واکسن کرونا به چه افرادی تزریق خواهد شد؟

سلامت،   3991015037 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

این روزها تهیه و تولید واکسن کرونا از موضوعات مورد توجه مردم است اما این واکسن از دو مسیر کلی یعنی ساخت داخل و همچنین واردات تامین و در مرحله نخست به گروه‌های دارای اولویت تزریق خواهد شد.

واکسن کرونا به چه افرادی تزریق خواهد شد؟

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، هم اکنون مرحله آزمایش انسانی واکسن کرونای ساخت ستاد اجرایی فرمان امام در ششمین روز از تزریق به سه داوطلب به خوبی در حال سپری شدن است و بزودی تزریق روی چهار داوطلب دیگر نیز انجام خواهد شد و تزریق دوم این سه داوطلب هم در چهاردهمین روز خواهد بود. 

آنچه مسئولان گفته اند ، روزانه دو بار وضعیت افرادی که نخستین تزریق ها را انجام دادند بررسی می شود و طبق بررسی ها تا کنون موفق ترین شیوه تزریق و آزمایش ها به لحاظ بالینی و سپس به لحاظ سطح سرمی آنتی بادی اجرا شده است.

همچنین علاوه بر واکسن کرونای تولید داخل، واکسن کرونای دیگری با یک کشور سازنده پیگیری و مذاکره شده است و در انیستیتو پاستور مرحله سوم آزمایش بالینی آن از بهمبن آغاز خواهد شد که این اقدام، دو مرحله از واکسن کنونی جلوتر است و وعده مسئولان آماده شدن این واکسن در اواخر بهار آینده است.

البته آقای روحانی رئیس جمهور هم در آخرین اظهارات در خصوص واکسن کرونا گفته است: دولت امیدوار است با اقدامات انجام گرفته، در کنار پیگیری مجدانه برای تولید داخلی واکسن، در هفته‏‌های آینده با خرید واکسن از شرکت ‏های مختلف و انتقال آن به داخل کشور، واکسیناسیون بر اساس اولویت ‏بندی و جدول آماده شده از جامعه هدف در کشور با اولویت کادر درمانی و سالمندان آغاز شود.

وی با تاکید بر لزوم تسریع در اقدامات و فعالیت‏های انجام گرفته در این زمینه تصریح کرد: بانک مرکزی، وزارت امور خارجه و سازمان برنامه و بودجه باید در کنار وزارت بهداشت که مسئول دقت‏های لازم کارشناسی است، به گونه ‏ای برنامه ریزی کنند که خرید و انتقال واکسن به کشور سریع‏تر به سرانجام برسد.

علاوه بر این اقدامات ، از میان حدود هفت گروه تحقیقاتی، حداقل دو واکسن تولید محققان ایرانی در مرحله مطالعات بالینی قرار گرفته اند. یکی از این واکسن ها در موسسه رازی و دیگری در یک شرکت دانش بنیان است که مراحل مقدماتی و آزمایش های حیوانی را با موفقیت پشت سر گذاشته اند.