مواجهه کشورهای بیشتر با گونه جدید کرونا

جهان،   3991013102

شمار کشورهایی که گونه جدید کرونا در آنجا کشف و تایید شده‌اند رو به افزایش است.

مواجهه کشورهای بیشتر با گونه جدید کرونا

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، تاکنون حداقل ۳۳ کشور جهان از کشف گونه جدید کرونا خبر داده اند که به دنبال آن تدابیر محدود کننده جدیدی نیز تعیین شده است.

در این میان تاکنون بیش از ۴۰ کشور جهان نیز محدودیت های مسافرتی را از مبدا انگلیس اعمال کرده اند.

همچنین برخی دیگر کشورها محدودیت‌هایی را برای مسافرانی که اخیرا در کشورهای میزبان گونه جدید کرونا بوده‌اند، اعمال کرده اند.

ترکیه یکی از کشورهای جدیدی است که روز گذشته درهای خود را به سوی مسافران از مبدا انگلیس بست. گزارش شده است که تاکنون ۱۵ مورد ابتلا به گونه جدید کرونا در ترکیه شناسایی و تایید شده اند.

کشور فیلیپین نیز محدودیت ها برای مسافران از انگلیس و ۱۸ کشور دیگر از جمله آمریکا اعمال کرده است.

بیشتر کشورها نیز در حال اعمال محدودیت های مسافرتی از مبدا آمریکا به دلیل ادامه شناسایی موارد ابتلا به گونه جدید کرونا در سه ایالت و ایالت های احتمالی بیشتر هستند.

گزارش شده است که موارد ابتلا به گونه جدید کرونا در کالیفرنیا و کلرادور آمریکا اخیرا هیچ سابقه سفر نداشته اند، بنابراین این احتمال می‌رود که شیوع گونه جدید در این مناطق آمریکا و دیگر مناطق این کشور در یک سطح نامشخصی تداوم داشته باشد.

لیست کشورهایی که گونه جدید کرونا در آن شناسایی شده به سرعت افزایش یافته و به نظر می رسد این روند ادامه دارد.

تاکنون در کشورهای انگلیس، آمریکا، ترکیه، استرالیا، بلژیک، برزیل، کانادا، شیلی، چین، دانمارک، فنلاند، فرانسه، آلمان، ایسلند، هند، ایرلند، سرزمین های اشغالی، ایتالیا، ژاپن، اردن، لبنان، مالت، هلند، نروژ، پاکستان، پرتغال، سنگاپور، کره جنوبی، اسپانیا، سوئد، سوئیس، امارات و آفریقای جنوبی شناسایی گونه جدید کرونا تایید شده است.

همزمان با تلاش جامعه جهانی برای واکسیناسیون علیه بیماری کووید-۱۹،شناسایی گونه جدید کرونا در برخی کشورها، دولتها را بر آن داشته تا تدابیر جدید و گسترده ای را برای مهار شیوع گونه جدید در دستورکار قرار دهند و این در حالی است که هر روز خبرهایی مبنی بر شناسایی موارد جدید در جهان منتشر می شود.

گونه جدید ویروس کرونا در حالی تردیدها را در مورد اقدامات جامعه جهانی برای مهار کامل کرونا افزایش داده که گفته شده این ویروس تا ۷۰ درصد بیشتر از سایر گونه‌های دیگر مُسری است.

از زمان اعلام رسمی شناسایی گونه جدید کرونا در انگلیس، برخی معتقدند که با شیوع آن ممکن است شرایط همه‌گیری کرونا در جهان پیچیده‌تر شود و حتی دستاوردهای دانشمندان برای از بین بردن این ویروس ناکام بماند.

ثبت موارد ابتلا به کرونای جهش یافته که به سرعت در انگلیس در حال گسترش است، به دلیل سه ماه پنهان‌کاری دولت لندن، در سایر کشورهای اروپایی افسار پاره کرده و باعث نگرانی کارشناسان و رهبران کشورها شده است.

"مت هنکاک" وزیر بهداشت انگلیس اولین بار ۱۴ دسامبر (۲۴ آذر) خبر شناسایی گونه جدید ویروس کرونا را با پارلمان در میان گذاشت. سه روز بعد (۲۹ آذر)، بوریس جانسون در یک کنفرانس مطبوعاتی به طور عمومی وجود چنین ویروسی را تایید کرد.