نیاز استان تهران به ۱۲ هزار کلاس درس/ امتحانات غیرحضوری برگزار می‌شود

اجتماعی،   3991011088

 مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: برای رسیدن به میانگین کشوری نیازمند آن هستیم که ۱۲ هزار کلاس درس جدید در استان تهران ساخته شود تا به آن میانگین کشوری دست پیدا کنیم و تراکم کلاس‌ها کاهش پیدا کند.  

به گزارش فارس، محمد صیدلو مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مدرسه ۶ کلاسه‌ای که امروز در بخش جوادآباد مورد افتتاح قرار گرفت به همت دو خیر جوان که خواستگاه‌شان روستای زواره در این بخش بوده و در همین مدرسه درس خواندند و امروز جزو خیران مدرسه‌ساز هستند.

وی گفت: در شهرستان‌های استان همانند سایر نقاط کشور قریب به ۳۰ درصد مدارس‌ توسط خیران ساخته می‌شود و این کمک بزرگی است که به وزارت آموزش و پرورش انجام می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران ادامه داد: به رغم همه تلاش‌هایی که انجام می‌گیرد و از بودجه‌های دولتی و استانی و به خصوص ورود خیران برای مهاجرپذیری شهرستان‌های استان تهران سرعت ساخت و سازها با سرعت افزایش جمعیت تفاوتی دارد و تناسبی ندارد.

صیدلو بیان کرد: میانگین تراکم مدارس‌های استان تهران ۳۲ بوده که این میانگین آن در کل کشور ۲۴ است و ما باید سالانه هزار کلاس درس جدید بسازیم که همین میزان تراکم را حفظ کنیم که البته این اتفاق در سال‌های گذشته با ورود خیران رقم خورده است.

وی ابراز کرد: برای رسیدن به میانگین کشوری نیازمند آن هستیم که ۱۲ هزار کلاس درس جدید در استان تهران ساخته شود تا به آن میانگین کشوری برسیم که بعد از آن دوباره نیاز به هزار کلاس درس خواهیم داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران خاطرنشان کرد: تمامی امتحانات بر اساس مصوبه‌ای که انجام گرفته غیرحضوری برگزار می‌شود که البته این اختیار به استان‌ها داده شده در صورتی که ستاد کرونای استان مجوزی صادر کند مبنی بر حضوری بودن امتحانات این اتفاق می‌افتد اما ما بر اساس آن طرح کلی که وزارت آموزش و پرورش در نظر گرفته است ابلاغ کردیم که امتحانات به طور غیرحضوری برگزار شود.