انگلیس توافق خروج از اتحادیه اروپا را تصویب کرد

جهان،   3991010132

مجلس عوام انگلیس امروز توافق حاصله میان لندن و بروکسل درخصوص روابط بریتانیا و اتحادیه اروپا پس از اجرای توافقنامه برگزیت را با اکثریت قاطع تصویب کرد.

انگلیس توافق خروج از اتحادیه اروپا را تصویب کرد

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، مجلس عوام انگلیس امروز چهارشنبه توافق حاصله میان لندن و بروکسل درخصوص روابط بریتانیا و اتحادیه اروپا پس از اجرای توافقنامه برگزیت را با اکثریت قاطع تصویب کرد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، مجلس عوام انگلیس این توافق را با ۵۲۱ رأی موافق در برابر ۷۳ رأی مخالف به تصویب رساند.

به گزارش رویترز، بر این اساس از روز اول ژانویه سال آتی میلادی روابط بریتانیا و اتحادیه اروپا وارد مرحله جدیدی می شود؛ این در حالیست که توافق مذکور باید به تصویب مجلس اعیان نیز برسد.

گفتنی است که سران اتحادیه اروپا ساعاتی پیش توافق تجاری انجام شده میان این اتحادیه و انگلیس در خصوص شرایط مبادلات اقتصادی در دوران پسا برگزیت را امضا کردند.

این توافقنامه به امضای «اورزلا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا و «چارلز میشل» رئیس شورای اروپا رسید.

دیروز ۹ دی نیز «سباستین فیشر» سخنگوی ریاست اتحادیه اروپا با انتشار پیامی اعلام کرد که ۲۷ کشور عضو این اتحادیه، به اتفاق آرا با «درخواست موقت» توافق تجاری با بریتانیا موافقت کرده‌اند تا امکان اجرایی شدن آن از یکم ژانویه ۲۰۲۱ فراهم شود.

پس از نزدیک به یک سال کشمکش، انگلیس و اتحادیه اروپا سرانجام روز ۲۴ دسامبر (۴ دی) به توافقی تاریخی درباره مقررات حاکم بر روابط بین خود پس از خروج بریتانیا از این اتحادیه، موسوم به برگزیت، دست یافتند.

از آن‌جا که مهلت دوره انتقالی برای دستیابی به توافق تجاری بین دو طرف تا ۳۱ دسامبر (۱۱ دی) امسال تعیین شده بود، فرصت بسیار اندکی برای تصویب کامل توافق باقی ماند.

توافق یاد شده به طرفین امکان تجارت بدون تعرفه کالا را می‌دهد و همچنین همکاری‌های نزدیک پلیس و نهادهای قضائی را ممکن می‌کند.

انگلیس با سپری کردن دوره انتقالی ۱۱ ماهه، سرانجام از روز یکم ژانویه ۲۰۲۱ از اتحادیه گمرکی و بازار واحد اروپایی خارج خواهد شد.