نکات مهم انتخاب و خرید گاوصندوق

گزارش بازرگانی،   3991017104

حفاظت از اقلام و دارایی های مهم خصوصا در شرایط پرتنش و نابسامان امروزه اهمیت زیادی دارد. گاوصندوق یکی از کارآمد ترین و بهترین راهکارهای تامین امنیت دارایی های مهم افراد است. داشتن یک گاوصندوق می تواند خیال شما را از خیلی جهات راحت کند. اما انتخاب و تصمیم گیری درباره گاوصندوق که با شرایط و نیاز شخص مناسب باشد می تواند تبدیل به یک مسئله و معما بزرگ شود. گاوصندوق های زیادی در بازار وجود دارند اما بسیاری از این گاوصندوق ها که در بازار می بینید متاسفانه بر خلاف ظاهر امن و زمختی که دارند به راحتی توسط سارقان نیمه ماهر در کمتر از 5 دقیقه باز می شوند.

خرید گاوصندوق اغلب خرید پرهزینه ای است و ریسک بالایی دارد. تبعات انتخاب اشتباه در خرید گاوصندوق نه تنها به لحاظ مالی بلکه به جهت امنیتی نیز خسارت های جبران ناپذیری دارد. در خرید گاوصندوق باید تمام جوانب از سطح امنیت محصول گرفته تا نوع سیستم رمزنگاری و حتی هماهنگی با طراحی و دکوراسیون محیط را نیز سنجید. قیمت گاوصندوق تحت تاثیر پارامترهای زیادی تغییر می کند. نوع و محل کاربرد، مقاومت در شرایط آتش سوزی ، نوع طراحی محصول و بسیاری از موارد دیگر می‌توانند قیمت گاوصندوق را تحت تاثیر قرار دهند . برای  خرید گاوصندوق عجله نکنید بخصوص اگر برای بار اولی است که به دنبال خرید یک محصول امنیتی هستید باید به خوبی تحقیق کنید. در این نوشته قصد داریم فوت و فن های مهمی که در خرید گاوصندوق به آنها نیاز دارید را کامل توضیح داده و بررسی کنیم .

قبل از هر چیز ضدسرقت بودن

در خرید گاوصندوق قبل از هر چیز ضدسرقت بودن گاوصندوق مهم است. منظور از ضدسرقت بودن در گاوصندوق خرید زمان است. گاوصندوق در شرایط بحرانی و خطر باید برای شما زمان بخرد. یک خلاء و ضعف کوچک در یک گاوصندوق می تواند راه نفوذی به محصول باشد و امنیت آن را تحت تاثیر قرار بدهد.

سیستم قفل و رمزنگاری : قفل تقریبا اولین راه نفوذ برای سارقان است. هرچقدر هم که یک محصول همه فن حریف داشته باشید اگر رمزنگاری امنی نداشته باشد عملا بی فایده خواهد بود. باز کردن قفل های مکانیکی برای سارقان زمان زیادی نمی برد و قدیمی شده است. با پیشرفت تکنولوژی شرکت های بنامی مانند سامسونگ رمزهایی با دقت بالا تا 20 رقم و یا رمزهای دیجیتال اثرانگشتی طراحی کرده اند که ضریب امنیت بالایی دارند. در گاوصندوق های دیجیتال هرچند دیجیتالی بودن محصول مهم ترین مشخصه آنهاست اما اگر از یک برند نامعتبر انتخاب شوند می تواند نقطه ضعف بزرگی برای یک گاوصندوق دیجیتال باشد. علاوه بر امنیت بیشتر در گاوصندوق های دیجیتال سرعت عملکرد نسبت به محصولات مشابه مکانیکی نیز بالاتر است و همین موضوع باعث برتری گاوصندوق های دیجیتال نسبت به محصولات مکانیکی شده است.

قالب درب و بدنه : علاوه بر سیستم قفل، جنس، ضخامت و حتی طراحی قالب درب و بدنه تاثیر زیادی روی مقامت محصول در برابر ابزارها و آسیب های مکانیکی مانند دستگاه برش، دریل و ... دارد.

