نکاتی در مورد راه های مهاجرت به کانادا

گزارش بازرگانی،   3991010068 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

برای بسیاری از علاقه مندان به مهاجرت، کانادا یکی از اولین انتخاب هاست. در سال های اخیر مهاجرین زیادی زندگی جدید خود را در کانادا شروع کرده اند. یک پنجم جمعیت حال حاضر کانادا از طریق مهاجرت در این کشور ساکن شده اند و در سال 2020 تا 2023، کانادا پذیرای بیش از یک میلیون مهاجر خواهد بود. راه های زیادی را می توان برای مهاجرت به کانادا معرفی کرد، اما مهم ترین آن ها را می توان در سه دسته مهاجرت از طریق کار، مهاجرت تحصیلی و سرمایه گذاری و کارآفرینی قرار داد.

برای مهاجرت به کانادا از طریق کار می توان دو راه اصلی را نام برد. برای کار در این کشور می توانید ابتدا یک پیشنهاد کار بگیرید یا از طریق برنامه اسکیل ورکر اقدام کنید. در روش اول باید کارفرمایی در کشور کانادا به شما پیشنهاد کار یا جاب آفر دهد. سپس می توانید ویزای کار کانادا را دریافت کنید و پس از چند سال کار در این کشور، اقامت دائم بگیرید.

در برنامه اسکیل ورکر کانادا، افراد بر اساس شایستگی هایی که دارند امتیاز می گیرند. مواردی همچون مدرک تحصیلی، سن، مدرک زبان، سابقه کار و … در این برنامه دارای امتیاز است. در مرحله اول برنامه اسکیل ورکر باید از 100 امتیاز موجود، 67 امتیاز کسب شود. افرادی که امتیاز کافی را کسب می کنند وارد مرحله استخر (Pool) می شوند؛ در این مرحله مجددا امتیاز بندی انجام می شود و دولت یا ایالت های مختلف کانادا با توجه به نیازمندی های خود افرادی را که بالاترین امتیاز ها را کسب کرده اند برای زندگی در کانادا، دعوت می کنند. در برنامه اسکیل ورکر از ابتدا به افراد اقامت دائم کانادا اعطا می شود و پس از 3 سال کار و زندگی در این کشور می توان برای دریافت پاسپورت کانادایی اقدام کرد. این روش برای افرادی مناسب است که دارای تحصیلات مناسب هستند و در زمینه تحصیلات خود تخصص و سابقه کار کافی دارند.

برای افرادی که سابقه کار ندارند یا علاقه مند به دریافت مدرک تحصیلی از یکی از دانشگاه های معتبر دنیا هستند، مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل می تواند گزینه مناسبی باشد. افراد زیر 18 سال می توانند در مدارس روزانه یا شبانه روزی کانادا تحصیل کنند. بهترین سن برای تحصیل در مدارس این کشور بین 12 تا 18 سال است. زبان تدریس در مدارس کانادایی عموما انگلیسی است، اما زبان دوم یا سومی نیز در این مدارس تدریس می شود. هزینه تحصیل در این مدارس با توجه به امکاناتی که ارائه می دهند، بین 35 تا 50 هزار دلار کانادا است. برای افرادی که قصد گرفتن پذیرش از بهترین دانشگاه های دنیا را دارند، تحصیل در مدارس برتر کانادا راهی برای ورود به این دانشگاه هاست.

در سطح دانشگاه نیز کانادا در دنیا رتبه های برتری کسب کرده است؛ دانشگاه تورنتو و مک گیل از بهترین دانشگاه های این کشور هستند. کانادا یکی از امن ترین کشورها در دنیا برای دانشجویان بین المللی است و با توجه به اقتصاد قوی این کشور، دانشجویان پس از فارغ التحصیلی، شانس بسیار بالایی برای یافتن کار دارند. این کشور یکی از تحصیل کرده ترین جمعیت ها را در دنیا دارد و بیش از نیمی از جمعیت آن دارای مدرک دانشگاهی هستند. برای مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل باید مدرک زبان انگلیسی داشته باشید. به مدارک دیگری مانند سوابق تحصیلی، مدارک هویتی، اثبات تمکن مالی و انگیزه نامه نیز نیاز دارید. پس از ارسال مدارک به دانشگاه مورد نظر و دریافت نامه پذیرش، می توان برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا اقدام کرد. ویزای تحصیلی تا اتمام دوره تحصیل قابل تمدید است و پس از پایان تحصیل نیز می توان بین 9 ماه تا 3 سال در کانادا اقامت داشت و به جستجوی کار پرداخت. پس از اشتغال در کانادا می توان از طریق برنامه اکسپرس اینتری فرآیند مهاجرت به کانادا را تکمیل نمود و اقامت دائم و تابعیت این کشور را کسب کرد.

برای افرادی که می خواهند، کسب و کار خود را در کانادا داشته باشند و از این طریق به کانادا مهاجرت کنند، روش های سرمایه گذاری و کارآفرینی متنوعی وجود دارد. هر یک از ایالات کانادا با توجه به نیاز های خود، برنامه سرمایه گذاری خاصی دارد. جذب سرمایه گذار و کارآفرین در این ایالات عموما از طریق یک سیستم امتیاز بندی انجام می شود. در این سیستم امتیاز بندی عوامل مختلفی بررسی می شود که از بین آن ها می توان به سابقه کار مدیریتی، میزان سرمایه، سن متقاضی وطرح تجاری ارائه شده اشاره کرد. کمترین سرمایه مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا از طریق راه اندازی کسب و کار، 300 هزار دلار کانادا است که در برنامه کارآفرینی استان بریتیش کلمبیا مورد نیاز است. در واقع متقاضیان باید 300 هزار دلار دارایی داشته باشند و از این مبلغ، 100 هزار دلار را در کسب و کاری در کانادا سرمایه گذاری کنند. در این استان متقاضی ابتدا اقامت موقت می گیرد و باید طی 1 تا 3 سال کسب و کار خود را با موفقیت در این کشور اجرا کند تا بتواند اقامت دائم کانادا را کسب نماید. از بین برنامه های مختلف در استان های کانادا، در استان نیوبرانزویک از ابتدا اقامت دائم اعطا می شود.

