رئیسی در مراسم سالگرد شهید سلیمانی: انتقام می‌گیریم

سیاسی،   3991012037

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه اخراج قطعی آمریکایی‌ها از منطقه از جلوه های قطعی انتقام سخت خواهد بود، گفت: آمران و عاملان ترور سردار سلیمانی در هیچ‌جای دنیا امنیت نخواهند داشت.
به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه امروز (جمعه) در نخستین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس که در دانشگاه تهران برگزار شد، با بیان اینکه یاد شهدای انقلاب اسلامی و مقاومت را گرامی می‌داریم، گفت: مقتدای ما، امام خامنه‌ای در تبیین شخصیت شهید سلیمانی فرموده بودند: «مکتب سلیمانی باید تبیین شود». مکتب سلیمانی در امتداد مکتب امام خمینی (ره) و عاشورا است.

وی افزود: از این‌رو باید ابعاد این مکتب برای نسل حاضر و آتی تبیین شود.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه کسی که همه وجود او آهنگ خدا دارد برای خدا حرکت و جهاد می‌کند، اظهار داشت: امام بزرگوار ما کتاب و سخن بسیار دارند و در جایگاه شخصیت متحول کننده و بوجود آورنده انقلاب عظیم بودند که فرمودند «عالم محضر خداست». اگر کسی قبل از هر چیز و بعد از هر چیز خدایی حرکت کند رمز زندگی او خواهد بود.

آیت الله رئیسی اولین شاخصه مکتب سلیمانی را اخلاص این شهید دانست و با بیان اینکه دومین شاخصه مهم سردار سلیمانی نیز بصیرت او است، افزود: کسی که بصیرت دارد دوست را می‌داند، دشمن و ترفندهای او را می‌شناسد و بصیرت در دین موضوع مهمی است که رهبر انقلاب بارها بر داشتن آن همگان را مورد تاکید قرار دادند و شهید سلیمانی بصیرت داشت.

وی با طرح این پرسش، کسانی که خطرپذیر و در یک کلمه مرد میدان باشند، چند نفر هستند؟، گفت: اگر کسی خطر پذیر بود و در مسیر ولایت و آنچه را که ولی فقیه گفت نصب العین خود در تمام زندگی قرار داد، او ولایی است.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه کارنامه شهید سلیمانی حاکی از انسان با بصیرتی است که در همه زندگی‌اش بصیرت موج می‌زند، افزود: یکی دیگر از ویژگی‌های شهید سلیمانی ولایت مداری بود و وصیت نامه او در حقیقت ولایت نامه بود.

آیت الله رئیسی با تاکید بر اینکه مردمی‌بودن از دیگر شاخصه‌های مکتب سلیمانی است، افزود: نگاه او به مردم از نوع نگاه تشریفاتی که برخی سیاسیون دارند، نیست. او واقعاً مردم را دوست داشت.

وی اضافه کرد: او یک چهره انقلابی بود که انقلابی فکر می‌کرد و انقلابی عمل می‌کرد. در مسیر او هیچ مانعی بر سر راهش توقف ایجاد نمی‌کرد و منطقش، «ما می‌توانیم» بود تا در برابر همه ابرقدرت‌ها بایستیم و از میدان سربلند بیرون آییم.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه رمز موفقیت همه ائمه ما نیز ظرفیت صبر و شکیبایی داشتن در برابر سختی‌ها ست، اظهار داشت: شهید سلیمانی ظرفیت بالایی داشت و در برابر گناه همه خناسان عالم و شیطنت‌های استکبار جهانی «نه» می‌گفت.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: دشمن می‌خواست اسلام وارونه یعنی اسلام داعش را به دنیا معرفی کند، اما نتوانست، دشمن نتوانست اما خون شهید سلیمانی و همرزمانش بیداری در منطقه ایجاد کرد و این هرگز از بین نمی‌رود.

وی گفت: ممکن است دشمن یکسری دست‌نشانده را در برخی کشورها به سمت رژیم صهیونیستی بکشاند اما این بیداری پایدار است.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: ایدئولوژی مقاومت، دستگاه استکبار را برهم ریخته است؛ ترور حاج قاسم نشان می‌دهد که آنان به استیصال و بیچارگی رسیده‌اند. این یعنی استیصال دشمن در منطقه نه قدرت او. این حاج قاسم سلیمانی بود که در منطقه تولید قدرت کرد و این قدرت هرگز نباید رو به سردی بگذارد.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه از دیگر شاخصه‌های مکتب سلیمانی دعا و تضرع و توسل بود، افزود: بدانیم که دعا و مناجات که رهبر انقلاب همواره به آن تاکید دارند، در رفتار و سلوک شهید سلیمانی جلوه‌گر بود.

وی تاکید کرد: دشمنان با ترور قهرمان مبارزه با تروریسم در منطقه و جهان تصور می‌کردند مقاومت را سرد می‌سازند و آن را سست می‌کنند اما امروز بیش از هر زمانی باور مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمنان در میان مردم منطقه وجود دارد.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به ضرورت انتقام‌گیری از مسببان ترور شهید سلیمانی، تاکید کرد: جلوه‌هایی از انتقام سخت پیدا شده است اما دشمنان منتظر انتقام سخت باشند؛ زمان و مکان را نیروهای مقاومت تعیین خواهند کرد.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه دشمن بداند زندگی بعد از این بر او بسیار سخت خواهد بود، اظهار داشت: رئیس‌جمهور آمریکا از اجرای عدالت مصون نخواهد بود.

وی تاکید کرد: اخراج قطعی آمریکایی‌ها از منطقه از جلوه‌های قطعی انتقام سخت خواهد بود و کیفر عاملان و آمران این جنایت از جلوه‌های انتقام سخت خواهد بود؛ هرگز از خون هیچکدام از شهدا نخواهیم گذشت.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه دشمن تصور نکند که اگر کسی در قامت رئیس جمهور آمریکا آمر این جنایت بود دیگر در یک حاشیه امن قرار خواهد داشت، گفت: هرگز این‌طور نیست و آمران و عاملان این جنایت در هیچ جای دنیا امنیت نخواهند داشت.