قابلیت اتصال به زمین :  هرچقدر هم که یک گاوصندوق سیستم رمزنگاری امنی داشته باشد و قالب درب و بدنه آن مقاوم باشد اگر به راحتی توسط سارق جابجا شود ارزش ندارد. گاوصندوق های سنگین اغلب در این موارد انتخاب اول مشتریان هستند اما باید ببینید آیا ساختمان شما توان تحمل وزن بالا در واحد مربع را دارد؟ آیا امکان جابجایی آن را در پله ها و اثاث کشی ها دارید؟ اغلب در این موارد توصیه می کنیم به جای یک گاوصندوق سنگین، یک گاوصندوق با وزن کمتر انتخاب کنید که به زمین متصل می شود. با اتصال این گاوصندوق ها به زمین عملا دیگر جابجایی آنها به سادگی امکان پذیر نخواهد بود.

از نسوز بودن گاوصندوق غافل نشوید

نسوز بودن اغلب توسط مشتریان در مقایسه با ضدسرقت بودن نادیده گرفته می شود. روزانه 65 مورد آتش سوزی در کشور ثبت می شود. این آمار نشان می دهد که عوامل دیگری به جزء سرقت همانند آتش سوزی نیز دارایی های شما را تهدید می کند. در نسوز بودن صرفا به گفتار شفاهی فروشنده اکتفا نکنید. در یک گاوصندوق نسوز در قسمت داخلی درب محصول باید لیبل و اطلاعات نسوز بودن محصول ثبت شده باشد. یک گاوصندوق نسوز درجه های نسوز مختلفی دارد که بنا به محیط استفاده ( مثلا محیط های صنعتی باید از محصولات نسوز مقاوم تری استفاده شود ) و جنس اقلام و دارایی هایی که می خواهید در گاوصندوق نسوز نگهداری کنید متفاوت است. استاندارد هایی مانند UL آمریکا، KSG کره جنوبی، JIS ژاپن و یا تاییدیه های این چنینی جزء استاندارد های معتبر بین المللی هستند که خیال شما را از نسوز بودن محصول راحت می کند.

تصمیم گیری درباره طراحی ظاهری گاوصندوق

در حال حاضر گاوصندوق های دکوراتیوی در بازار وجود دارند که در نگاه اول هیچ شباهتی به یک گاوصندوق ندارند. اغلب در محصولات دکوراتیو علاوه بر پوشش بخش های امنیتی در یک گاوصندوق به طور ویژه ای روی طراحی لولا، زبانه ها، رمزنگاری و طراحی محصول کار شده است. برای تصمیم گیری درباره این محصولات دو نکته مهم را به خاطر داشته باشید. اول اینکه چه بودجه ای برای خرید گاوصندوق لحاظ کرده اید. گاوصندوق های دکوراتیو اغلب محدوده قیمت بالایی دارند و اگر شما محدودیت بودجه برای خرید گاوصندوق دارید پیشنهاد نمی شوند. نکته دوم محل قرار گرفتن گاوصندوق است. اگر فضاهای پوشیده ای مانند کمدها را برای قرار دادن گاوصندوق در نظر گرفته اید محصولات دکوراتیو برای شما مناسب نخواهند بود.  

 پیش از خرید گاوصندوق باید انتظارمان را از محصولی که به دنبال آن هستیم تعیین کنیم تا بتوانیم با مقایسه منطقی، با اطمینان بیشتر نسبت به خرید گاوصندوق اقدام کنیم.  برای اینکه خیالتان از بابت امنیت محصولتان راحت باشد پیشنهاد می کنیم از برند های معتبر انتخاب کنید. برند های معتبری مانند ایگل و لوسل که نه تنها در ایران بلکه در سطح بین المللی نیز محصولات شناخته شده و معتبری هستند . ایگل با همکاری با شرکت های بزرگی مانند سامسونگ توانسته سطح قابل توجهی از امنیت را در محصولاتش ارایه کند به نوعی که تمام محصولات این برند توسط استاندارد های بین المللی مانند ul  آمریکا تایید شده اند. برای خرید محصولات ایگل و لوسل در ایران سری به سایت اسپیتامن، نماینده انحصاری گاوصندوق های کره ای بزنید.