نماینده پارلمان اروپا: صهیونیسم از همان ابتدا یک پروژه استعماری بوده است

جهان،   3991016001

یکی از نمایندگان پارلمان اروپا با انتقاد از خودداری رژیم صهیونیستی در فراهم کردن واکسن کرونا برای فلسطینیان تحت محاصره گفت که صهیونیسم از همان ابتدا یک پروژه استعماری بوده است.

نماینده پارلمان اروپا: صهیونیسم از همان ابتدا یک پروژه استعماری بوده است

به گزارش فارس، «مایک والاس» نماینده ایرلندی پارلمان اروپا در پیامی در توییتر به شدت از رویکرد استعمارگرانه رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.

وی در این پیام توییتری نوشت: «صهیونیسم از همان ابتدا یک پروژه استعماری بود. رفتار دولت‌های پی در پی اسرائیل با فلسطینیان گونه‌ای نوعی نسل‌کشی است- و شرم بر اروپا به خاطر شکست در به چالش کشیدن این.»

والاس این پیام توییتری را در واکنش به انتشار اخباری در این باره نوشت که رژیم صهیونیستی در حال توزیع واکسن کورنا در میان یهودیان از جمله شهرک‌نشینان بوده و فلسطینیانی که به محاصره در آورده را از دریافت این واکسن محروم کرده است.

این نماینده پارلمان اروپا چندی پیش نیز از معیارهای دوگانه اروپا در قبال حقوق بشر انتقاد کرده بود.

وی در پیامی توییری نوشته بود: «اتحادیه اروپا به مخالفان در بلاروس جایزه می‌دهد چون این کشور با روسیه هم‌مرز است. ما زمانی که بتوانیم به چین و ایران لگد بزنیم عاشق حقوق بشر می‌شویم اما در پارلمان نمی‌توانیم درباره یمن بحث کنیم چون ما همدست نسل کشی سعودی و امارات هستیم که باعث کشته شدن صدها هزار نفر و گرسنگی میلیون‌ها نفر شده است.»

آمریکا و کشورهای اروپایی از تامین کنندگان اصلی تسلیحات ائتلاف متجاوز سعودی علیه یمن به شمار می‌آیند و تقریبا سه ماه دیگر، ششمین سالگرد تجاوز ائتلاف سعودی به یمن آغاز می‌شود.