حباب سکه چقدر شد؟

اقتصادی،   3991014084

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه حباب سکه به ۴۰۰ هزار تومان کاهش یافته است، ‌گفت: این روزها طلا و سکه دیگر خریداری ندارند.

حباب سکه چقدر شد؟

به گزارش تسنیم، محمد کشتی‌آرای درباره وضعیت بازار طلا و سکه در روزهای اخیر، اظهار داشت: باتوجه به کم نوسان بودن قیمت طلا و سکه و کاهش تدریجی قیمت ارز، درحالی که قیمت جهانی طلا با افزایش همراه بوده است، کاهش تقاضا باعث ثبات بیشتر قیمت ها در بازار طلا و سکه شده است.

وی با بیان اینکه حباب سکه به ۴۰۰ هزار تومان کاهش یافته است، ‌ گفت: باتوجه به کاهش قیمت طلا و سکه در هفته های اخیر، انگیزه خرید و سرمایه گذاری روی طلا و سکه به شدت کاهش یافته است.

کشتی آرای ضمن اشاره به اینکه در ایام فاطمیه خرید زیورآلات و جواهر نیز به حداقل خود رسیده است و بازار در رکود شدیدی به سر می برد، افزود: در حال حاضر طلا و سکه خریداری ندارد و به همین دلیل هم بازار از ثبات و رکود خاصی برخوردار است.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر درباره نوسانات جهانی طلا این طور گفت که قیمت جهانی طلا در سال گذشته میلیادی با رشد ۲۵ درصدی همراه بود، ولی در سال های گذشته این میزان افزایش حداکثر تا ۱۸ درصد بود ولی در سال ۲۰۲۰ بالاترین رشد قیمت را در بازار طلا داشتیم که علت اصلی آن شیوع ویروس کرونا بود.

این فعال در بازار طلا درباره پیش بینی ها از آینده قیمت طلا هم اینطور توضیح داد که: باید تا ۲۰ ژانویه و انتقال قدرت در آمریکا صبر کنیم؛ باتوجه به اعلام سیاست‌های اقتصادی جدید آمریکا، قیمت جهانی طلا مسلما تغییر خواهد کرد. اما اکثر تحلیل‌گران پیش بینی کرده اند بعد از واکسیناسیون کرونا اگر سایه کرونا از دنیا برداشته شود، با رشد اقتصاد جهانی مواجه خواهیم شد که همین امر باعث تضعیف قیمت اونس طلا می شود.