تحصیل در ایتالیا

دانشگاه های ایتالیا از قدیمی ترین دانشگاه ها در دنیا هستند و بیش از 50 دانشگاه در این کشور دارای رنکینگ جهانی می باشند. تحصیل در ایتالیا برای دانشجویانی که به دنیا تحصیل ارزان اما با کیفیت هستند می تواند یکی از بهترین انتخاب ها باشد. به جرات می توان گفت که دانشگاه های ایتالیا در رشته هایی مانند معماری، موسیقی، مهندسی و فشن انقلاب ایجاد کرده اند. اگر سفری به ایتالیا داشته باشید به سادگی متوجه می شوید که چرا ایتالیا را مهد هنر، معماری و فشن می دانند. میلان یکی از 4 شهر مرکز فشن و مد در دنیا است. قدمت برخی از دانشگاه ها در این کشور به قرن ها پیش باز می گردد. دانشگاه بولونیا حدود هزار سال پیش در ایتالیا تاسیس شد و قدیمی ترین دانشگاه در اروپا است. سیستم آموزشی بولونیا توسط این دانشگاه پایه گذاشته شده است و امروزه در اغلب دانشگاه های اروپایی از این سیستم واحد استفاده می شود.

برای تحصیل در ایتالیا می توان دانشگاه های دولتی یا خصوصی این کشور را انتخاب کرد. شهریه دانشگاه های دولتی بسیار کم است و معمولا از 1,000 دلار شروع می شود. برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی ایتالیا باید هزینه بیشتری بپردازید. عموما برای تحصیل در ایتالیا در دانشگاه دولتی باید به زبان ایتالیایی تحصیل کنید. البته برخی دانشگاه ها به زبان انگلیسی نیز تدریس می کنند. یکی از مهم ترین خصوصیات مثبت برای تحصیل در ایتالیا، امکان استفاده از بورسیه های تحصیلی متنوع است. این کشور مجموعه ای از بورسیه های متنوع برای مقاطع تحصیلی لیسانس، فوق لیسانس و دکترا ارائه می دهد. برخی از بورسیه ها برای تحصیل در ایتالیا بر اساس رزومه دانشجویان اعطا می شود و دانشجویان برتر می توانند از آن ها استفاده کنند. بورسیه های تحصیلی در ایتالیا برای کشور های کم بضاعت یا در حال توسعه نیز وجود دارد که شامل دانشجویان ایرانی نیز می شود. برخی از بورسیه ها نیز به دانشجویانی تعلق می گیرد که درآمد خانواده آن ها پایین است. ذکر این نکته مهم است که همه بورسیه های ایتالیا هزینه های تحصیل و زندگی را تماما پوشش نمی دهند. برخی از بورسیه ها ممکن است فقط بخشی یا تمام شهریه را بپردازند و برخی دیگر همه هزینه های دانشجو را تامین کنند.

پس از پایان تحصیل در ایتالیا، در صورتی که بتوانید در این کشور یا سایر کشورهای اروپایی شغلی بیابید می توانید اقامت کاری کسب کنید و روند اخذ اقامت دائم و تابعیت را آغاز نمایید.

ویزای تحصیلی کانادا

همان طور که ذکر شد، یکی از بهترین راه ها برای مهاجرت به کشور کانادا، تحصیل در این کشور است. دانش آموزان و دانشجویان بین المللی می توانند پس از اخذ پذیرش تحصیلی از یکی از موسسات آموزشی در این کشور، ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کنند. برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا باید مدارک مورد نیاز این ویزا را به دقت آماده کرده و ترجمه کنید. یکی از مدارک مهم برای این ویزا، ارائه نامه تمکن مالی است. برای دریافت ویزای تحصیلی باید نشان دهید که هزینه های تحصیل و زندگی در کانادا را می توانید بپردازید. در واقع مدارکی که برای اثبات تمکن مالی نیاز دارید، رسید پرداخت شهریه دانشگاه برای یک سال و رسید حساب بانکی است که موجودی آن، مبلغ مورد نیاز برای زندگی در کانادا را به مدت یک سال پوشش دهد. هزینه زندگی دانشجویی در کانادا برای یک نفر بین 10 تا 12 هزار دلار کانادا است. برخی از مهم ترین مدارک دیگر برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا شامل مدارک زیر می باشد.

نامه تمکن مالی

رسید پرداخت شهریه

نامه پذیرش از دانشگاه یا مدرسه

مدارک بیمه

اثبات دارا بودن محل اسکان در کانادا

مدارک تحصیلی پیشین

مدرک زبان انگلیسی (یا فرانسوی)

مدارک هویتی

انگیزه نامه؛ که هدف شما از تحصیل در کانادا را شرح می دهد.

ویزای تحصیلی کانادا تا اتمام زمان تحصیل قابل تمدید است و پس از پایان تحصیل نیز به دانشجویان اجازه داده می شود که به اندازه مدت زمان تحصیل در این کشور و تا سقف 3 سال، در کانادا بمانند و به جستجوی کار بپردازند.