورتیکه خریدار تمایل به خرید ویلاهای لوکس در قبرس داشته باشد، میتواند با مبلغ 250.00 پوند خانه های بسیار لوکس و شیک را با کمک شرکت ناب هاوس تهیه و خریداری نماید.

آیا می توان مستقیم از استانبول به قبرس شمالی پرواز کرد؟

برای خرید ملک در قبرس شمالی و لذت بردن از تعطیلات در این کشور زیبا، پروازهای مستقیم از شهر استانبول به فرودگاه لارناکا در قبرس شمالی (تقریباً 3.5 ساعت و بدون توقف) یا فرودگاه پافوس در قبرس جنوبی وجود دارد.

معرفی دانشگاه های بین المللی و معتبر در کشور قبرس شمالی

حال وقت آن است که با معرفی دانشگاه‌های برتر این کشور، به این سوال که «چرا قبرس شمالی برای تحصیل عالی است؟!»، پاسخ دهیم.

  • دانشگاه بین‌المللی قبرس شمالی

یکی از بهترین دانشگاه های کشور قبرس شمالیسا که در شهر نیکوزیا پایتخت این کشور قرار دارد و به دلیل برنامه‌‌های تحصیلی متنوع و با کیفیت و استاندارد، در بین دانشجویان همواره مورد توجه قرار دارد.

  • دانشگاه نیر ایست

این دانشگاه خصوصی و بین‌المللی در کشور قبرس و در شهر نیکوزیا قرار دارد. سطح علمی این دانشگاه در مقایسه با دانشگاه‌های هم‌تراز، بسیار ‌بالا و با کیفیت آموزشی عالی قرار دارد.

  • دانشگاه رئوف دنکتاش

این دانشگاه تازه تاسیس (2017) خصوصی است و در شهر لفکوسا قبرس شمالی قرار دارد. دانشگاه رئوف دنکتاش، بسیار مدرن و بروز میباشد و در سالهای اخیر، دانشجویان بین المللی متعددی را جذب نموده است.

  • دانشگاه گیرنه

این دانشگاه در شهر فعال و پر جنب و جوش گیرنه یا کایرنیا قرار دارد و برای رشته های فنی و مهندسی و مدیریت مورد توجه است و طرفداران بین المللی زیادی دارد.

  • دانشگاه مدیترانه شرقی

معروفترین و بزرگ‌ترین دانشگاه دولتی در قبرس شمالی است. این دانشگاه در منطقه شرقی شهر فاماگوستا واقع شده جزیره‌ای در شهر فاماگوستا واقع شده است. این دانشگاه ماننده دو دانشگاه قبلی دانشجویان خارجی را نیز پذیرش می‌کند.

  • دانشگاه آمریکایی گیرنه

این دانشگاه، یکی از بهترین کالج‌های قبرس شمالی و دانشگاهی معتبر می باشد که در شهر گیرنه قرار دارد. تعلیم در این دانشگاه به شیوه آموزش آمریکایی بوده و دارای تجهیزات و امکانات مدرن و پیشرفته و کیفیت تحصیل بسیار بالا میباشد. در یک کلام: یک دانشگاه تمام عیار!

  • دانشگاه اروپایی لفکه

دانشگاه فوق نیز در قبرس شمالی واقع شده است که دارای سطح علمی بالا و خدمات آموزشی بسیار عالی در سطوح بین‌المللی می‌باشد.

  • دانشگاه باغچه شهیر

از دیگر دانشگاه‌های تازه تأسیس (2017) این کشور است با کیفیت آموزشی ممتاز و عالی و فضای شیک و مدرن، همواره مقصد مهمی برای دانشجویان بین المللی بوده است.

  • دانشگاه مدیترانه کارپازیا

این دانشگاه نیز در قبرس شمالی واقع گردیده و برای دانشجویان تسهیلات متنوع و بسیاری را تعبیه نموده است. فعالیتهای فرهنگی و هنری این دانشگاه همواره زبانزد عام و خاص بوده و یکی از محبوبترین انتخابها برای دریافت بورسیه تحصیل بین المللی به شمار می‌رود.